Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Mikaela - 31 januari 2013 15:41

God eftermiddag! Sitter just nu & tar mig en kopp kaffe & en cigg eller två & läser en mycket bra bok om hur det är att leva med en hund, "Duktig vovve" heter boken. Vi har "haft" hund här i 6 dagar nu, Zingo, Thomas mammas hund, det är kul när han är här men han är så stark & är duktig på att dra i kopplet när man är ute och hår med honom. Han är inte tränad i att vara kopplad kan man ju lugnt påstå, eller så är det helt enkelt så att han inte kopplar att han faktiskt går i koppel ;) Jaja...Katten är iaf glad att Zingo har åkt hem. Idag fick jag svar ifrån en ny kennel angående valpar, och som jag förstod det så hade dem iaf minst en valptik till salu :D Jag föredrar tikar före hanhundar för hanarna skvätter fan överallt när de rastas, man måste stanna efter en meter hela tiden, det kanske är annorlunda med en hanhund utan bollar...det enda negativa med en tik är väl att den löper, inte så kul att torka upp blod överallt men det är ju inget permanent tillstånd att en tik löper. Vi håller iaf tummarna för att vi inom en snar framtid hittar en liten söt tik till vår lilla familj. Ps. Vovven i boken påminner lite om vår kära Myran <3

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards