Alla inlägg under december 2011

Av Mikaela - 31 december 2011 12:57

Hej hopp vad det här året har gått fort här på slutet, jag har enbart pluggat, pluggat, firat jul flera gånger om, jobbet en del och vart på mellandagsrea, & igår var vi och firade min söta morfar som fyllde 83 år igår med blommor & choklad :) Allting går jättebra i skolan, kanske framför allt med distansstudierna, gjorde det sista & stora provet i V-& O igår och det kändes bra! Man skulle skriva 1000 ord, för att typ bli godkänd, jag skrev 2538 ord iaf ;) Ligger på Vg i den kursen än så länge, så vi får väl se vad det blir för slutbetyg:) På tal om slutbetyg så fick jag hem Naturkunskapen, matten & svenskan där jag fick G,G & VG :) Nog om det, idag är det nyårsafton & hela lilla familjen ska åka till mamma, vovvarna & Åsa & käka gott, spela lite sällskapsspel :) Sen ska antingen jag/ Thomas iväg & festa lite lätt, vi får se helt enkel, för mig spelar inte det så stor roll. Jag har iaf haft en underbar jul & fick alla julklappar jag önskade mig & några till, det är så otroligt mysigt med julen & maten, alla klapparna & kärleken runt omkring! Isa blev jätteglad för allt hon fick & Thomas med :) Nu vill jag bara önska alla ett Gott Nytt År!!! <3 Puss & kram på er!

Av Mikaela - 6 december 2011 21:31

Hej hopp här har ni mig!


Idag har jag haft en effektiv dag om jag får säga det själv, gick upp vid 07.15 ungefär och pluggade lite lätt efter att jag gick ut med lilla Myran i den härliga snön!

Sedan har det vart full aktivitet har pluggat på både den utredande uppsatsen i Sv, nästan färdigställt insändningsuppgiften som ska vara klar på fredag och onsdagens uppgifter i boken blev jag klar med igår :)


Var en sväng förbi dumma dumma Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan för att få svar på en del fårgor, men när det är så okompetenta och efterblivna människor som sitter vid andra sidan skrivbordet så kan man ju inte räkna med mycket om man säger så... I alla fall så frågade jag om de hade HLR-utbildningar, icke sa nicke, jävla mes :P  Sedan fårgade jag om han visste, eftersom han var mest inriktad på FK & deras jäkla röv-regler vilken procent som dras från A-kassans belopp, om man som Thomas "går i taket", det visste han inte...


Antagligen för att han var utvecklingsstörd eller nått, och så frågade jag om han mot all förmodan hade någon koll på vad CSN har för antal procent innan skatt, då vi tänker ansöka om BB, eftersom Thomas får in betydligt mindre pengar nu, under ca 1 års tid. Det är ju inte så att vi egentligen behöver nått bostadsbidrag, vi kryper ju inte på knäna utan direkt, men kan man få det så varför inte liksom? :)


Han den där fula tomten sa att han visste att det var den kommunala skatten som dras på HELA studiebeloppet, så var det över hela Sverige...Då kontrade jag med att Vara har en viss % när man jobbar, och då menade han på fullaste allvar att det är olika vad man får beroende på vart man bor? Vilken idiot, ful var han också, och tydligen gift med, antagligen med sig själv eller med en blind och tondöv!! Fula as! Nu är jag lite omogen här men jag blev så irriterad på honom!!!


Iaf, så gick jag hem och ringde CSN och fick som svar att det inte dras någon skatt på pengarna från CSN, tur att jag inte lyssnade på den där fjanten!



Sen var jag på bibblan och lämnade Sv-boken, känns gött & så frågade jag om de hade Psykologi AB-boken, och de hade de, på Lagman och de skulle tydligen lånas fram tills i maj, men det var 2 stycken som inte hade lämnat tillbaka de böckerna och de skulle ha vart inne i juni??? Så vi får väl se när jag får den, är iofs inte så viktigt än men är ju alltid bra att vara ute i tid.



Har även städat typ hela lägenheten idag & vart & hämtat Isa på dagis & passade då på att ta en långpromenad med Myran :) Sen har jag pluggat ännumer :)



På kvällen vid 18.00 hade jag en konsult från Mary Kay här, och mamma, jag & Gabbi fick prova på en massa fina produkter, och jag fick en värdinnegåva värd över 360 kronor, samt att jag beställde lite smink :) Mamma & Gabbi beställde 2 varor var :)  Nu ska jag snart använda min gåva som jag fick, en fuktighetskräm & sedan ska jag plugga lite lite till, sedan blir det sängläge & dricka julmust & titta på Tre kronor! :D

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards