Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Mikaela - 5 juni 2013 21:20

Så var det då dags igen, man hade ju kunnat hoppas på att det skulle gå åt andra hållet, uppåt, men vad hjälper det att hoppas kan man fråga sig? Jag har svaret: Det hjälper inte ett jävla skit!!



Alla jävla krav som ställs på mig från både höger & vänster, som tvingar mig att gång på gång berätta min sorgligt deppiga livshistoria, vissa tror mig, andra är så äckligt självupptagna att de inte ens minns mitt namn.


Jag kan ju säga så mycket som så att det är fan inte konstigt att folki denna kommunen tar livet av sig med tanke på hur man blir bemött av olika myndigheter! De gör sitt jobb genom att fullständigt köra över människor, själv får jag ångest bara jag tänker på dem. Du vill hela tiden flyta & hålla dig över den vidrigt nålsmala gränsen, den som antingen tar dig upp till skyarna eller dränker dig under en vattenyta som kan liknas vid ett helvete.


Snart vet jag inte längre vad jag ska ta mig till, för det är inte ett hinder du möter om du går samma väg som jag, det är flera hinder vid varje obestigligt berg på min väg, alltid nån jävel som vill trycka ner en, ge en ångest, behandlar dig som om du vore värd lika mycket som en förpestad luft, idiotföeklarar dig osv osv...

Av Mikaela - 5 juni 2013 09:36

Ja men hej på er!

 

 


Tänkte försöka sammanfatta den hysteriskt trevliga & roliga måndagen jag & Isadora hade med världens bästa Frida! Vi hade en heldag i Alingsås i bland annat Nolhaga-parken!  Blir en hel del bilder och mindre text, men vi får inte glömma bort att en bild säger mer än tusen ord!

 

 

     

 

Frida fick en ny beundrare i form av en kåt get/bock eller vad det nu är! Förra gången vi var i Nolhaga-parken var det geten Emil som förföljde henne, denna gången är det nog en av Emils avkommor som var på hugget!

 

 

   

 

Big mamma!

 

   

 

Vid första anblick tyckte jag att det såg ut som om geten skulle åka på gula rullskridskor!

 

         

 

Efter en stund blev jag & Frida törstiga & Isadora ville ha en glass...

Servicen i fiket var upp över öronen fantastiskt! Gubben i kassan ville ha en enkrona, OM Frida hade det vill säga. Frida sa vänligt men bestämt: "Jag hade bara en femma!..."

Hans gensvar/reaktion såg ut exakt såhär:

 

   

 

Hahaha! Att vi inte kissade på oss av panikskratt!

 

 

 

Efter lunchen var det dags för lite ligga-på-en-filt-&-dricka-kaffe-&röka-&-tjöta-skit-&-skratta-åt-roliga-människor!

Skratta, det var just vad vi fick göra, för det första la jag mig på en jävla skruvmejsel!!

 

 

 

Sen höll vi på att dö av skratt för att det var en gubbe som hade olika sockar på sig!

 

 

 

   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards