Alla inlägg under januari 2012

Av Mikaela - 30 januari 2012 12:57

Eva Dalhgren...Behöver jag säga mer?? Vilken kvinna hon är, helt fantastisk och en riktig förebild och filosof, i alla fall tycker jag att det är mycket filosofi och psykologi i hennes UNDERBARA låtar...Finner knappt några ord för att beskriva denna fria och starka själ!!



!  Hon är en verklig inspirationskälla i mitt liv i alla fall och hennes låtar är GUDDOMLIGT VACKRA!!!! Gråter och ryser varje gång jag hör hennes änglalika röst!! När jag blir lite äldre så ska jag försöka att bli lite mer som Eva Dahlgren, alltså lite friare, lite starkare och försöka att bli lika bra som hon är...om det går vill säga.   Jag tycker att det är förjävligt rent ut sagt att Laleh har gjort om och gjort en cover på Evas Underbara Låt "Ängeln i rummet", den är så fantastiskt fin och den träffar rakt in i hjärtat på mig, nu och innan...Gråter bara jag tänker på det. Visst Lalhe är duktig hon med och har en fin röst, men föredrar när man skriver EGNA låtar istället för att förstöra orginalet många gånger.   Eva Dahlgren, min stora idol och Ängel när allt känns svårt och man vill må bättre!                                     

































Av Mikaela - 30 januari 2012 10:14

Hej hallå & god för middag eller god morgon om det är någon som har sovmorgon kanske? :) Livet är gött, ja jag kunde inte hitta någon mer passande och självklar rubrik till detta inlägg jag nu tänker skriva, allt flyter liksom på nu och de eventuella hinder man möter på vägen är väldigt lätta att ta sig förbi.


Jag är så fruktansvärt lyckligt lottad, jag har en underbar dotter och en fantastisk sambo, vi bor i en supermysig och enligt mig vackert inredd lägenhet, allting går jättebra på praktiken, jag har de mest enastående vänner man kan tänka sig, mina studier går bra, eller ja mycket bra får jag väl ändå lova att säga, och det absolut bästa med mina studier är att de är på distans :) Jag kan alltså, som jag gör nu ligga i sängen och titta på tv/datorn, hade tänkt att se på Lyxfällan på tv3-play om en stund till exempel. Jag kan sitta i köket/vardagsrummet, ja till och med inne på toan och studera om jag vill, helt fantastiskt. Här kommer två bilder på hur dagens pluggande kommer att se ut:


 



Läsa skvallertidning, spela Wf, kika lite dator och givetvis plugga i min sjukt sköna gris-toffla, allt detta i ettt behagligt sängläge! :)



Börjar inte jobba fören klockan 15.45 idag så då kan jag plugga allt som ska pluggas, utan att stressa...



Livet är gött mina vänner! <3 

Av Mikaela - 30 januari 2012 10:14

Hej hallå & god för middag eller god morgon om det är någon som har sovmorgon kanske? :) Livet är gött, ja jag kunde inte hitta någon mer passande och självklar rubrik till detta inlägg jag nu tänker skriva, allt flyter liksom på nu och de eventuella hinder man möter på vägen är väldigt lätta att ta sig förbi.


Jag är så fruktansvärt lyckligt lottad, jag har en underbar dotter och en fantastisk sambo, vi bor i en supermysig och enligt mig vackert inredd lägenhet, allting går jättebra på praktiken, jag har de mest enastående vänner man kan tänka sig, mina studier går bra, eller ja mycket bra får jag väl ändå lova att säga, och det absolut bästa med mina studier är att de är på distans :) Jag kan alltså, som jag gör nu ligga i sängen och titta på tv/datorn, hade tänkt att se på Lyxfällan på tv3-play om en stund till exempel. Jag kan sitta i köket/vardagsrummet, ja till och med inne på toan och studera om jag vill, helt fantastiskt. Här kommer två bilder på hur dagens pluggande kommer att se ut:


 



Läsa skvallertidning, spela Wf, kika lite dator och givetvis plugga i min sjukt sköna gris-toffla, allt detta i ettt behagligt sängläge! :)



Börjar inte jobba fören klockan 15.45 idag så då kan jag plugga allt som ska pluggas, utan att stressa...



Livet är gött mina vänner! <3 

Av Mikaela - 23 januari 2012 09:25

Hallå alla som läser min något inaktiva blogg, här tänkte jag skriva några rader om något, vet inte vad än så att ingen tror att bloggen har upphört!


Vad ska man skriva om då?? Kan väl iaf börja med att berätta att jag är ute på min första praktik under min Usk-utbildning/omvårdnadsutbildning, men det är väl Uska jag vill bli och sedan läsa till några kurser så att man även har möjlighet att titulera sig som behandlingsassistent, men det är ett senare projekt.



Det går iaf hur bra som helst på praktiken, inga klagomål på mig på något sätt, bara att jag är väldigt snäll, nästan lite FÖR snäll mot alla, måste försöka "rätta till" detta, för med en del kan man inte bara vara snäll har jag märkt, då kan de köra rätt bra med en ;)


Hur som helst så älskar jag det här & fick veta igår att alla tycker om mig, både personal & vårdtagarne och det känns ju riktigt bra, har hittat min absoluta dröm-arbetsplats känner jag. :D


Nog om det, har det hänt något annat tro? Kanske inte som jag kommer på just nu eftersom det enda man gör är att vara på praktiken ungefär, men inte mig emot :D


Idag är jag ledig och jag & Isa är hemma hos mamma och bara tar det lugnt, det kan man få göra ibland känner jag...


Nu längtar jag egentligen bara till helgen då jag ÄNTLIGEN får träffa bland annat min Älskade Frida, för på lördag blir det fest, ska bli riktigt kul och får hoppas att alla sköter sig, annars åker de ut illa kvickt!!


Ska väl avsluta det här inlägget med två bilder på mina lull-lull-gos som jag har beställt hem, älskar verkligen sådan typ av inredning och böcker, kommer väl hem i paket till mig någon gång den här veckan får vi hoppas :D





ÄLSKAR! :D    

Av Mikaela - 15 januari 2012 16:17

Hej igen bloggen! Nu ska jag inte gnälla i det här inlägget, som det kanske lät i förra, men jag var inte sur eller så, jag var mest ironisk och dryg mot de som fuskar i WF :P



Nu till det roliga! Jag pratade med Frida igår, eller ja vi pratar väl med varandra varje dag nästan, men igår tog jag tillfället i akt & föreslog att vi skulle gå & se Magnus (Skitsnygg) Betnér här i Vara, eftersom han bara är här max 1 gång om året & jag har aldrig sett honom live tidigare, det är lite som att den dröm går i uppfyllelse faktiskt, för han är så rå i sin komik & jag älskar det!! :)


Fanns det några biljetter då????


Avgör själva genom att titta på bilden ;)



 


JAJAMÄN!! :D Så den 23 Februari ska jag, Frida & hennes pappa Janne iväg och roa oss & försöka att inte bli allt för upphetsade, kanske är lättare för Janne tror jag, än för mig & Frida :D   Vi fick sjukt bra platser som ni kanske såg på bilden ovan, det här så bli så jäkla kul & jag längtar redan ihjäl mig, tror att det är samma för min lilla Frida faktiskt ;)






Av Mikaela - 15 januari 2012 10:42

VARNING!!!!

Alla som laddar ner fusk-appen till Wf får virus på hela mobilen och all data raderas!!!!.......................................
..................................................
......




Hahaha, där blev ni allt rädda alla ni som fuskar i detta roliga spel, nej det är inget virus men det är väldigt tråkigt när man spelar mot någon som fuskar!! Inte minst om det är en person man känner/ någon man har spelat många omgångar med och man tycker att den lägger dåliga/ halvbra ord i början och sedan bara lägger ord som ger 250 poäng ungefär... Hela spelet är ju till för att aktivitera hjärnan och att man ska tänka SJÄLV! Hjärngympa som bland annat kan förebygga demens i framtiden, så då vet ju till exempel jag & Frida vilka som fuskade i Wf när vi sitter där allesammans på långvården och de som är dementa som spelade Wf nu fuskade helt enkelt! Haha, nej nu gick jag lite för långt där, inte meningen att skämta om en sådan allvarlig sjukdom och dess symtom men det är såååå tråkigt med människor som fuskar, jag förstår ju att man vill vinna, absolut, jag är själv en riktig "vinnarskalle" och en ganska dålig förlorare i många lägen, det är jag väl medveten om, men tro mig det finns dem som är hundra gånger värre än vad jag är....



Har en liten fundering till alla er som fuskar, vad vill ni få ut av det? Är det bara för att man "Måste" vinna hela tiden? Känns det bra efteråt, är ni liksom nöjda med det fusk-appen / datorn har fixat åt er??



En sista och av slutande fråga som jag måste få svar på, fuskar ni i "Plocke-pinn" med??? :P 

Av Mikaela - 4 januari 2012 16:08

Hej hopp! Måste bara spy lite på den här dagen, och har egentligen ingen anledning, vaknade väl bara på fel sida i dag helt enkelt...Sen kan det ju vara för att det inte är så kul att börja varenda dag med att städa städa och åter städa...Känner att den här ledigheten tar knäcken på mig, då har jag ändå bara vart ledig sedan i fredags...hmm, förstår mig inte på dem som kan gå hemma jättelånga perioder, själv blir jag galen och klättrar på väggarna efter typ 48 timmars ledighet.


Sen kanske jag undermedvetet stör mig på att min lärare inte har satt mitt betyg på de två sista proven som jag gjorde i fredags, vet i alla fall att jag fick VG på examinationsuppgiften och det får jag allt vara stolt över tycker jag :) 


Jag & Isa var och fikade & tjötade skit hos Simone och hennes små barn för en timme sedan ungefär, mycket trevligt, barnen leker så fint, för det mesta... :)


Nej, nu kom jag på att jag egentligen inte hade något att skriva om egentligen, så tror att jag hoppar in i duschen för senare vid 18-tiden ska vi till Vedum och käka tacos & fira massa födelsedagsbarn hemma hos Tomas syster :)



Puss & kram era små flan!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards