Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Mikaela - 19 augusti 2010 16:59

Fick lite oväntat besök av syrran när jag hade min lilla paus.

Riktigt trevligt,vi var och letade en massa födelsedagspresenter till mamma som fyller år på Lördag.

Gabbi hittade 2 saker som nog kommer bli bra.

Jag är nästan klar med mina inköpa av presenter,fattas bara lite blommor och nån trisslott ;)


Vi kollade på allt ifrån smycken & filmer till prylar till hemmet och spa-produkter.....


Vi var bland annat inne på HemCompaniet och där hittade jag en väska till lilla Isadora,inte för att hon behöver någon väska,hon har väl en 5-6 stycken,men den var billig och Barbapappa rockar ju!


  



Är snart klar med målandet i köket,

väntar bara på att Thomas ska komma hem så att jag kan sätta upp mer maskeringstejp,

jag vet jag är en amatör på att måla ;)


Är ju tänkt att jag ska ha mer turkosa inredningsprylar i köket och jag hade ju tänkt att jag skulle hitta sånt på Gekås,

som vi så fint planerade att vi skulle åka till nu i veckan,

men inte då.


Ska försöka övertala Thomas att vi ska åka dit den 28 Augusti,

en bussresa,så slipper han att köra menar jag =)



Av Mikaela - 19 augusti 2010 14:39

Allvarligt talat Jan Björklund! Vad är det för människa eller?

Han är utbildningsminister om jag inte misstar mig,

iaf tycker jag att alla hans förslag hittills har varit helt idiotiska.


Betygsättning på små barn som knappt kan läsa och skriva.

Och hans senaste förslag då?

Att sätta dom duktigaste eleverna i högstadiet i centrum och på en pedistal?

Han vill göra tydliga klass-skillnader och ta fram "Eliteleverna" som dom kallar det och dom kan ha möjlighet att tenta en del ämnen på gymnasiet redan i högstadiet.



Borde man inte fokusera på dom eleverna som har det svårt i skolan istället för att "sänka" dom ännumer?

Trodde att utvecklingen skulle gå framåt,men istället går den bakåt i tiden....



Ser det här ut som en interligent grabb?


  



Så nu fick jag avreagera mig lite!

<3

Av Mikaela - 19 augusti 2010 14:19

  


Kan man annat än att Älska 
Panic At The Disco! 

Av Mikaela - 19 augusti 2010 14:09

Har äntligen fått tummen ur och gått loss på köket =)

Håller på att mål för fullt,har både haft sällskap av Isadora och Smulan,

himla intressant,Isadora hjälpte även till att måla lite....hmm =)


Har tagit en liten paus i målandet nu så får blir lite kaffe och cigg med min trogna följeslagare Smulan =)


   Kanske inte något större fel med den här tapetern,

men med fettfläckar och massa grejs som inte går bort så var det lika bra att grabba tag i rollern & pensel ;)


  


Oj vad jag tar bra kort hehe ;) Helt suddigt men men det är inte klart än.

Borde ju ta jobb som målar-lärling alltså ;) hehehehe




Isadora är fortfarande sjuk och hemma från dagis,

nu har hon fått feber också,ska prata med BVC så får vi se vad dom tror att det är.


Nu blir det kaffe!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards