Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Mitt nya jag ska komma fram, bort med allt bacon!!

Av Mikaela - 23 april 2013 09:50

Hejsan hallå på er!

 

 

Sitter just nu i soffan och tittar på Nyhetsmorgon på tv4, de är just nu fyra killar som var förband åt den där tönten Justin Bäver, jag kan säga helt ärligt utan att knappt ha hört Bävern sjunga att dessa killar är 100 gånger bättre, deras låt har redan fastnat i min hjärna..."bla bla bla kangaroos!" (stavas).

 

Fiffi-Fluff har varit ute 2 gånger idag, senast vi var ute så sprang jag in på Netto för att köpa mjölk till kaffet, Fiifi satt då utanför butiken och trots att det bara var 2 andra som handlade i butiken hamnade jag såklart efter dem...Jag hörde hur mitt lilla Hjärtegull pep som den värsta pipleksak utanför, jag blir stressad av sega människor, eller ja, jag blir stressad av vad som helst men mest nojig över att någon ska själa min hund, man ser att flera hundar själs dagligen, (eller är på rymmen) på till exempel Facebook, allt detta bara för att tjäna pengar och sälja de stackars försvarslösa hundarna...Vad fan är det med folk nu för tiden??

 

Fiffi satt i alla fall kvar fastbunden i kopplet runt en plaststång, när vi började gå tillbaka mot vårt hem ville Fiifi absolut hälsa på en gammal dam, damen ifråga blev jätteglad och jag känner att jag har tur som har en hund som gillar människor, är väl dock inte bara positivt, om någon idiot skulle få för sig att själa henne!!

 

 

Nu till något helt annat, jag har tänkt att jag ska träna upp musklerna i min degiga tjockis-mage, dels genom att börja gå längre promenader, fort går jag redan så det är ju i och för sig inte någon utmaning direkt, att gå långt alltså. Var faktiskt ute & sprang med Fiffi igår, en riktigt go känsla faktiskt, lite kul att min hund är ungefär 100 gånger snabbare än vad jag är, hon kan ju bli draghund för små små dvärgar så kan hon guida dem i Vara under tiden...

 

Det blir helt klart mera löpning framöver, har även snappat upp många mag/rygg & ben-pass genom tv-program, nätet och vänner. Nu jäklar!

Inte för att jag tänker bli en sån där person som först har tänkt sig att: Nej men hej, jag gör en blogg om enbart träning!! Det slutar väl ändå med att jag skriver om något helt annat, det är skönt att ha en blogg utan några direkta ramar, har jag en piss-dag så kan jag skriva om det, är jag förbannad så skriver jag om det, glad...ja allt!

 

Får väl helt enkelt lägga ut en sån där traditionell "Före-& efterbild på fläsket på magen som man skulle kunna skära ner i skivor och göra bacon av! 

 

Har haft en grym helg, speciellt lördagskvällen!!! Tack underbara goa Emma för en trevlig kväll, det måste vi göra om, eller så flyttar jag helt enkelt till Göteborg så kan vi ses en gång i veckan istället för en gång var 8:e år ungefär!

 
 
http://ilivet.bloggplatsen.se

http://ilivet.bloggplatsen.se

23 april 2013 12:43

Haha Justin Bäver. Det brukar jag också säga. Det låter såå kul. Jag tycker att Justin Bäver varkar vara en riktigt divig jävel. Usch. Jag förstår inte varför alla är så kär i den där lilla ynglingen? Han ser ju inte ens bra ut. Som vilken random potatissäck som helst! Vad grymt att du kommit igång med löpning!!! Heja dej!

Fy faaan för folk som knycker hundar... Grrr. Mord!

kram på dig fina Mikaela! <3

http://ilivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards