Alla inlägg under februari 2012

Av Mikaela - 22 februari 2012 11:30

Jag tänker i alla fall försöka göra skillnad, jag älskar djur mer än allt annat, ja till och med människor kommer efter i mina värderingar!



http://stoppa-djurmisshandel.se/index.php/Campaigns-Swedish/Email-38-hundar-avlivas-varje-minut-WSPA




Varning: Klippet på sidan är otroligt hjärtslitande! (Klarade inte av att se hela klippet själv!!...)   Om du är en sann djurvän elller bara tycker att det här är ett genomruttet beteende hos människan så gör som jag, & skänk en valfri summa!! Detta ska inte få förekomma!!!!







Av Mikaela - 11 februari 2012 13:53

Oj oj oj..! Tror att jag bara slänger upp ett inlägg med bilder som för mig Bara innehåller ögongodis!!! Synd att man redan har lyckats fylla upp våran vackra 4:a med lull-lull och "krimskrams" som vissa kallar det, så att det inte blir överdivet...Men shoppoholic som man är och alla de inredningsstiler och detaljer så är det svårt  att låta bli, och lite plats finns det ju alltid kvar att fylla, om inte annat i våra köksskåp till exempel, som förvisso är överfulla, men man kanske skulle passa på att riva ut och skänka bort det man aldrig använder?? Det kanske vore något för mig :)          





Nu ska jag nog inte beställa allt det här, och inte nu heller, men man kan ju alltid få önska lite och kanske shoppa det vid ett senare tillfälle? :D  







Av Mikaela - 10 februari 2012 21:45

Hej hallå och välkommen till min allt för ohändelserika blogg!


Nu har det gått exakt 5 dagar sedan jag skrev sist, och det har självklart hänt en massa grejer under dessa dagar, men det är som vanligt med mig, så fort jag sätter mig och ska "ta tag" i mitt bloggande är alla händelser, känslor och tankar borta!.... Det enda som jag egentligen vet och kommer ihåg är att jag har ett underbart liv med massor med fantastiska och goa vänner och min underbara familj, som förövrigt har fått en ny familjemedlem...Känner på mig att det (förhoppningsvis) blir många blogg inlägg nu efter det som jag skriver nu. Allt handlar om så mycket olika saker så skulle jag samla ihop allt och bara skriva ett enda inlägg så skulle det nog bli kaos för både er som läsare och inte minst för mig.... Så det här inlägget får handla lite lätt om min underbara och lyckade födelsedag, för 5 dagar sedan!  Här kommer i alla fall lite pic´s :)       




 


VÄRLDENS SÖTASTE MORMOR & MORFAR :D                                      




























Av Mikaela - 5 februari 2012 23:12

Japp, ni hörde rätt, alla mina vänner, släkten och ja, till och med familjen tror att jag idag, denna kyliga 5:e Februari som även har bjudit på några söta snöflingor fyller 23  !! Men nej nej, jag är bara 18, eller ja, jag lever i hoppet om att jag fortfarande är ung och galen, sen om verkligheten visar att jag tillbringar nästan all min lediga tid till att laga mat, diska, tvätta, städa & leker samt pussar & emellanåt skäller på min fina dotter får väl var och en avgöra om jag är gammal & tråkig ;) När man inte är hemma befinner man ju sig på jobb/ praktik eller kanske till och med ute på någon liten shoppingtur ibland :) Det är inte lätt att vara så "fattig" student som jag är minsann, nej, jag är inte som alla andra, varken som student eller en tråkig fantasilös person...Hoppas jag iaf!


Hur som helst, idag fyller man alltså år, fy tusan vad jag inte gillar det, men dagen har faktiskt varit väldigt lyckad!!!


& jag kan inte tacka alla mina underbart fantastiska vänner för många gånger för allt, är så otroligt lyckligt lottad att så många ens vill veta av mig, haha. Nej men skämt å sido, vad skulle man vara utan sina vänner?? Nära som "avlägsna"? & jag har fått MASSOR med söta små grattulations-hälsningar på Facebook & sms m.m idag, så min Iphone har pipit till var & varannan minut idag vill jag lova Väldigt rörd  blir jag med ska ni veta :)            Idag har jag haft ett litet kalas här hemma i vår lya idag, mamma, Gabbi, mormor & morfar, Uno (Morbror) & hans tjej Tip var här allihopa & jag fick Jättefina födelsedagspresenter utav allihopa! 23  år.....Skriver nog om det & om allt annat som har hänt i mitt älskvärda liv imorgon, hoppas jag att jag ska hinna i alla fall :)                                                   STOR KRAM!!!  




























Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards