Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Ung & Bortskämd!!!!!

Av Mikaela - 6 november 2010 11:57

På Måndag börjar ett program som jag bara måste se!








Ung & Bortskämd!!!






Jag tror att det är på 1an det går.

Är lite roligt att se,nog för att jag själv var bortskämd men det finns faktiskt en gräns,plus att det är bra att ha lite innanför pannbenet innan man flyttar hemifrån (Kunna laga mat,diska,städa,tvätta,betala räkningar m.m och förstå att man inte klarar sig på ett studiebidrag ungefär) haha,men så tänker man väl inte när man bor hemma.




Själv flyttade jag hemifrån när jag var 18 år & två veckor för att vara exakt,bra eller dåligt? Jag vet inte....Jag vet bara att man får lära sig saker "den hårda vägen" Jag visste tex inte hur just den tvättmaskinen vi hade,städningen hade jag hoppats vart lättare allt vad det nu innebär.



Laga mat har jag kunnat sen  jag var liten,stod alltid med pappa när han lagade mat och bakade,jag ville alltid hjälpa till och göra som han gjorde.



Men jag ser ju bara på min egen lillasyster,hon kan inte ens koka snabbmakaroner,och att tex elen inte är gratis är ett mysterium med mycket mycket mera!!!!




Sen det här med ekonomi,som väl trots allt är det VIKTIGASTE när man ska flytta hemifrån och börja ta eget ansvar för sitt liv.

Jag hade allt som allt mellan 6-7 tusen kronor i månaden när jag flyttade hemifrån,och det är faktiskt inte tillräckligt! Visst,vi hade ju Thomas lön också men ändå,man vill ju faktiskt kunna lägga undan lite pengar varje månad med,även om man inte förstod sånt då.Som "tur" var så fick jag en summa när jag fyllde 18 av min mamma (Sparade pengar sen jag var liten bebis) Men på ett sätt var inte det heller så bra att få allt som en klumpsumma heller.För då kunde jag gå och köpa en massa grejer utan att ha dåligt samvete,jag förstod nog inte hur viktigt det är med pengar,och att man ska tänka efter INNAN man tex köper senaste 50-tums Plasma-tvn för över 20.000 kronor.




Men men,alla har vi varit unga och duma,det får man leva med helt enkelt.







/Gammal & vis ^^ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards