Alla inlägg under augusti 2010

Av Mikaela - 30 augusti 2010 20:55

Jag och Isadora har gjort socker-chocks-kola =)


  


Lagom tills man ska gå och lägga sig!


Hoppas att man får lite snabb energi iaf ;)

Av Mikaela - 30 augusti 2010 14:38

Okay,jag har verkligen suttit i telefonkö till FK i över en halvtimma sen blir jag bortkopplad,sen måste jag göra om allting och ringa igen.Sen lämnar jag mitt mobilnr eftersom jag inte orkar vänta ytterliggare en dryg halvtimma.Sen när dom väl ringer upp mig så ringer dom helt seriöst 1 singnal,och sen lägger dom på,hur fan ska man kunna hinna svara så fort? Så nu har jag fått ringa en gång till bara för att FK i Vara inte kan svara på en enkel fråga!!!! 


Vilken jävla dag!

Av Mikaela - 30 augusti 2010 14:21

Jag har verkligen 0% energi,blir väl så när man är förkyld,har huvudvärk,feber och hela världen snurrar,plus när allting går emot en.

Har suttit och ringt en massa samtal hela dagen.
Orka att jag ska behöva ta mig till Lidköping minst en gång i veckan när jag aldrig får mina pengar i tid!!!


Jag skickade in mina papper till Lidköping för att dom skulle skriva under den 10 augusti......

Och jag hör av mig till JobbCoachen och då säger dom att dom har flyttat och bytt adress?????? Dom kan inte informera mig om sånt eller? Tro fan att brevet kommer in efter en vecka försening då!!!! Skickade pappret den 10:e,Fk fick in det den 18 och jag får eventuellt pengar nu senare i veckan.

Hade jag vetat att jag inte skulle få några pengar idag så hade jag fan inte åkt till Ullared.


Plus att tre krånglar för mig.Både jag och Thomas pratade med en tjej på Tre-kundservice och frågade om jag kunde uppdatera till en nyare mobil.Och ja då det var inga problem,så fort jag sa att jag ville ha ett nytt abonnemang så sa hon att hon avslutade det gamla.Men efter över en månad och utan nrflytt hörde Thomas av sig till tre igår,jag har redan pratat med dom om att snabba på nrflytten eftersom jag fyllde i att jag ville ha det så fort som möjligt.Då visar det sig att jag nu är ägare av TVÅ jävla abonnemang hos dom,och att jag inte alls kunde uppdatera min mobil,så nu är det antingen vänta ett år,eller betala över 2000 direkt,eller åka till Skövde och betala över 500 spänn för att få nrflytt direkt,vilket jag inte kan eftersom jag som sagt inte har en jävla spänn,eller till sist det alternativet som jag måste ta är att sitta och betala av på ett abonnemang som jag inte använder,hittar inte ens varken mobilen eller simkortet,så då ska jag sitta och betala 300 spänn varje månad för ingenting.


Jag är så jävla trött på det här!!!!!! 

Av Mikaela - 30 augusti 2010 00:28

Fy fan vad jag är irriterad på en viss person som jag tyvärr inte kan skriva ut namnet på eftersom h*n brukar läsa min blogg Allarligt talat väx upp o sluta bete dig som en idiot Var glad att nån står ut med dig istället för de hade då inte jag gjort Lite ansvar kan man väl ta Snacka om att. Utnyttja folk och bara göra saker för sin egen skull hela tiden Och så jävla negativ Blääää för dig

Av Mikaela - 26 augusti 2010 22:09

Man ska tydligen skrika högt och gapa och bli helt livrädd av den här filmen,

med andra ord:

Den måste ses!



  

Thomas håller på att natta Lillan som har vaknat flera gånger sen hon la sig vid halv åtta.

Sen blir det som sagt film =)


Ska väl ner i tvättstugan och hämta tvätten först också.




Saknar Frida!

Av Mikaela - 26 augusti 2010 21:45

Är lite febrig och har vart väldigt slö idag,men inte kan man bara ligga hemma och ta det lugnt för det.


Var på Ungdomsmottagningen idag och skulle få recept på P-piller,

men det slutade med att jag fick ett recept på P-plåster istället.

Kommer nog att passa mig mycket bättre som är så tankspridd.Behöver bara byta plåster 1 gång i veckan.


Jag hade på känn att dom har 1 timmes lunch på Um,och mycket riktigt det hade dom.Fick försöka hitta på något att göra i en halvtimme.

Tog en sväng förbi Håkans Leksaks Affär och kikade på några prinssesklänningar åt Isadora.Hittade den här söta till henne =)


  


Efter det kilade jag hem och drack lite kaffe och sen snabbt iväg för att hämta Isa på dagis.Idag var det inga problem att hämta henne,hon var så glad när jag kom.

Hon fick väl 20-30 pussar av mig på vägen hem från dagis,

hade allt saknat det lilla Busfröet!


Efter 20 minuter hemma kom mamma och vi var och tittade lite på Kupan.

Var halva priset på kläder & skor.


Hittade det här till Isadora!

   Så länge kläderna är hela och rena gör det ju inget,men är ju bäst att tvätta dom först,och det håller jag på med nu.Var även en söt rosa topp med jordgubbar också.42 kr för sju plagg =)


Sen hämtade jag och mamma Gabbi för hon slutade skolan precis när vi var klara.

Vi gick in på Hem Companiet och Gabbi köpte lite skol-prylar.


Sen var det bara att fara hem och börja med maten.När jag precis skulle starta spisen ringde Gabbi och sa att jag kunde få köpa hennes cykel,gött =)

Får bli en liten avbetalning och så ska jag pruta på priset också.

Efter två-tre samtal med henne stack jag och Isa iväg till Kupan igen.
För jag hade sett en barncykelstol där innan.

 

25 kronor,inte så farligt ;)

Nu vill jag bara ha den där cykeln så att jag och Isa kan ut och cykla =)



Av Mikaela - 25 augusti 2010 21:48

Varför ska man alltid bli exalterad och pigg på kvällen?

Har inte vart såhär pigg på hela dagen!

Jag borde verkligen ha en nattjobb.

Hade ju passat som handen i handsken!


Får hoppas att jag får min vilja igenom och att han hör av sig.




Jag vill jag vill jag vill!

Av Mikaela - 25 augusti 2010 20:44

Fan vad trött jag har varit idag!

Vaknade klockan 11,kunde inte somna igår natt,

somnade väl vid 5-tiden eller nått så det var knappt 6 timmars sömn.

Vid 12-tiden idag åkte jag,Anna & Hampus till Nossebro-Marknad.

Hade egentligen inga pengar,

bara 200 kronor.

Hittade en snygg väska för 100 kronor!


  


Det blev en väldigt snabb shoppingrunda.

Hittade även två styckens söta bodies till Isadora som jag tänkte att hon ska få i födelsedagspresent.120 kronor gav jag för dom =)


  


  




Nu ska jag äta kvällsmat,

kanske skriver lite senare


Ciao!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards