Alla inlägg den 16 april 2013

Av Mikaela - 16 april 2013 18:38

Nu blir det ett lite "roligare" blogginlägg än det förra, det innan var förövrigt skrivit från min Iphone om ni undrade varför det fattades radavstånd!

 

Tidigare idag när jag var ute på långpromenad & rastade Fiffi fick jag ett otroligt sug efter att åka till västkusten!!! Jag ÄLSKAR västkusten, stanken av gamla räkor, musselskal som ligger uppe på stenar och höga berg, ljudet av vattnet och fiskmåsar, doften av frisk, "läkande" luft får mig att slappna av inifrån & ut!!!

 

Tänk att kunna gå fram och tillbaka från brygga till brygga, doppa ner fötterna i det kalla vattnet fyllt av äckliga maneter, klättra upp i berg & bara kunna njuta av den underbara utsikten, se båtar på långt & nära håll.

 

Jag vill verkligen åka till Bohuslän nån gång i sommar, det känns som en evighet sedan jag var där, snart 2 år sedan, jag måste få en healande dos av allt det jag nämnt ovanför!

 

 

Älskar denna bilden, längtar ännu mera nu!

 

 

 

Av Mikaela - 16 april 2013 17:30

Fan, det här blev ju inte heller nån bra dag!! Ringde upp VC för några timmar sedan & blev uppringd för ca 20 minuter sedan...angående mina Propavan(sömntabletter) som har tagit slut, jag ville ha ett nytt recept utskrivit men nej då, det var ju tydligen helt jävla omöjligt eftersom min förra omgång redan var slut. Själva grejen är den att läkaren sa att jag kunde ta 2 per tillfälle om jag kände att det skulle behövas, och det har det gjort emellanåt!! Det ger liksom inte nån bra effekt om jag enbart tar en en del kvällar, 4 timmars sömn är/har blivit helt normalt för mig & jag kan faktiskt fungera ändå för jag blir inte lika trött under dagen med Propavan/Stilnoct...De få gångerna jag inte tar nån sömn/insomningstablett ligger jag istället vaken till 3-4 på morgonen & sover 2 timmar sen går det inte mer & då är jag som ett levande lik dagen efter!!! Igår fick jag sova på två Mirtazarpin(antidepp.) & idag är jag totalt jävla slut, har två stycken såna kvar som jag få hushålla med tills på fredag, då hade läkaren tid för att prata med mig i telefonen i 2 minuter för att antingen säga ja eller nej till fler somntabletter!!!! & allt detta menade den "vänliga" kärringen på vårdcentralen var för mitt eget bästa & för att jag skulle kunna må så bra som möjligt???? Jaha, så då menar hon alltså att jag mår bättre av att inte få sova alls tills på fredag, eller kanske måndag nästa vecka, vad vet jag...

Av Mikaela - 16 april 2013 10:48

God dag på er!

 

 

Nu har vi haft lilla Fiffi-fluff som jag gärna kallar henne i snart en vecka (med en diff på några timmar). Lilla Fiffi fyller förövrigt 8 månader just idag, den 16:e April.

Idag ska vi ta en liten promenad bort till mormor & morfar sen får vi se vad dagen har att erbjuda helt enkelt.

 

Igår vann jag en auktion på Tradera (livsfarligt att ha tillgång till den sidan då det finns så mycket man vill ha), och som den "shoppoholic" man är så är det ju inte alltid så himla bra...Att slösa pengar omkring mig har jag alltid varit bra på, det är ju knappast något positivt, återkommer med mer om det ämnet i ett senare blogginlägg tänkte jag!

 

 

Här är i alla fall mitt senaste köp från Tradera, 42 kronor med frakt är ju helt okay, det är i och för sig inte så konstigt att jag tycker det men men...

 

 

     

 

 

Jag älskar puffärmar på tröjor, toppar och på skjortor, och lite svarta nitar som gör den lite mer unik är ju aldrig fel! :)

 

 

Hej på en stund!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards