Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 31 augusti 2011 12:14

Hejsan alla söta bloggläsare!


Idag har jag vart och jobbat,

trodde aldrig att Isa skulle komma iväg till dagis imorse men hon var jättesnäll och det var inte protester alls.



Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 14.00 så jag kan åka och hämta Isadora på dagis så vi kan åka och bada på "Lek & plask",

hon har pratat om det ända sedan i måndags när jag frågade om hon ville bada.


"Nu är det onsdag" har hon sagt flera gånger :)



Igår innan vi satte igång med städningen här hemma så tog jag några fina foton på min lilla nyponros Isadora,

i några av hennes nya kläder hon fick av mig från H&M :)


Så här kommer lite bilder!


                             Min lilla älsklings-modell, Isadora <3<3<3

Av Mikaela - 29 augusti 2011 17:12

Hej hej bloggen!


Idag har jag vart i skolan och haft Svenska,

trodde aldrig att jag skulle vakna imorse vid 9-tiden.

Jag somnade klockan 4 imorse pga att jag vilade i 4 timmar igår illa illa...


Men jag kom allt upp och for iväg med Isadora till dagis & sen vidare till skolan :)


Vi pratade om särskrivningar och felstavningar m.m och så fick vi 3 stycken uppgifter om det som ska vara klart tills nästa vecka.


Jag har varit duktig på eftermiddagen och gjort klart samtliga uppgifter :)

Pratade även med min lärare om hon hade fått mina uppgifter från förra terminen,

och mycket riktigt det hade hon,

hon hade massor med grejer som jag hade gjort,

en hel präm!

Nu har jag även hittat många färdiga uppgifter här hemma som jag ska ta med nästa gång och min gammla planering,

ska sitta och göra en liten lista på det som fattas till ett fint slutbetyg,

och jag ligger ju mellan VG & MVG,

men jag satsar helt klart på ett MVG,

sen är det dax för nästa kurs i Svenskan.


Jag trivs jättebra i skolan :)



Efter att jag gjort klart mina uppgifter har jag tjötat med Frida i mobilen och även nästan spöat henne i Betapet,

inte illa hehe!


Kom nyss hem från Lundgrens tobak där jag har hämtar ett stort paket från H&M till lilla Isadora!


Jag vill öppna det nu men Isa ligger och sover så jag får snällt vänta tills hon har vaknat.

Men jag tror att jag ska väcka henne om en liten stund så att hon kan sova i natt också,

för imorn ska jag ju jobba så hon måste komma till dagis klockan 06.00 imorn...


Får hoppas att jag får liv i henne så tidigt,

mitt lilla hjärta!


Nu ska jag städa lite här hemma och sen får vi se vad som händer och fötter.



Puss puss

Av Mikaela - 28 augusti 2011 21:03

God morgon!!! igen!

Nog för att jag har varit trött hela helgen men det här var inte bra,

jag har sovit i ca 4 timmar & imorn är det skolan som vänat.

Tur att jag inte ska jobba imorn för då hade jag behövt vara vaken hela natten.



Jag beställde en Iphone 4 tidigare i veckan och det känns hur bra som helst,

den kommer nog i nästa vecka nån gång.

Haha,jag ställde en fråga till Thomas för en stund sedan om hur många det är som har Iphone & hur många det är som har en Nokia 3310,

hahaha.

Sen tittade jag på Blocket och där fanns det massor med Nokia 3310:or,

en för så mycket som 800 kronor!! Det är ju massa pengar för en sån gammal mobil!



I alla fall så fick jag lite smått panik efter att jag hade pratat med en trevlig kille på 3 eftersom jag precis har sagt upp mitt gamla abonnemang hos 3 och har betalat för 2 abonnemang i nästan 1 år så tänkte jag att jag måste göra mig av med mitt senaste abonnemang.

Mitt senaste abonnemang går ut i Juli 2012.Alltså 11 månader kvar.



 



Men eftersom 3 har en mycket trevlig rea fram till i April om jag inte minns fel så innebär det att dom första 4 månaderna är gratis! (448 kronor * 4 = 1792 kronor sparar jag) & sen är det 8 månader för halva priset,224 kronor per månad.

Och 4 + 8 är ju 12 så då blir det ju jättebra!!!

Behöver inte betala dubbelt & det blir billigare med en Iphone 4 än vad det är nu!

Lite konstigt men det gör ju inget.

Nu betalar jag nästn 600 kronor,

det är ju sjukt för en så dålig mobil (Xperia mini pro) Jag hatar den!

Fick även nummerflytten för halva priset :)


Måste hitta nått snyggt skal till Iphonen också :)



Nu ska jag lägga mig i sängen och spela lite Betapet & titta på Tre kronor & hoppas att jag kan vakna imorn och komma iväg till skolan,

men jag börjar inte förens klockan 10.30 så det ska väl gå bra :)


Av Mikaela - 28 augusti 2011 09:13

God morgon!

Jag har vart vaken sen klockan 7 i morse.


Idag ska jag tvätta hade jag tänkt,

det är faktiskt inte så jättemycket tvätt för en gångs skull.



I torsdags natt så spydde lilla Isadora massor när vi var hemma hos mormor,

jag trodde först att det var på grund av maten som Gabbi & Andreas hade lagat (tacos) men så var det inte.


Iaf så mådde hon bara dåligt under natten och dagen efter var allt bra igen.


Igår var det inte min dag...Världens åskväder & jag hatar åska,speciellt eftersom att jag alltid får huvudvärk & för att jag är livrädd för åska,

speciellt när hela huset skakar för att blixten är så nära.


Plus att jag var när på att ha en dator mindre eftersom Thomas hällde fanta över min dator....Tack gode gud för att hårtorken finns! 


Sabina hörde av sig och berättade att det var Bagage-loppis på torget i Vara.

Jag gick fram men det var inte en enda människa framme.

Så jag gick in i leksaksaffären istället och köpte ett prinsess-paraply till Isa istället.


Väl hemma la jag mig och vilade och sen när jag vaknade igen så fick jag springa till toaletten för att spy!

Jag hatar att spy & idag var det Thomas tur,

det är väl influensan eller nått.

Jag måste bli frisk tills imorgon,

fast jag mår ju faktiskt mycket bättre idag.



Av Mikaela - 26 augusti 2011 06:17


God morgon!


Här har jag inte skrivit på ett tag,

kanske för att deet inte har funnits nått att skriva om.


Sitter just nu hemma hos mamma och dricker kaffe och röker.

Skolan har börjat igen och det känns faktiskt riktigt kul och så har jag jobbat & i dag fick jag en fin lön :)


Ska jobba igen på tisdag & onsdag i nästa vecka på kommunhuset :)

Trivs så bra där,

mycket bättre än på biblioteket.


På tal om skolan så ringde jag till den i tisdags och förklarade att jag inte fått nån som helst info om när jag börjar.

Då säger tanten :"Ja,du börjar idag så du hinner gå på den sista lektionen."

Men det gjorde jag ju inte eftersom Isa bara hade dagis till klockan 14.00

Bra Vara kommun,bra!


Skulle gått på ett studie-möte idag vid 08.30 men kommer inte att kunna göra det eftersom vi är hemma hos mamma.

Jag hatar att inte ha körkort,

men den 6:e september drar det igång.

Är såå nervös,

men det ska nog gå bra.


Igår natt vaknade Isadora och spydde massor,

säkert 10 gånger,

min lilla stackare.

Hon sover nu så vi får väl se hur hon mår när hon vaknar!   



Nu börjar snart "Vakna med the Voice" på 5:a & det vill man ju inte missa.

Av Mikaela - 21 augusti 2011 11:48

Idag fyller min fina lilla mamma år!



   Grattis grattis!!   






Av mig,Isa & Thomas fick hon Zonterapi (Fotmassage där man trycker på viktiga runkter för att lindra värk & muskelspänningar) & oljemassage!

Av Mikaela - 15 augusti 2011 00:00

Under tiden som jag väntar på att Frida ska göra klart nummer två på toan så ska jag svara på lite frågor!


  1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - Vad står det?
    Pyramider i Sakkara omkring 2500 f.Kr utgör en samling



  2. Sträck ut din vänster arm så långt du kan, vad rör du vid?
    Kakel



  3. Vad va det senaste du såg på TV:n?
    South Park



  4. Utan att se efter, gissa vad klockan är : 
    00.00,(00.05)


  5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu ? 
    Fläkten


  6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
    När jag kom hem från mamma och gick ur bilen


  7. Vad tittade du på innan du började göra denna listan? 
    Betapet.se


  8. Vad har du på dig?
    Jeans,trosor,BH,topp



  9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
    Att jag blev jagad av en hemsk orm i mammas hus och att jag drog av mig mina ögonbryn! (???)hmmm


  10. När skrattade du senast?
    När Frida berättade hur bajenödig hon var



  11. Vad finns det på väggarna i rummet där du är nu?
    Almanacka & klocka


  12. har du sett något konstigt på sistonde?
    Nej



  13. Vad tycker du om denna utmaning?
    Seg



  14. Vilken va den senaste filmen du såg?
    Vägen ut :)


  15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
    Köpa ett stoooort hus


  16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till?
    Jag är kort



  17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik
    och skuldkänslor, vad skulle det vara?
    Multimiljonär och gå i "pension"


  18. Tycker du o att dansa?
    Ja



  19. George Bush?
    Allt om min buske???



  20. Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
    Pojke - Charlie
    Flicka -
     Vilhelmina



  21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? 
    Nej,men gärna ett hus utomlands



  22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
    Halli hallå i det blå



  23. Vilka tre personer vill du ska svara på dessa frågor : Tess,Johanna & Sabina


Av Mikaela - 11 augusti 2011 19:56

Imorgon efter jobbet och efter att jag har hämtat lillan på dagis ska jag besöka en optiker eftersom jag måste skaffa glasögon!!!


 

Jag har som ni ser redan valt ut vilka bågar jag ska ha!!!!




Haha,nej jag bara skoja,

jag ska göra en synundersökning så att jag får ett lämp och kan köra bil!


Ska även vara duktig och fixa ett nytt leg!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards