Alla inlägg under november 2013

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!

 

Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!

 

Jag tycker inte det var länge sedan som man köpte födelsedagspresenter som en galning till både Isadora & Thomas, båda är ju iofs oktoberbarn så det gör väl sitt antar jag...På tal om födelsedagsbarn så har jag & Isadora varit i leksaksaffären i byn, där vi köpte två fina födelsedagspresenter till min dotters bästis på dagis, hoppas hon blir glad över presenterna!   

 

Jag antar att det blir min uppgift att välja kalaskläder till lillan innan jag beger mig till jobbet om några timmar, eller ja, det är väl bäst att jag gör det för Thomas är väl inte direkt nån hmm...hur ska jag uttrycka det? Modeguru! Det krävs allt lite kvinnlig fägring om det ska bli bra! 

 

 

 

Får se om jag får äran att följa med till kalaset imorn efter jobbet, om man har nån energi till övers efter torsdagspasset! (45 timmar bara den här veckan, kanske kan ladda batterierna i nästa vecka.)

Annars får Thomas masa sig iväg!

 

 

     

 

Har shoppat en hel del det sista, som vanligt när det kommer till mig! Har fått nån jäkla dille på klänningar, 4 stycken är inhandlade bara denna månad så det kanske räcker nu...ett tag iaf! Inte nog med att jag unnar mig själv saker, det är ju snart julafton, känner att jag kan unna min familj lite "bättre" klapper än tidigare, iaf om man tittar på prislapparna. Tror att jag handlar med liiiite mer eftertanke än tidigare år, mycket för att jag jobbar relativt mycket, både dagar, kvällar & nätter så när man väl är ledig hinner man fatta lite "vettigare" beslut mot om man shoppar jämt!

 

 

Jag & Thomas har i år kört med lite öppna kort & vet på ett ungefär redan vad vi ska/har köpt till varandra, vi planerar liksom julklapparna tillsamman & det känns riktigt bra, några överraskningar blir det väl alltid men två av dem större är olika typer av köksmaskiner som står helt öppet & är oinslagna än så länge! Köpte två till klappar till lill-hjärtat när vi var i leksaksaffären som jag tror att hon kommer att älska!

 

Här är några till:

 

 

 

Nämnde jag att min mobilkamera helt har gett upp? Som ni kanske ser själva på bilden över och några andra...

 

Vi ska försöka ta en någorlunda genomtänkt shoppingtur på Fredag i Lidköping för ovanlighetens skull, vi brukar av nån konstig anledning aldrig julhandla i den stan, fastän den ligger närmast.

 

 

Nu får jag allt lyfta på röven & göra mig redo för jobb i natt & imorgon bitti, hade gärna varit hemma & myst med Isadora men det får väl bli vid ett annat århundrade, känns det som.

 

Ha en fin afton!

 

   

 

 

//Det lilla diagnosbarnet!   

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards