Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Underbara, mysiga helg!!!

Av Mikaela - 28 april 2013 16:11

Hej & hå i det blå!

 

Nu är jag på bra humör igen, solen lyste i alla fall lite grann och värmde, nu är det så molnigt så det är så kallat blink-blink-väder, något jag tydligen sa när jag var liten! Känns ändå skönt att det är vår, men det här Aprilvädret kan man kanske vara utan, mer värme tycker jag vore trevligt! Jag har till och med fått lite färg i ansiktet och hmm, bröstpartiet, heter det så tro? Typ kritvit hals och benen är som den ljusaste nysnö som lagt sig på marken när vinterhalvåret drar igång, men det är ju en annan femma!

 

 

Hade Simone här på en kaffe och X antal cigg för en dryg timme sedan, trevligt, det får vi göra om snart! :) Får väl se vad dagen har att erbjuda helt enkelt.

 

Var och kollade upp problemet med min systemkamera i fredags, eftersom jag älskar att fotografera, kanske speciellt på våren, sommaren & hösten...Vintern känns lite tråkigt om jag ska vara ärlig! Det visade sig iaf att det är objektivet det var fel på!! Känns ju sådär kul, men bättre det än om det hade varit kamerahuset, då hade jag ju lika gärna kunnat köpa en ny, så jävla dålig service för övrigt, JAG var den som hjälpte honom vad HAN skulle göra, till exempel att testa ett annat objektiv, för först påstod han att det var kamerahuset, sen frågade jag efter att han hade bytt objektivet om han kunde garantera att det var just objektivet till 110%, och ja, det kunde han....Tragiskt att till och med jag framstår som typ teknisk, med hjälp & vägledning av sambon, vänner & bekanta då, men ändå, dags att byta bransch kanske? Gubbe...!!

 

På tal om att ta kort så tänkte jag lägga upp lite bilder från min, Isadoras & Fiffis fredag & lördag!

 

Bilkörning(?) & balansgång! Vi åkte även linbana, kan ju säga att det var en träningsform i sig att dra en ca 16 kilo tung Isadora upp & ner på själva sittdelen på "däckgungan", även jag fick åka lite & Isadora höll på att kissa på sig av skratt!

 

Fiffi-Fluff tyckte att det var superkul att hoppa, springa & leka i sandlådorna, vi kastade pinnar åt henne, hon var helt manisk! Umgåtts för mycket med matte ;)

       

 

I lördags var vi först & fikade glass & jag unnade mig en stor vuxenvälling! Efter det, vid cirkus 11.10 gick vi bort till loppisen som var vid Varas folkhögskola!

 

Fiffi var på hundutställning under dagen & som ni ser gick det väldigt bra för mitt andra lilla hjärtegull!

 

Bäst i ras!!! :D

 

 

 

 

Vår katt har dock inte varit lika "duktig"...Överkåt & skriker, jamar, pratar på engelska och säger: Hello, helloooo!!! Nu verkar det dock ha gått över.

 

 

 

 

Var var jag nu då? Loppis, det var lite mysigt, det fanns många...trädgårdsaktiviteter skulle jag vilja kalla det, till exempel kubb, plockepinn med megastora pinnar & det där när man ska kasta ringar på en grej med 5 pinnar på, vet inte vad det heter...samt pilkastning, fast det var barnvänligt så det var små gula plastbollar med häftgrejs på, känner att jag är väldigt bra på att förklara saker! :P

 

Vi lekte och höll på jättelänge, tills det kom två killar, en i Isadoras ålder och en typ 2-åring, då fick de leka istället...Kan ju säga att killarnas föräldrar var lite frånvarande, så jag fick som vanligt agera "dagisfröken", men men!

 

Här kommer bilder på lördagen fynd!

 

Jag tyckte att det stod "Mikaela" på den här ybersnygga väskan (Vet inte hur man gör ett tyskt U eller Y eller vad det nu är) 

 

 


Efter att vi köpt väskan så fikade vi, och köpte en lott! Fanns ett litet bord på vinster som man fick välja & vraka på! Slutsiffran skulle vara 6, och eftersom Isadora är världens turgumma, vinner på/i allt så fick givetvis hon välja lott!! Tror ni inte att hon fick nummer 66, DUBBELVINST!! :) Så vi fick välja två saker på bordet.

 

 

 

 

Jag valde två riktigt snygga lattemuggar & Isadora ett fint armband!

 

    

 

Köpte även varsin ring till mig & Isadora, hon en rosa & jag en lila, här är iaf min ring!

 

 

 

 

 

Nu orkar jag inte skriva mer, ska träffa Anna & Zacke så att hundarna får leka järnet! :)

 

Ha det gött hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards