Alla inlägg under oktober 2011

Av Mikaela - 17 oktober 2011 16:10

Hej hopp, vad har hänt och vad har inte hänt?

Jag har ingen aning själv faktiskt vart jag ska börja...


Har vart en himla massa pluggande för min del eftersom den förra veckan var sista för datorkunskapen!


Jag fick 4 hela A-4 sidor att öva inför provet, en massa uppgifter med Excel,PowerPoint & Word och en massa mer.Haha, den sista övningsuppgiften var att måla en banan i Paint hahaha ,

såhär snygg blev den :)


   Haha, vilket konstverk!



Idag har jag vart i skolan och fick ytterligare ett MVG :D Känns riktigt gött & slutprovet i datorkunskapen gick också bra kändes det som, det var bara en fråga som jag inte kunde svara så utförligt på.


Vad har hänt mer sedan jag skrev sist då tro?

Kontraktet till lägnheten skickades iväg idag så det känns bra, och jag håller på att packa för fullt.Det är bara 2 veckor tills vi flyttar, jag hade gärna flyttat typ nu men det går inte.


Ska till lägenheten idag för att mäta handfat och grejer i badrummet eftersom det var en pytteliten spricka i den :) Så det blir att besöka Ikeas hemsida och beställa :)



Simnoe läste mitt horoskop idag i skolan & på vägen till dagis med Isadora imorse tänkte jag på hur skönt det vore att åka på en varm resa :) & så stod det att jag vill ut och resa i mitt horoskop plus att det stod om en ny kurs, och det passar ju mycket bra eftersom jag påbörjar en ny spännande kurs idag :) Det är nästan obehagligt när det stämmer så väl.


Efter skolan gick jag hem till mormor & morfar för att äta lite sedan kom mamma dit och sen åkte vi till Ica & Ödgrensmöbler för att titta efter en tv-bänk till nya lyan, men det fanns inte.


Så vi hittade en på Kupan istället för 75 kronor :P


Plus att jag har beställt två par snygga skor i dag från Ellos eller var det nu var, två par skor för 240 krornor :)


Kollade även mitt blodtryck idag på skolan eftersom jag har haft blodtrycksfall hela helgen , och det var lågt, 115/60 :P




Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, jag kommer väl som vanligt på vad jag skulle skriva om när jag har skrivit klart.



Här kommer en bild som Isadora har gjort i Paint, på Bamse som är det blåa , trollskogen som är det gula , det röda är Lilleskutt och det gröna är Skalman :)




 

Av Mikaela - 12 oktober 2011 10:20

Idag fyller våran lilla Isadora hela 3 år!

Min lilla lilla älskling!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen,

hur kan tiden gå så fort??


Vi har ju redan haft kalas för Isadora,i lördags och det var väldigt lyckat får jag säga,får tacka alla en gång till om det var någon jag glömde att tacka på kalaset.



Jag & mitt lilla Hjärta ska ha en härlig mysdag tillsammans idag,

Isa har nya kläder som hon fick av mig,mamma & mormor på sig idag,och just nu leker hon med sin nya barbiedocka!



Kommer lägga upp bilder från kalaset/presenter lite senare,

nu måste jag plugga!


Ha det bäst!

Av Mikaela - 11 oktober 2011 10:36

Veckans matsedel v.42


Måndag:Korv med bröd 



Tisdag:Tacogratäng med natchos & tomater och gurka!



   Onsdag:Makaronigratäng



Torsdag:Lax,pasta med sallads&vårlöks-röra!


   (Egen bild med lax,övriga är lånade från Google)

Av Mikaela - 11 oktober 2011 09:42

Matsedel vecka 41:                                                                                                                  Måndag:Potatis-&löksoppa i ugn!     Tisdag:Hemmagjord potatisgratäng med getost & rostbiff,kokta morötter & timjan-vitlöks-bea!                                                                                              Onsdag:Fläsk.potatis och löksås m. ärtor till!                                                      Torsdag:Rösti med stenbitsroms-röra till Mikaela,                                               fiskbullar,potatis & sås till Thomas & Isadora (Jag hatar fiskbullar) :)  Sen är det fredag och då åker nog jag och Isa ut till min mamma på landet så har inte planerat någon mat för resten av veckan!






Av Mikaela - 10 oktober 2011 19:57

Jag trodde att jag kände för att skriva ett blogginlägg...

Men efter moget övervägande så har jag beslutat mig för att jag inte orkar det just nu :)

Av Mikaela - 6 oktober 2011 07:39

God morgon!

Här sitter jag med mitt obligatoriska morgonte med honung,

har blivit en trevlig liten vana den senaste tiden.


På tal om trevligt så fick vi väldigt roliga besked i tisdags:Vi ska flytta till en jättefin 4a!!! 

Jag är så lycklig,lägenheten är stor,80 kvadratmeter och är väldigt fräsch,

visst det är lite som ska fixas och trixas med men det är ju bara roligt,

bestämma tapeter och måla lite och greja :)


Jättebillig hyra är det också,

plus att Thomas ska agera lite hustomte så att hyran blir ännu billigare,

de ska väl bestämma idag hur mycket han ska få/dra av på hyran :)

Jag menar klippa gräs,skotta snö & ha lite uppsikt över huset,hur svårt är det? :)

Ska bli så otroligt skönt att flytta!

Även om jag kommer att sakna den här lägenheten och Dan,våran hyresvärd,

men man kan ju inte bo så här i all oändlighet! 3 pers i en 1,5....


Jag har till och med "inrett" lägenheten hur jag vill ha den.



Här kommer en bild på vardagsrummet :

   Här ska det då tapetseras om,men jag vill absolut ha kvar den fina fond-bilden! Det är en hel del fläckar på tapeterna som är nu nämligen.


Så här har jag tänkt att det ska se ut i några utav rummen:  Vardagsrummet,hehe det kanske ser lite konstigt ut nu men ni ska få se sen!  Mitt & Lovelys sovrum! :)  Köket!Nej nu måste jag göra iordning lilla Isadora för dagis,hon är lite småsjuk idag,hostig och hes,men jag gör som alla andra dumma föräldrar och lämnar henne på dagis fast hon är sjuk,jag måste plugga som fan idag för igår blev det bara 2 timmars pluggande och mest packande av grejer här hemma,så duktig jag är va? ;)
















Av Mikaela - 4 oktober 2011 07:01

Hej igen! Skulle bara skriva lite till^^ Igår var jag mycket effektiv! Först var vi i skolan och jag hade min redovisning om djurplågeri och det gick riktigt bra! Sa ett enda fel i början men sen gick det bra :) Haha,jag skakade nästan hela tiden haha . Är faktiskt nöjd men min insatts,tror att allt tog dryga 10 minuter :) Sen gick jag hem och gick ut med Myran,och beställde tårta tills på lördag,en 10-bitars för 250 spänn fyfan men men. Pluggade lite hemma också och ska fortsätta med det idag.Plus att jag var på körskolan igår,så nu väntar jag bara på att de ska fixa inloggnings-grejset till teorin :) Idag är det för övrigt en mycket speciell dag,hoppas jag :D

Av Mikaela - 4 oktober 2011 05:51

Jaha,hej och god morgon på er alla söta!


Här var vi uppe 03.45 minsann..fråga mig inte varför men här är jag iaf!

Tänkte plugga lite datorkunskap,

men det går sådär,tänkte skriva ett blogginlägg först.



För en vecka sedan var ju jag & mamma och ett gäng tanter i Ullared och shoppade gärnet! :)


Så här ska ni få se lite bilder från resan :)


Här sitter vi i bussen och på vägen dit kan man ju se lite olika roliga saker,

tex ett gubbe på en stolpe!


   Framme i Ullared!  




Välkommen till himmelriket! :)






Det första jag och mamma gjorde var att fika lite så att blodsocker skulle komma upp på en nomal nivå igen.

Jag vet ju en liten donna här hemma som inte hade tackat nej till denna Hello Kitty-bil! När Isa fick se den här på min mobil sa hon:"Åhhh,mamma,jag ville ha den!" hehe.



Efter ungefär 2 timmars shopping inne på Gekås var det dax för fika igen,

högst upp,på tredje våning har de ju ett fik och restaurang och Gud vet vad!Väldigt smidigt iaf.




Så söt bakelse som jag åt! Det var en muffins med hallongrädde,sylt och choklad på! Mumma!




Sen efter att vi hade fikat och druckit en god kopp kaffe var det dax att röka!De har ett rökrum på tredje våningen nu,så smart det med!

Utanför rökrummet fanns en minikopia av Gekås inglasad och gjord av lego!





     Här var det kö! Undra om de ska in och köpa lego? Haha,jag har aldrig behövt köa in till Ullared,tack och lov,inte ens vid jul!




Efter ca 1,5 timmars shoppande till gick vi ut ur affären för att titta efter skor!Jag hittade ett par till mig,mamma hittade ett par till sig och även Isadora fick nya höst-skor! :)  


Vet inte varför bilderna blir så dåliga,

det kommer alltid ett spöke på mina bilder nu för tiden.^^



Pippi Långstrump med lilla Gubben inne på skoaffären,Isadora blev grymt avundsjuk när hon såg den här bilden med,och jag förstår henne...Tänk att mamma har träffat både Hello Kitty & Pippi på en och samma dag!^^




      Här försökte jag ta en diskret bild på UllaredsMorgan,men han syns knappt!Så jag gick jättenära och drog åt mig en zebra-mönstrad sopborste,haha och sen frågade jag om jag fick ta kort och det fick jag haha.Morgan sa att borsten matchade mitt mobilskal haha och så tjötade han på en massa,så han är ju inte alls sådär tystlåten som i "Ullared" som har visats på tv haha.Sen var det dax att åka hem,jag såg även Ola-Conny och jag höll på att skratta på mig!^^     Morgan,hahahaha!Väl hemma igen var vi väldigt trötta men det första jag gjorde var att börja slå in alla födelsedags-presenter till Isadora,hon får väl dryga 25 stycken av oss haha,fast förra året var det ännu värre,då fick hon nog 35 stycken om jag inte minns fel^^Här kommer lite fler bilder!         Lite smått och gott till mammi :)Alltså till mig själv^^               Jag köpte följande saker till mig själv:Ansiktsmasker:Hahahahahaha!En lila fin matta till nya lyan,sopborste,en kruka,diadem,burkar som ser ut som muffins med söta lock på,lite rosa & gråa muggar med prickar,halsband,armband och ringar,en babyrosa trimmer för att raka benen med,2 tavlor,en rosa mandolin,som man skär grönsaker med,sköna svarta vantar,en väska,skor,en massa goa strumpor,en kofta,en topp,färg till sovrummet,make up-servetter,hårinpackning,innetofflor,en veckotavla och en pincett,jag har säkert glömt nått men men.Och vad Isadora fick ska vi inte tala om,jag hade ju hela vagnen full med grejer,plus lite i mammas och en korg^^Ni får se allt som Isa fick efter helgen då hon ska ha kalas!^^   





















Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards