Alla inlägg under december 2010

Av Mikaela - 31 december 2010 15:28


Så blev det då Äntligen Torsdag & vi kunde ut & göra stan!

Blev inte nått gigantiskt inköp,men jag är helnöjd i alla fall^^





  



En av dom två snygga ramarna Jag fick köpa för halva priset och under det med^^

Gav 40 kronor för just den på bilden!

  


Varm & go vår/höst-väst till Isa & ett par fräcka lila jeans med!




125 & 75 kronor för dom^^

  






BARNSLIGA sockor till Mig från H&M (Från barnavdelningen)


Varför ska man va som alla andra när det enda rätta är att va sig själv menar jag^^

  






En superskön bomullströja till lilla mig,50 kronor!!

  




  



Ett nytt armband för 30 kronor "kostade jag på mig"^^ hihi,lite småfräckt & helt i min stil.


  




Diadem (& armbandet) Kostade 12 spänn! 70% Rea,Me Like!!^^

  







& så är det ju snart Dax att sätta sig i skolbänken med,trevligt trevligt nu när man vet vad man vill göra här i livet!




Har även fått en jättefin kalender av mamma i julklapp till skolan då,kommer BILDER på ALLA julklappar nästa år,om jag inte hinner med det innan^^

  




Unnade mig en jätteskön bomulls-klänning med!

 








Blev allt lite ändå som sagt & det bästa av allt,det mesta va ju superbilligt^^




   

Av Mikaela - 31 december 2010 15:22







Trött jag blir på Dumma Människor!!!!

Av Mikaela - 31 december 2010 12:52

Varför känns det som att man bloggar om en massa saker hela tiden,fast när man tittar senaste inlägget så va det flera dagar sedan man bloggade sist?





Det är kanske är för att man HarMycket att blogga om egentligen,så mycket som händer,både roliga & en del tråkiga saker.

& ändå får man inte med hälften,om inte annat så är det väl för att man skjuter fram på det.

& sen när man väl sitter där vid datorn med en helt blank sida så minns man inte ens va det var man ville blogga om^^



Kanske börjar bli tankspridd & har för mycket att tänka på,men det är klart det är ju en prioriterings-fråga,vad som är viktigt och inte att tänka på & påminna sig om.

Troligtvis tristess & även "bara" stress^^






Nu vet jag inte ens vad jag ville få ut med det här men jag har en Massa att ta igen,har inte ens lagt upp alla bilder från Julen,inte ens heller i närheten av fler bilder ifrån Våran Förlovning den 10/12-2010!!!!!

Av Mikaela - 30 december 2010 10:43

God morgon!! Isadora har varit duktig och sovit bra natten (Vi kom hem till mamma igår eftermiddag) 


Nu är det barnprogram som gäller för Isa som precis ätit lite frukost & själv har jag min favorit hund på dryga 15 kg rakt i ansiktet och knäet^^


Tänk att Kippy har funnits med mig i Halva Mitt Liv! Den bästa Hunden i världen,så många minnen & så Mycket Kärlek

En massa pussar får man Alltid av Kippy & hennes glada svans piskar en över allt.   

  




Lilla Gumman,hon blir 12 år nästa år   

Av Mikaela - 29 december 2010 14:22

Hej hopp,jag lever!



Får göra lite sporadiska inlägg nu för tiden för det blir lätt så mycket på en och samma gång och jag hinner inte ens blogg 1 fjärdedel av det jag vill hinna med att skriva^^



Just nu sitter jag bara och väntar på att min kära sambo ska steka prinskorvarna,sen ska vi äta ett litet julbord,(Igen) haha^^

Med både prinskorv då,kokt potatis,rödbetssallad,en massa sill & Lax såklart (sååå gott) och hovmästarsås.Underbart!



& Isa-Hjärtat har fortfarande feber,min lilla Sötnos,och medicinen får man ju nästan mer eller mindre tvinga i henne,men det är ju för hennes eget bästa^^

Hade man själv haft feber på över 40 grader hade man ju vart typ död,men inte dom små barnen inte,dom "klarar" såna höga febertoppar.Det är ju helt otroligt,dom små liven är tapprare än vad vi vuxna är^^


Var lite komiskt första gången Isa fick feber,i samband med att hennes första tänder var på gång när hon var 3-4 månader & hon hade "tandsprickar-feber" på över 40 grader.

Jag fick verkligen panik & Alla försökte lugna mig och förklara att små barn har hög feber.Men jag lyssnade inte,nej nej Hon Skulle ha vård och bli undersökt.Man gör ju vad som helst för dom menar jag ju.


Jag tänkte liksom att hade det vart Jag som hade så hög feber så hade jag vart död,så då ska inte min dotter inte få en massa "överdriven" vård hon med^^




Min Lilla Hjälte!     

Av Mikaela - 28 december 2010 15:18

  

Av Mikaela - 27 december 2010 21:30

Min Underbara lilla Söta Älsklings-Isadora har fått Feber & är jätteslö & ynklig!!!

Söt som socker är hon,men det är synd om henne!








Ligger just nu i sängen med både vatten & mjölkflaskor till höger och vänster,plus en godispåse som knappt är intressant,skulle ju ha gosat i sängen nu på kvällen och bara kramas & umgåtts.







Men nej,då ska den Dumma febern komma,Isadora-Min lilla Fighter!!!   







Hade önskat att hon åtminnstående kunde hålla sig till vatten eller lite saft,men nej hon är som sin Mamma,tokig i Mjölk!!!^^




---------------------------------------------------------------------------------------






Får bara hoppas att det INTE är nått mer på gång än lätt snuva & feber,absolut inte ont i halsen.För då får hon Inte dricka mjölk för mig egentligen.














Eftersom man inte blir prioriterad som viktig när/om man kommer med sitt barn till en läkare om man tycker att ens barn har vart sjukt för länge och inte blir friskt så snabbt som dom "borde".





Man får ju ALLTID samma svar,att det inte är nått,och skulle det mot all förmodan vara "nått",enligt läkarna så är det ju defenitivt Inte nått farligt.....











Man går ju inte direkt till en läkare bara för att,då finns det ju faktiskt roligare saker att göra på sin fritid.

















Inte särskilt troligt att man försöker få en tid hos närmsta vårdcentral/sjukhus/BVC el. liknande om allt är som det ska med sitt eget köttblod       





 



Än mindre troligt att man ser fram emot att ringa ett 20-tal olika nr hit & ditt & sjukvårdsrådgivningen,alla man känner som har barn/varit barn en gång i tiden och fan & hans moster om allt skulle vara Okay!



------------------------------------------------------------------------------------------


Jag har då ALDRIG träffat någon som VILL stå i 7 olika telefonköer på samma gång,och SAMTIDIGT ha morsan i ena mobilen & en blivande läkare i den andra!!!!! 










Suck och stön på sånt om jag får uttrycka mig lite "barnsligt"!










Så anledningen till att hon egentligen inte ska dricka mjölk för mig är att ISADORA Inte kan tala om för oss om hon har ont i halsen,kikhosta,en massa slem i halsen som inte går att hosta upp(det skulle väl förvisso märkas isf men ändå) eller kanske så kan hon ha åkt på halsfluss,eller så är det helt vanligt "Förkylnings-halsont"!!!!










Vad vet jag,tiden får väl visa va det kan vara.Hoppas på att det bara är en lätt släng av feber,om det nu måste vara nått alls menar jag!







Min Lilla Älskade Dotter!!!!

Av Mikaela - 27 december 2010 16:35

Ibland undrar man....Vad tror egentligen folk om en?

Jag bryr mig inte om såna människor som tex tror att jag är 17 år & går runt med min dotter i barnvagn.Sånt har jag aldrig brytt mig om.Jag har alltid enda sen jag fick våran dotter varit mogen & växt som människa,mer ansvar & en massa annat.

Folk som tror att jag är ung får väl tro det.Men jag är snart 22!!! Det är väl förvisso ingen ålder,men jag börjar från få lite åldersnoja!!!


Men så fort man går utanför huset,om man så bara ska gå en kort kort promenad & man inte är översminkad,utan kanske till och med Osminkad (Hör & häpna man kan faktiskt gå ut utan en massa spackel i ansiktet,om inte annat så är det Väldigt skönt)




I alla fall,utan smink ser jag säkert ut som max 17år.Men om folk generellt (har aldrig råkat ut för de in my face) kunde ta reda på lite mer fakta innan man börjar tro en massa saker & ha förutfattade meningar så skulle Alla nog kunna förstå varandra bättre.


Det handlar nog om nästan allt,från Yngre Mammor,till gräl & Krig,om jag ska behöva dra den liknelsen så långt.



Kommunikation!!!

Var inte rädd för att gå fram & prata med en för dig okänd person.Tex alla äldre,dom flesta uppskattar det väldigt mycket att bara få ett leende av någon dom går förbi på stan,var inte fega & inskränkta! Säg hej och var bara glad,ett leende smittar Alltid av sig,och alla mår bättre av det,inte minst du själv.



Detta tycker jag förstås ska vara en självklarhet inför Alla människor,gamla som unga,sjuka som friska.Man ska alltid försöka hjälpa andra om man tror att det behövs,både dom man känner och dom man inte känner!



Världen blir så mycket bättre då,om inte hela världen,så åtminstående Din Egen Värld!






Ingen Mår dåligt av ett Leende!!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards