Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 11 augusti 2011 07:42

God morgon bloggen!

Här sitter jag och försöker piggna till för att gå och jobba,

det går sådär kan jag säga.


Jusy nu sitter Myran och piper för att Easy håller på.

Stackars Isadoras katt Roxie,

den har knappt haft en lugn stund sen vovvarna och Gabbi kom hit igår.


Jag och syrran tittade,

efter mycket om och men på senaste Irene Huss för jag hade fått höra att den var bra,

men jag tyckte att den var dålig...eller ja,iaf inte jättebra.

Jag kan förstå att det är svårt att hitta på nya handlingar men det här var verkligen en blandning mellan Beck & Wallander rakt av.

Men men nu har man sett den iaf.



Nu ska jag vakna och göra mig i ordning för jobbet!

Ching ching!

Av Mikaela - 10 augusti 2011 10:31
Regler:Det här är svårare än du tror! 
Varje svar måste börja me första bokstaven i ditt namn! 
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Du får inte skriva samma svar två gånger. 
Jag utmanar er! Lycka till

1. Vad heter du? Mikaela
2. Ett ord på fyra bokstäver: Möss
3. Flicknamn: Melina
4. Pojknamn: Marcus
5. Yrke: Målare
6. Färg: Mintgrön
7. Klädesplagg: Mössa
8. Mat: Makaronigratäng
9. Sak i badrummet: Make Up-remover
10. Plats/stad: Mariestad
11. En orsak att vara sen: Missförstånd
12. Något man skriker: Mes
13. Film: Money Man (Beck)
14. Något man dricker: Must
15. Band: Misfits
16. Djur: Mjölk-kor
17. Gatunamn: Markvägen 2
18. Bil: Mazda
19. Sång: Money money money
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Majstångs-dans
Av Mikaela - 9 augusti 2011 19:59

En trevlig katalog från H&M damp ner i brevlådan idag!

Hittade en massa fina plagg till lilla Isadora som jag ska beställa :)



Här kommer lite bilder!


En söt kofta.


En ranlig tröja!  



 


Två fina strumpbyxor



Två tröjor.



En supersöt jacka!



Eftersom att Isa nästintill har slutat med blöjor helt så behöver hon fler trosor.





En tröja med ekorre på!




Så otroligt fin fejk-päls-väst!!




Och världens sötaste uggisar!!






Bilderna är lånade från H&M´s hemsida!        

Av Mikaela - 9 augusti 2011 17:25


Bilder ifrån vår mysiga dag i Nolhaga Parken med perfekt väder i Alingsås med bästa Frida!  



Obs min/mina skor finns med på var & varannan bild!Hahaha


Getterna gav igen på Isadora eftersom att hon hade gått och pussat på dom hela dagen.

   Gammel-geten och min sko!


                   Geten Emil som naffsade på Fridas kläder och stångades!                        


Av Mikaela - 9 augusti 2011 16:56

Hahaha!

Jag vill bara utlysa en varning till alla i trafiken:

Idag har jag anmält mig till körskolan!! 


Så nu gäller det att se upp där ute på vägarna.





Gjorde förövrigt ett teori-prov i förra veckan och jag fick 63 poäng av 65,

det tycker jag är riktigt bra faktiskt!



Ja,det var väl vad jag ville ha fram i det här inlägget :) 

Av Mikaela - 7 augusti 2011 10:24

Lite olika bilder ifrån vad vi har hållt på med senaste tiden :)


Bilderna är tagna med min fina systemkamera Canon eos 1000D :)


   Isa inne på Ica  






  Tacos! :)





     Thomas  



     Roxie!



   Haha,lite ljus upplösning på denna bild på mitt lilla Hjärta!!  

Av Mikaela - 2 augusti 2011 11:03

I Lördags åkte ju jag och Isadora hem till Frida i stora(förklarning följer...)Sollebrunn!

Vi gick till några lekplatser på kvällen där Isa kunde leka av sig lite och efter en stund kom även Emma och höll oss sällskap :)


Frida kunde inte motså frestelsen att åka kana så hon tog sig en sväng om!



              Hahaha!Förlåt Frida,jag var bara tvungen att lägga ut den här bilden.












Isadora har ju ingen blöja längre så hon gjorde sina behov vid lekplatserna,

först sprang hon upp för en hög kulle och tog av sig byxa och trosor och kissade mitt uppe på kullen!


Sen efter ett tag bajsade hon i sanden,

haha,lilla busunge!

Tur att man inte behöver betala böter för att man har små barn som behöver göra sina behov^^














Sen efter att Isa hade lekt i nån timme och vi tre stora tjejer hade haft det gött i gräset och snackat skit så skulle vi gå hem till Emmas granne och låna en barnvagn som vi skulle ha nästa dag.

Det var megalångt hem till Emma,

min kondition är ju inte på topp,

jag måste verkligen börja träna!!!









Efter att vi kommit hem till Frida igen så behövde Isadora verkligen bada,hon var full med sand,plus att hon råkade kissa på sig vid lekplatsen hos Emma^^


   Jag,Frida & Emma hade planer på att titta på en skräckfilm efter att Isa hade somnat,

men det blev inget med det för vi var helt slut när vi kom tillbaka,alla utom Isa då^^Så vi fick titta på Mumintrollet & Pippi Långstrump istället,men det fick gå det med.Vi somnade ganska sent och jag var säker på att vi inte skulle hinna upp i tid dagen efter.....








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards