Alla inlägg under augusti 2010

Av Mikaela - 24 augusti 2010 23:34

Idag var Isadora på dagis för första gången på drygt en vecka.

Fick papperna från Fk underskrivna av dagis idag med så nu är det klart och iväg skickat iaf.

Har även skickat iväg inbjudningar till Isadoras lilla Prinsessparty vi ska ha för henne när hon fyller 2 år <3<3

Jag satt och fixade och donade i går natt och imorse.

Har hela planeringen klar för mig inför kalaset.Allt från mat,till gästerna,fikat,vad "hon" önskar sig för presenter och så.


  


Min lilla Gullunge,vad skulle man gjort utan Dig? 

Kan inte förstå att tiden går så fort,snart 2 år!!!



Har haft väldigt mycket tankar omkring pappa det senaste,

så länge man bara kör på och låter allt flyta så är det ingen fara.

Men så fort man bara stannar upp och släpper på alla krav och all stress man har så kommer alla tankarna....

Hur hade det varit om du har levt nu?

Förmodligen underbart och problemfritt!


Isadora hade haft både en mormor och en morfar som hade älskat sitt barnbarn.

Man önskar ju att man kunde vrida tillbaka tiden ibland,

eller göra det gjorda ogjort,men det går ju inte.


Du finns ALLTID i mina tankar Pappa,

kommer ALDRIG att sluta älska Dig!

<3 Pappa Föralltid<3

=)

Av Mikaela - 24 augusti 2010 22:20

Om mig:

 
Hur lång är du? -  1.63
Vem ringde dig senast? - Frida
Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "Javisst, =)" Till syrran
Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Både,beror på hur humöret är.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? - Varken eller
När såg du senast din mamma? - 20 minuter sedan
Vilken ögonfärg har du? -  Blågrå
När vaknade du idag? -  Klockan halv nio
Vilken plats föredrar du minst? - Mörkt och trångt
Var tror du att du befinner dig om tio år? - I ett hus på landet med massa djur och min Älskade Isadora och Thomas och kanske ett syskon till Isa.
Vad skrämde dig om natten som barn? - Monstret under sängen

Vem fick dig verkligen att skratta senast? - Frida,har fortfarande ont i magen efter alla skrattattakerna <3
Har du stationär eller bärbar dator? - Bärbar.
Sover du med eller utan kläder på dig? -  Med trosor.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota & skor.
Tycker du om kinamat? - Ja det är gott
Tycker du om kaffe? - Ja,går inte att leva utan
Vad dricker du till frukost? - Kaffe
Sover du på någon särskild sida? - Höger
Kan du spela poker? - Nej
Tycker du om att Mysa/Kela? Ja
Är du beroendemänniska? - Ja
Vill du ha barn? -  Ja 
Kan du några andra språk än svenska? -  Engelska och lite spanska
Har du någonsin åkt ambulans? - Ja, två gånger.
Föredrar du havet eller en pool? - Havet
Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder & inredning.

Sover du med gosedjur? - Nej.
Vad har du för ringsignal? -  Nått rockigt
Vilken var den senaste boken du läste? - Såld,så jävla bra.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? - Bandit.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Adresser till inbjudningskorten.
När var du i kyrkan senast? - Vet inte.


Mer:


högerhänt/vänsterhänt 
- Högerhänt.
civilstatus - Sambo 
värsta ovanor - cigaretter.
stjärntecken - Vattuman
skostorlek - 37-38
svagheter - Isadora & bra musik
rädslor - Panikattaker & kronofogen :P
mål för året - Skaffa en seriös inkomst

antal piercings - Noll.
namn på barn - Isadora.
vad vill du bli när du blir gammal - Miljonär
drömjobbet - Proffisonell inredningsdesigner =)


FAVORIT
mat - Tacogratäng
sport - -
djur - Hundar & katter.
glass - Ben N Jerry!
godis - Choklad, lakrits.
tuggummi - Typ alla.
helgdag - Fredag & Lördag.


HAR DU NÅNSIN
varit kär
 - JA!
blivit dissad - Ja.
rymt hemifrån - Ja
föreställt dig ditt ragg naken - Ja.
skolkat - Ja.
sovit utomhus - Ja 
gråtit i skolan - Ja.
velat bli modell - Ja.
gjort något dumt som du skrattar åt i dag - Massor.
sett en död människa - Nej
druckit alkohol - Ja.
använt droger - Nej
retats - Ja.


THIS OR THAT

 
cider eller öl - Båda.
pepsi/cola - Cola
mc donalds/burger king - Burger King!
kärlek eller sex - Kärlek.
choklad/vanilj - Choklad.
jordgubbar/blåbär - Jordgubbar. 
kött/veg - Kött.
tv/film - Film.
gitarr/trummor - Gitarr.
adidas/nike - Nike.
kakor/paj - Kakor.
mtv/vh1 - MTV.
blind/döv - Svårt. Döv tror jag.


KAN DU

 
gå ner i splitt - Ne,har kunnat.
skriva med båda händerna - ja.
vissla - Ja.
blåsa en bubbla - Ja.
ha dina ögon i kors - Ja


VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN

 
du nuddade - Syrran

du pratade med - Thomas
du msnade med - Syrran
du kramade - Isadora
du skällde på - Thomas.


vad ser man utanför ditt fönster - Vägen och hus och bilar och människor och djur och....
lyssnar du på musik nu - Nej.
vad har du på dig - Rockiga svarta "slitna" jeans,randig topp,bh & trosor såklart,och ett armband.
blivit kallade hora - Ja.
ljugit om din ålder - Haha, ja.


HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN


druckit alkohol 
- Nej
rökt - Ja.
shoppat - JA!
skejtat - Nej.
bakat - Ja, negerbollar och sockerkaka.
motionerat - Går ut och går i rask takt varje dag,det räknas väl?
solat - Nej det var ett tag sen.

Av Mikaela - 23 augusti 2010 22:47

Orka ställa upp hela tiden och försöka hjälpa till när personen ifråga inte har något som helst intresse av att lägga manken till....



Jävligt otacksamt!


Men nej nej,jag ska inte bry mig,

jag skiter i vad du vill göra i din framtid.


Om man vill komma någonstans här i världen så får man fan offra ett dygn framför datorn!

Av Mikaela - 23 augusti 2010 17:35

Jaha,då var man 500 kronor fattigare.

Vi var och köpte en skrivare alldeles nyss!

Har konstaterat att det inte går att leva utan en skrivare....

Det är alltid något papper man måste skriva ut,

antingen dokumänt eller bilder.


Är ju mycket smidigare att ha en egen skrivare än av behöva gå till biblioteket eller åka ut till mamma så fort det är något man måste ha snabbt.


Här är skrivaren iaf =)


   Med 5 patroner på köpet,mycket bättre än två,en display där man kan sätta in alla sina minneskort,så ser man vad det är för bilder man skriver ut.

Kommer nog bli skitbra.

Har även köpt stora fotopapper till =)


Nu ska jag dricka lite kaffe och vänta på att Thomas kommer hem så att vi kan installera skrivaren.




Ps.Blir nog inget Ullared den här veckan,

med en skrivare för över 1000 kronor får man snåla med pengarna ett tag först.

Av Mikaela - 21 augusti 2010 22:10

Har vart hemma hos mamma hela dagen idag!

Först var det ett litet födelsedagskalas med mormor & morfar,våran morbror,Gabbi,jag Thomas,Isadora och mamma.Vi åt nöttårta med hallon och en massa bullar och kakor.


Mamma fick choklad,pengar,rosor,en fin vas,två trisslotter,en teckning,kort och det som vi gav henne på morgonen.


Efter kalaset åkte Thomas och Isadora hem och jag fick lite egentid med mamma och Gabbi.Vi var ute i skogen med vovvarna och skulle plocka svamp.

Vi gick väl runt i ca 40 minuter och inte hittade vi någon svamp....


   Men jag,mamma & Kippy hittade världens största myrstack! Fy fan,jag stod ca 5 meter ifrån när jag tog det här kortet.


   Gabriella & Myran yrade bort sig i skogen men när vi precis skulle gå hem tillsammans igen hittade vi massor utav skogens guld!


   KANTARELLER =)


   Vi hittade sammanlagt 600 gram kantareller och lite vildhallon =)


   (En groda) 


Sen när vi trasskade hemåt blev vi helt dyngsura om fötterna,

det har ju regnat en hel del,

men det var det värt,och kul vad det när alla höll på att ramla eller som när mamma nästan fastnade i leran med sina gummistövlar,hahaha jag höll på att kissa på mig av skratt =)


   Väl hemma igen blev det en snabbfika med kaffe och Ballerinakakor för att sedan gå till kräftdammen för att slänga i kräftburarna =)


   Var totalt nio burar som vi satte falukorv i ;)


  

Sen så rensade mamma och jag svamp,

eller ja snarare mamma jag kanske rensade tio stycken eller nått.

Mamma sa att det inte var så farligt,det är ju inga spindlar eller nått sånt,

och det första jag får syn på är en 3 cm storspindel,fick ju panik.

Skorpan (katten) var helt galen i kantarellerna,

hon hoppade upp i mammas knä flera ggr, och försökte slicka på svampen som mamma rensat.


  

Här fick hon en egen kantarell så att vi fick vara ifred en stund iaf =)


   Den fina solnedgången =)


   Våfflan =)


   Mammas tomatodling =)


   Jag bara älskar att vara ute på landet och i naturen =) Innan mamma gjorde kantarellstuvning så skulle svamparna bada =)


  



Har haft en underbart mysig dag med mamma och resten av familjen och släkten,

en händelserik och skojig födelsedag utan stress för mamma =)

Av Mikaela - 21 augusti 2010 12:35

God dag allihopa!


Jag och Isadora är hemma hos mamma,som fyller år idag,vi kom hit igår eftermiddag.

Jag,Gabbi,Isadora & vovvarna överraskade mamma med frukost på sängen och paket.


Mamma fick av mig och Isadora en bok,en tunika,aromamelts och ett stort hurricanglasljus.Av Gabbi fick hon ett fint halsband och en sovögonbindel.

Mamma ska få mer grejer av oss sen.


Nu ska vi äta lite lunch innan kalaset klockan 15.00



Hej hej!

Av Mikaela - 19 augusti 2010 16:59

Fick lite oväntat besök av syrran när jag hade min lilla paus.

Riktigt trevligt,vi var och letade en massa födelsedagspresenter till mamma som fyller år på Lördag.

Gabbi hittade 2 saker som nog kommer bli bra.

Jag är nästan klar med mina inköpa av presenter,fattas bara lite blommor och nån trisslott ;)


Vi kollade på allt ifrån smycken & filmer till prylar till hemmet och spa-produkter.....


Vi var bland annat inne på HemCompaniet och där hittade jag en väska till lilla Isadora,inte för att hon behöver någon väska,hon har väl en 5-6 stycken,men den var billig och Barbapappa rockar ju!


  



Är snart klar med målandet i köket,

väntar bara på att Thomas ska komma hem så att jag kan sätta upp mer maskeringstejp,

jag vet jag är en amatör på att måla ;)


Är ju tänkt att jag ska ha mer turkosa inredningsprylar i köket och jag hade ju tänkt att jag skulle hitta sånt på Gekås,

som vi så fint planerade att vi skulle åka till nu i veckan,

men inte då.


Ska försöka övertala Thomas att vi ska åka dit den 28 Augusti,

en bussresa,så slipper han att köra menar jag =)



Av Mikaela - 19 augusti 2010 14:39

Allvarligt talat Jan Björklund! Vad är det för människa eller?

Han är utbildningsminister om jag inte misstar mig,

iaf tycker jag att alla hans förslag hittills har varit helt idiotiska.


Betygsättning på små barn som knappt kan läsa och skriva.

Och hans senaste förslag då?

Att sätta dom duktigaste eleverna i högstadiet i centrum och på en pedistal?

Han vill göra tydliga klass-skillnader och ta fram "Eliteleverna" som dom kallar det och dom kan ha möjlighet att tenta en del ämnen på gymnasiet redan i högstadiet.



Borde man inte fokusera på dom eleverna som har det svårt i skolan istället för att "sänka" dom ännumer?

Trodde att utvecklingen skulle gå framåt,men istället går den bakåt i tiden....



Ser det här ut som en interligent grabb?


  



Så nu fick jag avreagera mig lite!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards