Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Från speedad Duracellkanin till snigel med brutet ben + bilder!!

Av Mikaela - 3 april 2013 09:05

Lagom god morgon/förmiddag!

 

Igår var jag jättepigg på dagen, från 04.30 när jag vaknade till 15.30, efter det var jag helt död, tänk er att man har sprungit det längsta maratonloppet som finns samtidigt som du är lam i båda benen..! Inte för att jag vet hur något av det känns, man känner la inte mycket när man är lam iofs men men.

 

På morgonen lämnade jag av Isa på dagis, gick till skolbiblioteket och lämnade tillbaka en bok, bibblan var inte ens bemannad, hade väl inte räknat med nått annat men ändå, Lagman är som den värsta spökstaden, såg ungefär 2,5 människa där, och då har jag ändå räknat med den dumma idioten som inte kunde ge mig en kaffe för 4 kronor för att kaffet kostade 5 kronor!!!! Jävla apa, orka vara typ spydig när de ändå ska lägga ner skolan, då kan ju hon stå där sen och tro att nån överhuvudtaget kommer/vill köpa nått kaffe av henne!! Jag blev lite irriterad som ni kanske märker...

 

Nog om det, sen gick jag och gjorde lite bankärenden och jag tänkte för mig själv: Nu ska jag vara så sur jag bara kan eftersom man alltid får ett ruttet bemötande av den tanten, men då var tanten glad???? Va fan, fick till och med ett leende...Vart är världen på väg när man inte kan få rabatt på en kaffe på en skola som ska läggas ner och surtanten på banken ler???

 

Jag & min underbara Frida hade en intensiv sms-kontakt igår, vi skickade över 100 sms sammanlagt, jag tror att vi är lite galna men det är så himla kul! :) 

 

Väl hemma igen satte jag mig vid min dator och fortsatte att skriva världens bästa personliga brev till Thomas, jag anser själv att det är väldigt generöst att göra det! För att skriva såna där brev är inte det lättaste, blev lite samtal med hans förra chef osv, så det var ju kul att det kom till användning.

 

Bla bla bla, vad ville jag med det här inlägget egentligen? 

 

Jag skulle lägga upp bilder som är tagna de senaste dagarna.

 

 

Vi var på kalas den 1a April hemma hos min ena morbror & åt smörgåstårta och vårrullar.

 

 

 

 

 

 

Efter maten var vi ute i det härliga vädret och tittade på roliga youtube-klipp och de små barnen lekte :)

Isa flyger som en liten vante <3

     

 

 

Haha snygg frilla du har Gabbi! :)

 

 

Sen fick vi chokladtårta & jordgubbar, Isadora åt 3 stycken, vi andra fick nöja oss men en halv var.(Jordgubbe alltså)

 

(Man ser Isadoras fina teckning som hon målade & hon skrev dessutom "grattis" på sin målning! :)

 

       

 

 

Det var en trevlig dag med ett trevligt besked om att vi har fått hund! :D:D:D:D:D Det var det som var den näst bästa dagen, den bästa dagen är då vi kommer åka & hämta de lilla goshjärtat <3<3<3<3<3<3<3

 

 

 

Jag har äntligen fått hem min söta söta kaffekvarn, min Traderavinst, han är så söt! :)

 

 

     

 

 

Var på loppis igår med mamma, älskar burken!!!

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards