Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Kristian Gidlund-Vila i frid! #Fuck cancer!!

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...

 

Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av sig, som en slags terapi för att inte behöva explodera av ångest, dolda känslor & tankar som hela tiden rusar fram i mitt inre, detta inlägg kan liknas vid ett kladdpapper, pappret där man hela tiden suddar ut det man just har skrivit, man hittar inte de "rätta" orden, finns det ens något rätt eller fel i att skriva kan man undra, inte om det inte skadar någon annan kanske, vad vet jag? Inte nog med att det blir ett kladdpapper, allt annat känns suddigt, är det känslorna, det ofattbara men ändå väntade beskedet, som inte vill landa än eller något jag inte kan få ner på pappret ? Nej- Det är tårarna som gör mig nästintill blind!! De faller hur tuff och glad jag än verkar vara.

 

Samtidigt är jag så extremt tacksam, tacksam över att jag har en mycket speciell person i mitt liv ***Frida***!!! Hon finns där i ur & skur, det är henne jag kan dela allt med, finns inga hinder som stoppar mig på vägen, som först får mig att stanna upp och tänka efter; Ska jag säga detta till henne? -Ja, det finns aldrig några tvivel på om hon finns där för en, för det gör hon...Varför, jag vet inte? Kanske ger även jag något till henne...

 

Det finns ett gammalt ordspråk; 

"Mina ögon kan tindra, 

mina läppar kan le, 

men sorgen i mitt hjärta kan ingen se"

 

För mig stämmer inte det, känner jag nånting för någon eller nått kan jag inte, hur mycket jag än försöker stå emot den okontrollerade stormen av känslor som finns inom mig så kan jag inte dölja hur jag känner. Är jag ledsen, då gråter jag, är jag glad, ja då skrattar jag, svårare än så behöver man nog inte göra det! Varför spela iskall, oberörd och okrossbar? Den fasaden, som alldeles för många har, orsakar nog oftast mer skada än nytta.

 

Vad du än just nu har läst så kan jag inte garantera att det finns någon röd tråd, men spelar det någon roll, egentligen?

 

Allt är en enda röra, jag vill inte att det ska vara sant...På något dumt jävla sätt har jag försökt inbilla mig att ett mirakel ska ske, inte något som någon Gud har trollat fram eller något i den stilen, jag är inte troende, fast ändå önskar man att någon form av magi kan singla ned över de människor som behöver det allra bäst.

 

Magin jag syftar på handlar om ett slags botemedel, inte vilket som helst, det är ett botemedel som ännu inte finns, (det hade behövts innan min pappa föll offer för samma tagedi), botemedlet som kan, likt en förtrollad fe med sitt spö trollar bort en av de västa sjukdomar jag nånsin har fått uppleva, om så passivt, ett botemedel MOT CANCER!!!


Vi har aldrig träffats, vem vet om vi nånsin kommer att göra det, ändå betyder du otroligt mycket för mig, du var en inspirationskälla, som jag kommer att ta med mig resten av livet, en vacker själ som inte alls hade behövt genomlida detta mörka inferno, om botemedel hade funnits.

 

-Kristian Gidlund-

förevigt en lysande stjärna, som jag tacksamt kan säga har påverkat mig för resten av livet, du kommer alltid att inspirera mig till att våga tro på mina drömmar & med den hjälpen kommer jag en vacker dag att lyckas! 

 

TACK FÖR ALLT DU GAV!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 27 juli 2013 08:33

Hej på er!   Jag känner att det var ett tag sedan sist, som jag bloggade alltså, tiden flyger iväg, sommaren är på väg bort, (Negativ alternativt realist?), känns som om det har varit sommar i flera månader med nån enstaka regnig dag, frågan är o...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards