Direktlänk till inlägg 18 april 2013

USA, ett sjukt land!!! :(

Av Mikaela - 18 april 2013 11:25

Vill bara höja ett varningens finger för att detta blogginlägg kommer att vara väldigt stökigt och osammanhängande! 

 

Så nu vet ni det och ni kan givetvis själva välja om ni vill fortsätta att läsa eller inte.

 

 

Tänkte ta upp det här med USA, och då kan man ju prata i all evighet, sen det faktum att jag inte kommer att komma ihåg hälften av det jag egentligen ville skriva är ju en helt annan  femma!

 

Det är bara helt jävla sjukt det som händer i USA om ni frågar mig, nu senast detta i Texas även om det verkar vara en olyckshändelse tycker jag att det är riktigt jäkla tragiskt!!  En fabrik eller något liknande där konstgödsel tillverkades (precis det som Anders Breivik använde för att spränga Regeringskvarteret i Oslo)

 

 

I måndags eller när det nu var var det ju som bekant Boston som överraskades av en relativt liten bomb gjord av en tryckkokare under ett Maratonlopp, där totalt 3 personer dog och många fler blev allvarligt skadade, den där galningen som sköt ner en massa människor i en biograf (som hade klätt ut sig till Jokern i Batman-filmen) som inte rörde en min när han stod inför rätta, den som sköt ner massor med människor i en skola (kommer inte ihåg vart det var) där elever & lärare dog & som sedan tog sitt eget liv, den eller de som försökt skicka gift i ett brev till USA:s president Obama, tror att giftet heter Ricin, något man tydligen kan dö av att bara öppna själva brevet!!!!

 

 

Det här är helt jävla sjukt, det är värsta snöbollseffekten, alla verkar vilja tämja på gränserna i USA för att se hur lätt det är att skapa katastrofer!! Alla inspireras av alla och får därigenom nya sjuka planer som de sätter i verket!

 

 

Jag har faktiskt alltid fascinerats av galna människor och vad de är beredda att göra för att få en bild på sig själva på löpet och över hela världen, det må vara sjukt men jag kan inte hjälpa det, jag är nog mest nyfiken på vad som driver dessa människor, hur de så noga planerar sina dåd & sedan förstör livet för massor med människor.

 

 

Inte för att till exempel skolskjutningar med mera är något nytt, tvärtom det har ju funnits hur länge som helst men jag tror i alla fall att det bara blir värre & värre med åren.

Den där galningen på biografen sitter väl just nu & väntar på sin dödsdom (hoppas jag i alla fall, även om jag själv anser att döden är ett milt straff, det är som att han kommer undan det han har gjort, han får en enkel genväg istället för att plågas!!)

 

 

Första gången som jag vet att jag började intressera mig för skolskjutningar med mera var COLOMBINE HIGH SCHOOL MASSAKERN!!! 20 APRIL 1999 (Med andra ord snart årsdagen!!) Helt jäkla sjukt, det var två killar som var trogna fans till Marilyn Manson, & som själva hävdade att det var på grund av Manson och det faktum att de var utstötta som ledde till denna horribla händelse, observera att jag kan ha fel, även om det är svårt att tro! 

 

De valde sedan att ta sina egna liv i skolan bibliotek genom att efter att ha sagt: "Ett, två, tre" skjutit sig själva, Eric Harris sköt sig själv med ett hagelgevär i munnen & Dylan Klebold sköt sig själv i tinningen!!!

 

Detta var ju både ett massmord & även självmord eftersom de sköt sig själva efteråt. Det finns en jävligt intressant dokumentär om detta att se på till exempel Youtube, jag ska titta på den senare idag tänkte jag för jag vet inte vilken gång i ordningen.

 Dessa två unga unga män påståd sig tillhöra Trenchoat-Maffian, vilket inte alls stämde!!

 

 

                           Dylan till vänster, Eric till höger!  

 

Jaja, det var tänkt att detta blogginlägg skulle handla om fler saker men nu känner jag mig helt utpumpad på känslor & intrycken blir för många så jag återkommer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards