Inlägg publicerade under kategorin Julen 2010

Av Mikaela - 20 november 2010 15:43

Ja,jag har redan börjat att julpynta lite smått hemma!

Jag älskar julen & att pyssla,baka och dona & slå in julklappar!





Tycker att julen är otroligt Mysig helt enkelt! 







Julpysslet från igår:


  







+







  










+







  





=











  




Våra Adventsljus =)
































  












  





Tog mig friheten och tände dom en kort kort stund^^





Ska ha mossa och lite dekoration på fatet ljusen står på också,ska fixa det när jag är hemma igen(är hos Mamma nu)....Ska fortsätta att julpyssla mer då,om jag orkar & hinner!

Av Mikaela - 15 november 2010 09:57

Köpte ju även några julklappar igår,och tittade runt lite.



2 av 4 är redan köpta Gabbi,hon kommer att gilla dom vill jag lova,och roliga är dom flesta med^^

och snart även den andra julklappen till mamma klar,ska bara ha lite sandpapper först^^

Sen är det 3-4 stycken kvar att köpa,den första köpte jag i mitten av oktober^^






Gjorde faktiskt upp en liten lista på vad alla ska få.

Mormor & morfars första julklapp är också klar btw^^




Isadora kommer INTE att få många julklappar i år,med tanke på ALLT hon fick när hon fyllde 2 år i oktober.



Isa kommer att få följande från oss:

Några målarblock med färdiga figurer att måla i.

Jag ska göra en stor härlig åkpåse och kudde till henne i Hello Kitty-tyg till hennes "nya" barnvagn.

Dvd-samling med Fåret Shaun.

Pengar.

Bondgård med djur & ljud.

Och den här:






  






Till hennes bebis,kommer att bli kanonis.





Mer får hon inte^^


Thomas julklappar kan jag inte skriva ut eftersom att han kan snoka upp de om han läser bloggen^^












P.s Thomas hatar mig för att det dunkar Ted Gärdestad låtar i hela huset haha,han gillar tydligen inte honom,men så kan det gå,när jag får för mig nått eller det är nått jag gillar.

Av Mikaela - 1 november 2010 20:13

Fan (ursäkta språket) vad jag blev sugen på Julbord! 




                         Tänk er själva:         



Julmust

Julskinka

Köttbullar

Prinskorvar

Sill i massor med olika smaker

Gravad lax

Kallrökt lax

Varmrökt lax

Pocherad lax

Hovmästarsås

Potatis

Rödbetssallad

Massa goda ostar

Kex & bröd

Brysselkål

Janssons Frestelse

Pepparkakor

Lussekatter

Knäck

Glögg med russin och mandlar

m.m



Plus den obligatoriska Paradis-asken med choklad på julafton såklart!




Ja,listan kan göras lång!





Nu får det allt snart bli jul,jag till och med längtar tills man blir trött på att äta en massa go julmat.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards