Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Mikaela - 12 juli 2011 23:13

Min stackars lilla älsklings Isadora har blivit sjuk   39,6 graders feber och hon vägrar att ta medicinen,

vet inte hur jag ska få i henne den.



Så då blir det vill att VABBA i morgon,

jag vet inte ens hur man gör.

Det var så länge sedan Isadora var sjuk sist men jag får väl kika på Fk´s hemsida och se om jag blir nått klokare på det,

i västa fall får jag väl sätta mig i världens längsta telefonkö för att få nån rätsida på det här.....

Har redan fixat en tjej som ska jobba istället för mig så det är inga problem iaf,

men jag hade velat jobba själv.


Tycker så synd om min lilla tuss,

nu har hon sovit i nån timme och det är ju bra det iaf,

men hon kommer säkert att vakna i natt och då får jag försöka lura i henne medicinen på något sätt.


Hur gör ni andra småbarnsföräldrar när barnen är sjuka och dom vägrar att ta sin medicin? 

Av Mikaela - 12 juli 2011 19:16

30 dagars utmaning!



Ja,nu ska även jag försöka ta mig igenom den här 30-dagars-utmaningen,får hoppas att jag orkar löpa linan ut.


Dag 1 - Skriv 10 saker om dig själv. 

Dag 2 - Lägg ut en bild på dig själv när du va liten.

Dag 3 - Lista 10 snyggaste kändisarna.

Dag 4 - Lägg ut en bild på någon eller något som du gillar just nu.

Dag 5 - Lista 10 saker som du älskar.

Dag 6 - Lista 10 saker som du inte kan leva utan.

Dag 7 - Nämn 10 personer som är viktiga för dig, gärna med bild.

Dag 8 - Nämn 5 roliga komiker.

Dag 9 - Lista 10 sätt att vinna mitt hjärta.

Dag 10 - Lista 10 saker du hatar.

Dag 11 - Ta bilder under dagen, en dag i livet.

Dag 12 - Lägg ut en bild på dig som är tagen för 2 år sedan.

Dag 13 - Lägg ut en bild på dig som du inte har tagit själv.

Dag 14 - Lägg upp en bild på en bra bok.

Dag 15 - Lägg ut bilder på din skola/arbetsplats.

Dag 16 - Lägg ut en bild på det du senast köpte .

Dag 17 - Vad vill du ha mer än något annat just nu. (bild?)

Dag 18 - Lägg ut din nuvarande önskelista.

Dag 19 - Lägg ut en bild på dina favorit skor.

Dag 20 - Lägg ut en bild på din bästa vän.

Dag 21 - Nämn ett tv program som du tycker om.

Dag 22 - Lägg ut en bild på dig och din bästa vän.

Dag 23 - Lägg ut en bild på din handstil.

Dag 24 - Lägg ut en bild på dina rengörningsprodukter.

Dag 25 - Lägg ut bakgrundsbilden som du har på din dator.

Dag 26 - Lägg ut din bilden som du har som profilbild på facebook.

Dag 27 - Nämn en låt som passar ditt humör just nu.

Dag 28 - Lägg ut en bild på byggnaden som du bor i.

Dag 29 - Lägg ut en bild på ditt rum. (vilket rum du vill om du har fler)

Dag 30 - Lägg ut ett foto taget av dig idag och skriva 3 bra saker som har hänt under de senaste 30 dagarna.



Dag 1 - Skriv 10 saker om dig själv.

  1. Jag är en mamma.
  2. Jag älskar inredning.
  3. Jag röker.
  4. Jag är djurvän.
  5. Jag är kort.
  6. Jag har låg humor.
  7. Jag har en katt.
  8. Jag är sambo & förlovad.
  9. Jag har drömmar om framtiden.
  10. Jag saknar min pappa.
Av Mikaela - 12 juli 2011 18:31

Hej,nu tänkte jag bloggeli blogga lite igen!



I Fredags var vi hemma hos Thomas syster & firade hennes 33-årsdag!

Vi åt jättegod mat och alla barn höll igång hela kvällen.

Sen åkte jag och Isa hem till mamma & co och tog det lugnt,

eller jag iaf,jag var inte så pigg i helgen låg mest i soffan eller ute med en jobbig förkylning så att jag knappt kunde andas och supersvullen hals,

kul när det är helg och allt.


Jag kollade upp lite grejer som jag ska köpa på IKEA i Uppsala på Söndag med :D



Några korgar till förvaring.

   Nya gardiner till vardagsrummet.      4 stycken små Lackhyllor.   Lysdioder eller vad det heter till våran lilla Expedithylla.   2 stycken små Expedithyllor till hallen! ÄNtlIGEN!!!   (Bilderna är lånade från IKEA)











Sen blir det väl fler gejer om jag känner mig själv rätt^^






Plus att jag vill in på Lagerhaus! Älskar den butiken!!!^^

Av Mikaela - 12 juli 2011 13:46

God eftermiddag på er allihopa!

Nu var det dax att blogga lite igen,

det var ju ett tag sedan men man hinner ju inte med att skriva så ofta längre eftersom att man jobbar hela tiden.



Nu är jag iaf hemma efter jobbet och Isadora ligger i stora sängen och vilar middag.

Det gick väldigt smidigt att komma upp imorse för både mig och lillan,

trots några få timmars sömn.


Har inte pratat med Lovely sen i förrgår,

det är nästan så att man saknar honom lite men vi ses ju på Fredag efter att jag har jobbat,

då blir det raka vägen till Uppsala för min del & Isa ska vara hemma hos sin mormor.Det stundas ju bröllop för Thomas storebror John och hans fästmö Carola.

Har äntligen bestämt mig för vilken frisyr jag ska ha på bröllopet,

en väldigt enkel uppsättning.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/mode/sofismode/article13249505.ab



Den andra frisyren i det här klippet fastnade jag för^^










Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards