Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Ett stormigt inre!....

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans?

Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!


 

Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet?

Det bestäms saker bakom min rygg som jag tydligen inte har rätt att få veta, trots att det handlar om min dyraste ägodel, Isadora!

 

Man kan tydligen inte fråga innan? Utan det ska bara göras för att det passar andra, all skit får man emot sig & man ska alltid visa en otrolig tacksamhet mot något man själv inte anser vara den bästa lösningen för just den stunden.

Det finns egentligen ingen anledning att läsa igenom hela blogginlägget som jag i stunden skriver, jag vet nämligen knappt vad orden bildar för meningar, jag rabblar, babblar & allt känns osammanhängande.

 

Det kanske är dags att återigen ta itu med det som felar, dags att för 1000:e gången sitta där öga mot öga med en person som tror sig veta lösningen på alla mina problem. Men vad ska jag prata om den här omgången i allt kaos?Att det är svårt eller till och med omöjligt i vissa fall att "lära en gammal hund att sitta"? Vad hjälper det om jag önskar att andra människor ska förändras? Den enda person man kan förändra är sig själv, sitt tankesätt & vem man vill vara!

 

Börjar bli riktigt trött på allt, på att vänta in mitt efterlängtade läkarbesök, som helt plötsligt skjutits fram på obestämd tid, på osäkerheten om man kan få tillräckligt med pengar för att försörja familjen nästkommande månad, på att lägenheten vi bor i angrips av vattenskador i snart samtliga rum, på att ingenting blir ordentligt gjort utan att jag måste säga ifrån...Listan kan göras lång. I grund och botten har jag ändå en dröm, en dröm att få bli lycklig nån annanstans, långt långt härifrån, men då måste alla sprickor i den berömda fasaden repareras först, något som av nån anledning vilar på mig och mina axlar, enbart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Av Mikaela - 27 juli 2013 08:33

Hej på er!   Jag känner att det var ett tag sedan sist, som jag bloggade alltså, tiden flyger iväg, sommaren är på väg bort, (Negativ alternativt realist?), känns som om det har varit sommar i flera månader med nån enstaka regnig dag, frågan är o...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards