Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Om änglar kunde skriva brev...

Av Mikaela - 27 mars 2013 06:54

Ja, om änglar kunde skriva brev från himlen så hade jag skickat ett brev idag, eller nej förresten, varje dag!

 


Alla kommer någon gång att möta det oundvikliga, både du själv och dem du känner, älskar & hatar. Alla kommer någon gång att dö! Den tanken och känslan skrämmer mig otroligt mycket...

 

Idag fyller min pappa år, om man nu kan fylla år i himlen men det tycker jag att man kan.

 

Jag funderar ofta över hur det skulle vara om du fortfarande skulle vara i livet, om du var frisk alltså, jag vill inte veta av nån cancer!!!!! Vill inte att någon ska behöva genomlida detta helvete, barn, familj, nära och kära drabbas även dem av cancer när någon blir sjuk, inte fysiskt med de mentala planet får sig en ordentlig törn. Det får i alla fall mig att ifrågasätta livet. Varför får man cancer? Varför måste vissa må dåligt? Varför får en del människor stora motgångar och andra får knappt några? Är det någon slags prövning inför något vi inte vet något om?

 

Många frågor utan svar!

 

 

Om du hade varit här pappa hade alla mått bättre, Isadora hade haft världens bästa morfar! Hon pratar ganska mycket om dig & undrar säkert mer än vad hon frågar.

 

För ett tag sedan frågade hon mig när Myran är färdig där uppe i "Myr-hund-himlen" som hon kallar det. Det skär i mitt hjärta att behöva säga att hon inte kommer att komma tillbaka!!! Då säger hon ibland:" Inte moffa heller"...  

 

 

Så många tårar som runnit ner för mina kinder under åren, varför är det bara de bästa som försvinner först? Jag bara undrar...

 

 

Du hade älskat Isadora, och hon dig!

 

 

      GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PAPPA!      

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Msz

27 mars 2013 10:30

Lider med dig, jag vet hur det känns. Min pappa dog väldigt ung och jag var 17 år när han dog. Önskar också att man kunde skriva ett brev. Men jag brukar prata med honom ofta och känns som att han är nära mig och hjälper mig och det ger mig en liten tröst.

Kram på dig!

Msz.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

27 mars 2013 16:40

Det finns inga ord som jag kan säga som räcker till! Jag önskar verkligen att sånna här saker aldrig fick hända. Det borde vara förbjudet. <3 <3

http://livsval.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards