Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Fläsket brinner!!

Av Mikaela - 24 april 2013 09:03

God morgon!

 

Det är numera inte roligt att gå upp på morgonen, men jag gör det såklart ändå...Det är katten som har gått & blivit tokig igen, förra året & även året innan det fick hon för sig att det är dags för parning flera flera gånger per år och det trodde hon tydligen i flera veckor...Nu är det alltså dags igen, blir såååå trött på henne!! Jag tror att hon är lite "skadad" av att vara innekatt, hon har ingen tiduppfattning/årstidsuppfattning eftersom hon endast nån gång ibland sitter ute på balkongen & glor, och visst, det är ju ändå vår nu, men för lilla Roxie spelar det ingen roll, det kan vara julafton, midsommar eller en regnig höst...Hon är lika sugen ändå!

 

Måste besöka en veterinär snarast!!

 

 

Igår startade jag väl min väg mot ett mer hälsosamt liv, jag menar att röka är ju ändå en mänsklig rättighet! :P

Nej men allvarligt talat så började jag med att gå en rask promenad i total storm med lilla Fiffi till Isadoras dagis, det gick på en kvart, ca 1,5 kilometer på 15 minuter, borde dragit av lite på tiden eftersom Fiffi fick leka lite med en annan vovve som vi träffade men men.

 

Lite senare på dagen gjorde jag 15 x 4 situps, en liten stund efter det fick jag den dumma idén att ta med mig Fiffi ut & springa...Jag har inte sprungit/joggat sedan jag gick i högstadiet, 7-9 på idrotten, eller ja sprungit & sprungit...Jag & Frida tog till exempel en moppe & körde runt på när vi hade orientering, varför göra det svårt för sig liksom?? :P Vi blev klara först av alla, nästa lektion när vi skulle orientera så upplyste vår gympalärare att man INTE fick åka moped...Det kunde han väl ha informerat oss om första gången? :P Inte för att det hade spelat nån roll men ändå! 

 

Springa var det ja, jag trodde att jag enbart skulle gå raskt men nej, hör & häpna, jag sprang & gick 40/60 ungefär...Jag kan springa!! Tur att man är så envis så att när man bestämmer sig för att springa från en punkt till en annan så springer man lite till, är väl iofs inte så svårt när man är åsna, eller envis som en iaf!

 

3,5 kilometer blev den rundan på, det plus de andra 1,5 är väl helt okay för att aldrig nånsin röra på sig mer än nödvändigt, en halv mil är ändå bra för att vara invalid & med brutna knän, dem har jag förövrigt väldigt ont i idag!

 

Eftersom jag har fått rekommendationer av ett riktigt tränings-proffs så ska jag inte göra några situps idag, det blir nog imorgon...Har dock fått en ihållande idé om att gå till gymmet idag, vad är det som händer med mig? Kommer dock inte att befinna mig på denna hålans "super-duper-gym", tänkte sällskapa med ett gäng pensionärer på ett mycket litet gym, det känns nämligen som om det vore regn på gång...

 

Inte för att det gör så mycket men att välja mellan att springa i spöregn & kyla eller att befinna sig på ett gym där man kan träna hela kroppen, lyssna på musik (som man förvisso inte kan bestämma över själv), kunna sätta sig på golvet & vila lite med mera tycker ändå jag att det inte är så svårt att välja mellan!

 

I måndags var jag dessutom ute & gick med syrran, Fiffi & Easy över en mil tror jag att det blev!

 

 

 

 

 
 
http://ilivet.bloggplatsen.se

http://ilivet.bloggplatsen.se

24 april 2013 13:17

Åhh I loveee you!! Jag älskar att ni tog moppen på orienteringen. Du är så rolig :). Jag och min kompis brukade heller inte gå orienteringsrundan utan vi stod i slutet och väntade på att någon skulle komma så att vi kunde sticka hål med ett örhänge i samma mönster som den där nypgrejen som gjorde hål. Det funkade alltid :).

Helt awsome att du kommit igång med träning :). Sjukt bra att du orkar spring så långt. :).

Och rökningen är aj aj! Du är för bra för att utsätta dig för sånt farligt. Men det vet du ju redan ;). Och jag ska inte säga så mycket jag har själv svårt att låta bli cigg sen jag slutade snusa. Det går liksom inte att släppa nikotinet helt. Och att ta en rysh är ju jävligt smaskigt ibland :).

Det hade vart sjukt kul att träffa dig :). Det kanske går att ordna någon gång framöver? massa kramar på dig underbara Mikaela!

http://ilivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards