Alla inlägg under maj 2013

Av Mikaela - 28 maj 2013 00:15

Så sitter man nu här & röker & försöker få alla känslorna i styr, allt är upp & nedvänt. Jag inbillar mig nånstans att cigarettens ljuvligt stinkande nikotin, tjära & rök ska sätta tillbaks mina nerver på plats...Det fungerar inte, men den finns där & har funnits vid min sida i allt för många år, den har tröstat mig, lugnat mig, varit med mig när hjärtat mitt slår tredubbla slag av total lycka...Cigaretten alltså!! Mina ögon är fyllda till bredden av tårar, tårar som måste ta vägen nånstans när paniken, hatet, ångesten, rädslan & känslorna blir för mycket för mig att orka bära. För bakom den där kända fasaden med de halvfaslka leendena, det tomma skrattet som knappt efterlämnar sig något eko, bakom den glada, energifulla Mikaela döljer sig en trasig människa, en människa som just i denna stund har djupt blå ögon som skimrar tack vare tårarna som möts av ljuset från köksfläkten & reflekteras i spegeln...Jag vill komma till ro & sova, ikväll vill ingenting gå min väg, jag är trött, helt färdigkörd, ändå kan jag inte sluta de små blå för att sakta falla in i sömnens härliga vagga!

Av Mikaela - 26 maj 2013 13:43

Grattis alla mammor!

 

Vill egentligen enbart göra ett litet inlägg i väntan på den lilla släktträffen som stundar vid 16.00 hemma hos mormor och morfar idag denna blåsiga, kalla Söndag med inslag av blinkande sol som skymtar fram mellan de stora gråvita molnen!

 

Fick en tidig morsdagspresent utav Fiffi idag, jag satt ute på trappan hos min mor och, tog några bloss och drack mitt morgonkaffe...Fiffi spatserar stolt fram till trappans första steg med en stor, fin, grå, huvudlös, fet råtta!

Ska jag känns mig hedrad tro?

Fiffi var i alla fall glad över sin fångst.

 

 

Tänkte avsluta detta lilla lilla inlägg på ett snällt sätt och gratulera min kära mor....

 

 

...eftersom hon har en så fin dotter!

 

 

     

 

 

You can´t kill rock 'n' roll...

 

 

   

Av Mikaela - 25 maj 2013 09:21

Ångest- Är det något någon som aldrig har upplevt det kan föreställa sig?

 

Det är något som många människor får tampas med, hur förklarar man för de som inte förstår tro?

För mig innebär det ett tryck över hela bröstkorgen, likt en kompression som i HLR, dock utan uppehåll, trycket hålls hela tiden kvar. Även halsen får sig ett grepp, ett strypgrepp, föreställ dig att du tvingas andas genom en litet sugrör, som "någon" har stoppat smultron i.

 

Både igår & idag känner jag dessa tryck, nu existerar även en stor hemsk knut i magen, tarmarna och alla organ i dess väg vrids ur likt en gammal disktrasa! Man är spänd som en tunn och skör fiolsträng...En psykisk påtaglig smärta som fäller ner dig som ingenting.

 

Låter det flummigt, dumt eller till och med otänkbart?

Döm själva.

 

 

Jag är rädd för det oundvikliga, det ger mig en sådan stark ångest och panik att det blir okontrollerbart...Jag pratar om döden, något jag tror att vi i de flesta fall inte vill prata om, vi försöker låtsas att den inte finns, även när nära och kära hastigt eller väntat rycks bort tror vi nog många gånger att vi är odödliga! Inte jag. Jag grubblar och funderar alldeles för mycket, om allt egentligen, att försöka förstå eller fantisera om hur livet efter döden är är som att ställa frågor och stilla sin nyfikenhet utan att få ett svar.

 

Jag tror att jag har formats och fått stora, djupa sår i själen efter att jag var tvungen att se döden i vitögat i mina tidiga tonår, sår som det fortfarande finns spår av i form av ärr, det läker och bli bra igen med ärren finns kvar...Detta trots att åren bara flyger iväg.

 

Jag HATAR cancer!

Av Mikaela - 24 maj 2013 12:15

God dag!

 

 

Kom nyss in i från en härlig promenad och vistelse på hundrastgården med Fiffi & Isadora!

 

Fiffi fullkomligt älskar att kunna få springa lös, nosa, köra lite agility och jaga leksaker!!

Hon är så duktig lilla snuttan, känns riktigt kul att ha en hund som springer och hämtar pinnar, bollar, pipleksaker osv, och den här hunden kan verkligen behöva leka fritt och göra av med några procents energi.

 

 

 

Haha, måste bara få dela med mig av denna Youtube-video, syrran hade delat den tidigare idag på Facebook! Stämmer så himla väl, dock har inte Fiffi gjort det som "hunden" gör i den sista scenen, än...

 




Här har vi lilla Fiffi-Fluff i hundrastgården! <3

 


 

 

 

 

Wiiie, leksaker!

 

   

 

 

Så himlans söt skylt, vill också ha en sån...Vet inte vart nånstans men men!

 

 

 

 

Rasinformation á la Fiffi! <3

 

Detta är precis på pricken likt mitt lilla Hjärtegull!

 

 

Av Mikaela - 22 maj 2013 13:34

Fiffi är ju som de flesta vet en Russkiy Toy!

 

Igår kväll satt jag vid Youtube och tittade på olika klipp med just Russkiy Toys och eftersom hundar "talar" samma språk så reagerade Fiffi starkt på en annan "rysk" hund, så sött så!!!

 

 


 

 

 

Av Mikaela - 21 maj 2013 21:36

Shopping shopping shopping!

 

Tidigare idag sa jag till mig själv: Nej, idag ska jag inte handla något...Det gick ju som det gick med det!

 

 

Kom hem från Netto, skulle bara köpa fiskpinnar till Isadora men vi kom hem med bland annat dessa söta krukor också!

 

 

 

 

 

Nu ska jag bara köpa de färska örterna jag har skrivit på krukorna också!

 

 

Kom visst på att jag redan innan detta köp beställde lite löshår från Happyhair! :)

 

Så här ser det ut!

 

 

 

 

 

Tänkte ha det under mitt egna hår, färgade håret en gång, eller tonade snarare...Färgade mitt underhår i typ en chokladbrun nyans...Det blev kolsvart och det stod på förpackningen att färgen skulle försvinna efter 21 tvättar...Det tog ca 2 år, så isf föredrar jag löshår!!

Det blir lite mer rock n roll med blont hår & som detta löshår, kolsvart!

 

 

Isadora fick ett par superdupersöta skor igår efter att Simone och tjejerna (Hennes två döttrar) var här eftersom de hade fått sådana skor!

 

 

Blinkar fint, man hade ju själv blinkande skor när man var liten men inte alls så överfulla av "diamanter" och annat!

 

 

       

 

Isa hade dem på dagis idag och jag hade sagt åt henne innan att hon skulle vara rädd om sina nya fina skor, och det hade hon varit också....

Men tydligen så finns det små jävla ***ungar på hennes dagis som förstör för andra barn, ett litet jävla cp-barn hade försökt rycka bort de elektriska sladdarna under själva skosulan inne i skon så de är redan i princip förstörda, jävla tattarungar!!!

Ja, jag är irriterad, kommer att ta upp detta med dagis, var så säkra på det!!!

 

 

Hoppar väl över till nästa grej!

 

Var ute med lilla Fiffi förut och då träffade vi Annelie, Caroline, Lady och deras nya lilla tillskott Flisan, Fiffi och Flisan busade jättemycket, så nu har min hund ytterligare en hundkompis, får se när vi ses nästa gång! :)

 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer och det är väl lika bra det eftersom det kanske ballar ur ännu mer vad vet jag...

Ska snart ta den sista kvällspromenaden med Fiffi innan mina sömntabletter börjar värka, dumt om man somnar utomhus med henne känner jag!

Av Mikaela - 21 maj 2013 20:49

Fortsätter väl att spamma med inlägg då!

 

 

Eftersom jag älskar att inreda och pyssla & greja med saker som rör hemmet helt enkelt så fick jag en spontan idé, alla grejer jag gör görs oftast impulsivt och allt händer nu på en gång, direkt och gärna igår! Ja ni förstår kanske...

 

 

Hur som helst är hallen mellan Thomas "datarum" och badrummet inte så jävla rolig, inte för att jag vet om den är så mycket värst kuligare nu men skit samma!

Min lilla älskade Fiffi-Fluff har fått sin egen "Wall of fame" där nu, jag tänkte att kan jag ha en walk in closet så kan väl hon ha en skryt-vägg!

 

 

FÖRE:

Skittråkigt!

 

 

 

& nej, hyllan hänger inte rakt men jag vet inte vad jag ska göra med den!

 

 

EFTER:

   

 

 

Här ska det förhoppningsvis fyllas på med rosetter från både hundutställningar och agility-tävlingar!! 

 

Mitt lilla gos!!

Av Mikaela - 21 maj 2013 20:38

Söndag:

 

 


I söndags var vädergudarna inte direkt på min sida så jag satte igång att baka cupcakes, sent på kvällen vid 18-19-tiden nån gång!

 

Hade tänkt att jag skulle baka ett till bakverk men eftersom det blev så sent så får jag helt enkelt göra det en annan gång...

 

Jag har ju en så kallad muffins-maskin, tyvärr så brukar muffinsarna bli ganska så torra med den där bakningsgrejsimojsen...Fast man följer instruktionerna!

Iofs så är det inte så ofta som jag göra just cupcakes/muffins, brukar ju som bekant bli kladdiga kladdkakor istället! :)

 

 

Nå väl, jag har mycket att skriva om så det är väl lika bra att jag slänger upp lite bilder på mina små bakverk så att jag kan börja med nått av mina andra planerade blogginlägg, (innan åskan börjar!!!)

 

 

               

 

 

Hopp ner i burken!

 

   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards