Alla inlägg den 24 april 2013

Av Mikaela - 24 april 2013 14:03

Jaha, nähä, jävla skitkommun man bor i säger jag bara!

 

 

Jag hade idag denna regniga Onsdag planerat att besöka någon typ av gym där det INTE enbart finns killar & tjejer/gubbar & kärringar med en muskelmassa på cirkus 250 kilo, med tvättbräda värre än en vanlig tvättbräda, med en kropp hämtad ur en tidning fylld av Bodybuilders som har någon form av "tillåten" anabola steroider i kroppen så att det ser ut som om de när som helst skulle kunna sprängas!!

 

 

 

Nej jag ville hänga med ett gäng pensionärer som liksom jag har ont i leder, knän, rygg & höft....Tror ni att detta var genomförbart i denna håla?  Svaret är NEJ!!!

Det gymmet jag tänkte besöka från första början hade givetvis öppet en gång i halvåret, de var även vänliga att informera om att de kommer ha stängt från och med Maj till November 2013 p.g.a renovering!!! Lägg ner skiten istället!!

 

 

Kikade även in på den lokala sjukgymnastiks-tjosans hemsida där de förtydligade att alla var välkomna oavsett om man hade någon remiss eller inte, jag ringer upp dem och får till svar att jag måste vänta tills nästa besök hos min sjukgymnast och så får han avgöra det...Räck över telefonjäveln till honom istället, det är ju inte direkt så att det är världens största mottagning vi snackar om, det ekade tomt i hela den lokalen när jag var där i förra veckan...Bara två små små gamla damer var där & spände sina muskler & tränade på träningsmaskinerna inför beach 2013!

 

Får väl helt enkelt nöja mig med mina hantlar, min rockring som väger ½ gram & starta nån av de alla apparna jag laddade ned igår till min mobil så får jag helt enkelt ha mitt eget hemmagym!!

Av Mikaela - 24 april 2013 09:03

God morgon!

 

Det är numera inte roligt att gå upp på morgonen, men jag gör det såklart ändå...Det är katten som har gått & blivit tokig igen, förra året & även året innan det fick hon för sig att det är dags för parning flera flera gånger per år och det trodde hon tydligen i flera veckor...Nu är det alltså dags igen, blir såååå trött på henne!! Jag tror att hon är lite "skadad" av att vara innekatt, hon har ingen tiduppfattning/årstidsuppfattning eftersom hon endast nån gång ibland sitter ute på balkongen & glor, och visst, det är ju ändå vår nu, men för lilla Roxie spelar det ingen roll, det kan vara julafton, midsommar eller en regnig höst...Hon är lika sugen ändå!

 

Måste besöka en veterinär snarast!!

 

 

Igår startade jag väl min väg mot ett mer hälsosamt liv, jag menar att röka är ju ändå en mänsklig rättighet! :P

Nej men allvarligt talat så började jag med att gå en rask promenad i total storm med lilla Fiffi till Isadoras dagis, det gick på en kvart, ca 1,5 kilometer på 15 minuter, borde dragit av lite på tiden eftersom Fiffi fick leka lite med en annan vovve som vi träffade men men.

 

Lite senare på dagen gjorde jag 15 x 4 situps, en liten stund efter det fick jag den dumma idén att ta med mig Fiffi ut & springa...Jag har inte sprungit/joggat sedan jag gick i högstadiet, 7-9 på idrotten, eller ja sprungit & sprungit...Jag & Frida tog till exempel en moppe & körde runt på när vi hade orientering, varför göra det svårt för sig liksom?? :P Vi blev klara först av alla, nästa lektion när vi skulle orientera så upplyste vår gympalärare att man INTE fick åka moped...Det kunde han väl ha informerat oss om första gången? :P Inte för att det hade spelat nån roll men ändå! 

 

Springa var det ja, jag trodde att jag enbart skulle gå raskt men nej, hör & häpna, jag sprang & gick 40/60 ungefär...Jag kan springa!! Tur att man är så envis så att när man bestämmer sig för att springa från en punkt till en annan så springer man lite till, är väl iofs inte så svårt när man är åsna, eller envis som en iaf!

 

3,5 kilometer blev den rundan på, det plus de andra 1,5 är väl helt okay för att aldrig nånsin röra på sig mer än nödvändigt, en halv mil är ändå bra för att vara invalid & med brutna knän, dem har jag förövrigt väldigt ont i idag!

 

Eftersom jag har fått rekommendationer av ett riktigt tränings-proffs så ska jag inte göra några situps idag, det blir nog imorgon...Har dock fått en ihållande idé om att gå till gymmet idag, vad är det som händer med mig? Kommer dock inte att befinna mig på denna hålans "super-duper-gym", tänkte sällskapa med ett gäng pensionärer på ett mycket litet gym, det känns nämligen som om det vore regn på gång...

 

Inte för att det gör så mycket men att välja mellan att springa i spöregn & kyla eller att befinna sig på ett gym där man kan träna hela kroppen, lyssna på musik (som man förvisso inte kan bestämma över själv), kunna sätta sig på golvet & vila lite med mera tycker ändå jag att det inte är så svårt att välja mellan!

 

I måndags var jag dessutom ute & gick med syrran, Fiffi & Easy över en mil tror jag att det blev!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards