Alla inlägg den 20 december 2010

Av Mikaela - 20 december 2010 20:28

Hela familjen spenderade tidiga eftermiddagen till tidiga kvällen hemma hos min goa mamma!



Vi blev spontant bjudna på middag,när vi precis hade vart på Ica & gått runt som dårar för att få ihop det vi skulle ha.


Men jag vill tacka min mamma otroligt mycket för att hon ringde och bjöd oss på Taco-soppa Just idag!



Vi (Jag & Thomas) hade annars planerat en middag som lätt skulle ta över 1 timme att göra.Jag har varit hungrig precis hela dagen,så det kunde inte kommer mer lämpligt^^




Har haft det jättetrevligt som vanligt hos mamma och vi har mest tagit det lugnt allihopa.Fast jag kan ju aldrig ta det riktigt lugnt,utan att somna vill säga.




Så jag har slagit in fler julklappar till Isadora och grejat.Och så har vi pratat mer om Julafton och alla planer som vi har.Det är fan inte långt kvar nu.


Börjar faktiskt få lite smått panik & känner att julstressen börjar krypa fram i mig,något jag för första gången på många år har sluppit!!! *Skönt*




Men jag vet ju precis vilka julklappar jag har kvar att köpa så det är ju inget att bli stressad för egentligen!



Är väl mest att jag är gött sugen på att få lite semester också,så man hinner med allt,och att man får en massa tid till familjen snart!   




Ja ja,bara 1 & en fjärdedels dag kvar sen är det Semester!!!!

Här kan jag inte sitta längre,plikten kallar snart,så jag måste gå och lägga mig.




Pussar! 

Av Mikaela - 20 december 2010 20:23

                      

Av Mikaela - 20 december 2010 09:44

Längtar som fan tills på Onsdag för efter max 2 timmars arbetspass så är jag LÅNGLEDIG!!!






Ska bli så fruktansvärt gött om jag får säga det själv! Lagom till att jag får lov/semester så kommer min förhoppningsvis Feta lön! Fan va nice,och då blir det en tripp till Trollhättan/Uddevalla (?) och köpa dom absolut sista klapparna!











Jag vill ha Min Lön NUUUUU!!










Men jag får väl "nöja" mig med att barnbidraget har kommit i dag men det försvinner nästan alltid lika fort.

Pengar in på sparkontot,som vanligt och sen Måste jag köpa kattsand!

Ska även köpa blöjor idag tänkte jag,och mat ska inhandlas med såklart,vet dock inte vad för jag har varken haft tid eller ork att göra nån ny Matsedel för den här veckan.








Har ju vart på både Jul-fest & Julbord på Bjertorp Slott i helgen,och i samband med Julfesten hände en massa kul,men ska göra ett mer seriöst blogginlägg om det sen hahahaha!









Nej här kan jag inte sitta,ska gosa lite med Isa innan jag går tillbaka till jobbet vid 11.30   




















Puss & Kram,pyntad gran!!! ^^ (Vad bra jag rimmar) ^^

Av Mikaela - 20 december 2010 04:15

Jag lyckades precis att uppdatera min dumma Xperia MiniPro!!!!



Nu är den så snabb så jag blir fan rädd,har aldrig vart så snabb,inte ens när jag köpte den via 3!!!







----------------------------------------------------------------------------------------------







Från det ena till den andra så är jag uppe Ovanligt tidigt även för att vara jag!Katten väckte mig så fint vid strax innan 03.00

Roxie som katten heter låg och spann nära mitt ena öra så till och med om jag hade varit döv så hade jag hört henne!!!Så jag gick upp och tog en cigg o hoppades på att få somna om igen.Men NEJ NEJ...då är Roxie kvar i köket (den förföljer mig hela tiden,dag som natt) och så låter det som att katt-f*n spelar CORONNE-Spel för sig själv!!! 



Först lät det som att hon bara lekte med dom där röda & gröna ringarna i spelet,och sen som att hon helt seriöst höll i en sån där kö (som i biljard) eller va det nu heter....







Det är bara det att vi har INGET Coronne-Spel!! Så jag vet inte vad hon gjorde,och nu har jag suttit klarvaken i dryga 1,5 timme tack vare katten.Roxie får alltid fnatt när vi har vart borta,hon är lite som ett barn,hon vill ha uppmärksamhet m.m



Igår tex så fejkade katten att den skadade sig,eller hon satt och tjöööööt som en blådåre och jag trodde att hon hade fått nått tungt över sig och fick lite smått panik.....



Men inte då,när vi kom till undsättning så satt hon mitt på golvet och gjorde ingenting,hon vill som sagt bara säga:"Hej Här är jag,gosa med mig,nu nu & hela tiden!"

Av Mikaela - 20 december 2010 04:10


Jag tror att jag har börjat bli torsk på klänningar!





Finns ju hur mycket snyggt som helst,jag vill ut & shoppa,i alla fall titta efter fler klänningar (köpte en i veckan).Men får väl vänta tills på onsdag/torsdag när jag får min goa lön och vi ska ut och köpa dom 2-3 allra sista julklapparna!^^






                                

Av Mikaela - 20 december 2010 03:53

Ja,jag är ju inte den bästa på att skriva om vad som händer och fötter precis i detalj varje dag.Jag hinner helt enkelt inte!




Men nu kommer det lite suddiga & ganska skarpa bilder från Lucia-tåget på dagis med Isadora!   



P.s ALLA barnen stod jättefint uppradade och sjöng,men INTE Isadora,våran lilla Apa skulle naturligtvis spela just apa....Är nästan roligare att se allt som Lovely filmade men det kanske kommer senare...









   Isadora fick ett lucialinne i sin julklappskalender dagen till ära   










   Våran lilla tärna!







   Börjar redan att spexa!!







  

Suddigt som jag vet inte vad.Isa var i alla fall mest intresserad av ljuset,eller ja hon använde det som en ficklampa för det var Kolsvart på hela dagis!   


(Inte lätt att få fokus på nån som hoppar till höger o vänster på samma gång)






   Glad?^^






   Med tungan rätt i mun (utanför som ni ser) så gick Isa loss med sin "ficklampa"







  







  








   Jag och Mamma satt och skrattade gott när Isa frivilligt tog på sig äran att vara körledare!!! Hon dirigerade dom andra barnen och dansade så fint,medans som sagt alla andra barn var jättefina och snälla i sitt led!   









  





Och så "äntligen" var lussandet slut och Isadora och hennes gäng kunde tacka för sig och jag kunde sluta skratta!!^^






  















Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards