Alla inlägg den 27 december 2010

Av Mikaela - 27 december 2010 21:30

Min Underbara lilla Söta Älsklings-Isadora har fått Feber & är jätteslö & ynklig!!!

Söt som socker är hon,men det är synd om henne!








Ligger just nu i sängen med både vatten & mjölkflaskor till höger och vänster,plus en godispåse som knappt är intressant,skulle ju ha gosat i sängen nu på kvällen och bara kramas & umgåtts.







Men nej,då ska den Dumma febern komma,Isadora-Min lilla Fighter!!!   







Hade önskat att hon åtminnstående kunde hålla sig till vatten eller lite saft,men nej hon är som sin Mamma,tokig i Mjölk!!!^^




---------------------------------------------------------------------------------------






Får bara hoppas att det INTE är nått mer på gång än lätt snuva & feber,absolut inte ont i halsen.För då får hon Inte dricka mjölk för mig egentligen.














Eftersom man inte blir prioriterad som viktig när/om man kommer med sitt barn till en läkare om man tycker att ens barn har vart sjukt för länge och inte blir friskt så snabbt som dom "borde".





Man får ju ALLTID samma svar,att det inte är nått,och skulle det mot all förmodan vara "nått",enligt läkarna så är det ju defenitivt Inte nått farligt.....











Man går ju inte direkt till en läkare bara för att,då finns det ju faktiskt roligare saker att göra på sin fritid.

















Inte särskilt troligt att man försöker få en tid hos närmsta vårdcentral/sjukhus/BVC el. liknande om allt är som det ska med sitt eget köttblod       





 



Än mindre troligt att man ser fram emot att ringa ett 20-tal olika nr hit & ditt & sjukvårdsrådgivningen,alla man känner som har barn/varit barn en gång i tiden och fan & hans moster om allt skulle vara Okay!



------------------------------------------------------------------------------------------


Jag har då ALDRIG träffat någon som VILL stå i 7 olika telefonköer på samma gång,och SAMTIDIGT ha morsan i ena mobilen & en blivande läkare i den andra!!!!! 










Suck och stön på sånt om jag får uttrycka mig lite "barnsligt"!










Så anledningen till att hon egentligen inte ska dricka mjölk för mig är att ISADORA Inte kan tala om för oss om hon har ont i halsen,kikhosta,en massa slem i halsen som inte går att hosta upp(det skulle väl förvisso märkas isf men ändå) eller kanske så kan hon ha åkt på halsfluss,eller så är det helt vanligt "Förkylnings-halsont"!!!!










Vad vet jag,tiden får väl visa va det kan vara.Hoppas på att det bara är en lätt släng av feber,om det nu måste vara nått alls menar jag!







Min Lilla Älskade Dotter!!!!

Av Mikaela - 27 december 2010 16:35

Ibland undrar man....Vad tror egentligen folk om en?

Jag bryr mig inte om såna människor som tex tror att jag är 17 år & går runt med min dotter i barnvagn.Sånt har jag aldrig brytt mig om.Jag har alltid enda sen jag fick våran dotter varit mogen & växt som människa,mer ansvar & en massa annat.

Folk som tror att jag är ung får väl tro det.Men jag är snart 22!!! Det är väl förvisso ingen ålder,men jag börjar från få lite åldersnoja!!!


Men så fort man går utanför huset,om man så bara ska gå en kort kort promenad & man inte är översminkad,utan kanske till och med Osminkad (Hör & häpna man kan faktiskt gå ut utan en massa spackel i ansiktet,om inte annat så är det Väldigt skönt)




I alla fall,utan smink ser jag säkert ut som max 17år.Men om folk generellt (har aldrig råkat ut för de in my face) kunde ta reda på lite mer fakta innan man börjar tro en massa saker & ha förutfattade meningar så skulle Alla nog kunna förstå varandra bättre.


Det handlar nog om nästan allt,från Yngre Mammor,till gräl & Krig,om jag ska behöva dra den liknelsen så långt.



Kommunikation!!!

Var inte rädd för att gå fram & prata med en för dig okänd person.Tex alla äldre,dom flesta uppskattar det väldigt mycket att bara få ett leende av någon dom går förbi på stan,var inte fega & inskränkta! Säg hej och var bara glad,ett leende smittar Alltid av sig,och alla mår bättre av det,inte minst du själv.



Detta tycker jag förstås ska vara en självklarhet inför Alla människor,gamla som unga,sjuka som friska.Man ska alltid försöka hjälpa andra om man tror att det behövs,både dom man känner och dom man inte känner!



Världen blir så mycket bättre då,om inte hela världen,så åtminstående Din Egen Värld!






Ingen Mår dåligt av ett Leende!!!

Av Mikaela - 27 december 2010 15:44


Pytte pytte pytte pytte lite Bilder från Våran Jul!!!!!!!!!







Isadora i sitt fina PRINSESS-SLOTT som knappt syns på bild^^


  






Hemma hos Mamma (Isadoras Mormor) på kvällen! <3 Första & Andra julklappen till Isa på bild.



Prinsess-Målarbok av mormor & en stor Pippi-docka av mormor den med^^


       







Morfar!! <3


 






Isadora & vår ena "lillkusin" Nathalie tittar på Kalle Anka på Tvn!


 





Thomas mitt i maten


 







Våran ena Morbror & Våran Mamma =)






Jag & Syrran Hemma Hos Mormor & Morfar!


    






Av Mikaela - 27 december 2010 14:56

Man brukar ju se fram emot att få hämta ut paket på posten speciellt om det är kläder i kanske!....



Men fan inte nu,för jag vet precis va det är om det är paket ifrån H&M!!!



Det är den där satans jackan som jag beställde till Thomas som inte köpet gick igenom på,inte förens man hade bekräftat köpet 500 gånger.....eller i alla fall 3 gånger för att få det bekräftat.




Det är bara det att Julen faktiskt är över,eller Julafton har i alla fall redan vart.

Och tack vare H & M´s supersnabba service & något dåliga info så har jag ju givetvis redan köpt jackan till Lovely i julklapp,direkt Irl!!!!


Jag hoppas hoppas hoppas verkligen Inte att det är ett paket från H & M,det vore konstigt om det är de för de va aviserat till Thomas & inte till Mig.



Plus att jag avbeställde jackan så fort jag förstod att den inte kunde levereras förens Efter Julafton!



Det måste vara nått annat,men vad? Varken jag eller Thomas har skickat efter nått,hmm....Ja ja det märks väl när han kommer hem igen!





Irriterad är jag med,för jag har inga cigg,och Thomas skulle skynda sig att köpa det.Han vet f*n inte vad ordet "Skynda" har för innebörd!!!!*Morr morr*




-------------------------------------------------------------

En uppdatering angående paketet....Posten är tydligen så inkompetenta nuför tiden så att dom till och med sätter fel avsändare till FEL Mottagare,mindre smidigt om dom frågar mig.



------------------------------------------



För övrigt va det inget kul paket va jag förstod ändå,nått med dåliga ljudböcker,men de löste sig,avsändaren fick sin försenade julklapp iväg skickade till RÄTT person,hoppas jag & INTE till T.Widgren (min sambo= som ljushuvudena på posten hade trott att det var till!!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards