Alla inlägg den 6 november 2010

Av Mikaela - 6 november 2010 14:54

Tiden bara rusar iväg när Isadora vilar middag.




Men under tiden hon vilar har jag än så länge hunnit att diska lite,dammsuga golven,skurat av lite lätt,målat om en Ikea-hylla städat toalett och handfat,torkat av bord och bänkar & bryggt kaffe ;)




När Isa har vaknat ska jag slänga ihop en lätt pannkakssmet tänkte jag,hon åt ju lunch innan hon somnade men hon måste ändå ha lite mat i magen innan klockan fem såklart.




Vi åker väl ut en sväng till mamma innan vi lämnar Isadora också,glömde visst lite papper där igår.



Nu ska jag faktiskt ta mig friheten att titta på lite Tre Kronor och dricka kaffe ^^







P.s Isadora "hjälpte" mig förvisso med att måla hyllan lite.....på sitt eget lilla vis.



 


"Maåla Maåla Maåla Mamma!" 








  





Hyllan under en låååångsam torkning!



Den ska sitta i min Walk In Closet förövrigt^^

Av Mikaela - 6 november 2010 13:18

Kommer att bli en mycket trevligt dag idag!




Efter att vi har lämnat Isadora hos våra kära barnvakter så är vi bjudna på "fyllekäks-middag" hos Rickard & Mats är där med ^^





Det blir en riktig favorit som bjuds!



Nämligen TACOS!!!!!!!!!!!!!








  






Sen vidare och dricka lite gott vin och ha allmänt trevligt!

Av Mikaela - 6 november 2010 11:57

På Måndag börjar ett program som jag bara måste se!








Ung & Bortskämd!!!






Jag tror att det är på 1an det går.

Är lite roligt att se,nog för att jag själv var bortskämd men det finns faktiskt en gräns,plus att det är bra att ha lite innanför pannbenet innan man flyttar hemifrån (Kunna laga mat,diska,städa,tvätta,betala räkningar m.m och förstå att man inte klarar sig på ett studiebidrag ungefär) haha,men så tänker man väl inte när man bor hemma.




Själv flyttade jag hemifrån när jag var 18 år & två veckor för att vara exakt,bra eller dåligt? Jag vet inte....Jag vet bara att man får lära sig saker "den hårda vägen" Jag visste tex inte hur just den tvättmaskinen vi hade,städningen hade jag hoppats vart lättare allt vad det nu innebär.



Laga mat har jag kunnat sen  jag var liten,stod alltid med pappa när han lagade mat och bakade,jag ville alltid hjälpa till och göra som han gjorde.



Men jag ser ju bara på min egen lillasyster,hon kan inte ens koka snabbmakaroner,och att tex elen inte är gratis är ett mysterium med mycket mycket mera!!!!




Sen det här med ekonomi,som väl trots allt är det VIKTIGASTE när man ska flytta hemifrån och börja ta eget ansvar för sitt liv.

Jag hade allt som allt mellan 6-7 tusen kronor i månaden när jag flyttade hemifrån,och det är faktiskt inte tillräckligt! Visst,vi hade ju Thomas lön också men ändå,man vill ju faktiskt kunna lägga undan lite pengar varje månad med,även om man inte förstod sånt då.Som "tur" var så fick jag en summa när jag fyllde 18 av min mamma (Sparade pengar sen jag var liten bebis) Men på ett sätt var inte det heller så bra att få allt som en klumpsumma heller.För då kunde jag gå och köpa en massa grejer utan att ha dåligt samvete,jag förstod nog inte hur viktigt det är med pengar,och att man ska tänka efter INNAN man tex köper senaste 50-tums Plasma-tvn för över 20.000 kronor.




Men men,alla har vi varit unga och duma,det får man leva med helt enkelt.







/Gammal & vis ^^ 

Av Mikaela - 6 november 2010 10:02

Ja god morgon god morgon! Idag är det lördag Ikväll blir det party! Eller ja födelsedagsfest. Jag hoppas att jag /Thomas lyckas övertyga födelsedagsbarnet om att ha halloween-party istället haha jag har den mest klockrena utstyrseln någonsin ;-) Jag kanske lägger ut en bild sen när Isadora inte är i närheten. Skulle hon få se den skulle hon nog bli så rädd att hon skulle hata mig för resten av livet och det känns ju lite onödigt.






Thomas ska tydligen hålla sin maskering hemlig tills ikväll Hehe det hade iaf vart bra med halloweenparty för då vet jag exakt vad jag ska ha på mig.....Om inte så har jag ingen aning vad jag ska ha på mig eller sminkning eller nått Nu kanske det inte är så viktigt men när man väl ska ut och träffa folk och dricka lite så till man ju vara lite fin Nu var det väl förvisso bara en månad sen jag var ute på partaj sist men det brukar inte hända allt för ofta Innan dess var de dryga fyra månader sen jag festade och gången före det....Inte en aning.






Vill tacka Sabina och Hult för att ni är så söta och vill sitta barnvakt åt vårt lilla Hjärta <3 Nu ska jag dricka kaffe. Återkommer sen med en bild på hur jag "förhoppningsvis" kommer att se ut ikväll!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards