Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Min graviditet =)

Av Mikaela - 24 juli 2010 11:58

Vad heter ditt barn? Isadora

 

När var du beräknad att föda?  1 November enligt mig,3 November entligt UL

 

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?  Nej! Hon kom den 12 Oktober =) Hade bråttom ut den lilla gullungen!^^ Tre veckor för tidigt.

 

Hur stor var barnet vid födseln? Hon vägde 2630 gram och var 47 cm lång.

 

Hur lång tid tog förlossningen?  8,5 timmar från att vi kom in på BB.Hade då haft värkar i ca 5 timmar.

 

Tog du någon smärtlindring? Lustgas(love it) & ryggmärgsbedövning

 

Är du tillsammans med barnets pappa? Ja


Var barnet planerat? Ja,men blev gravid "för snabbt"


Tog ni reda på könet?  Ja,men det blev ju lite fel där första gången på Rutin-UL

 

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?

 

Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Första försöker =)

 

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Nej,hade många förslag.

 

Hade du en svår graviditet: Dom första 3 månaderna gick jag knappt upp ur sängen pga allt illamående och trötthet.Sen kom den hemska foglossning på slutet.

 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja,ett till

 

Har du fått några bristningar? Ja tyvärr, men dom har börjat att blekna bort lite.Bara få magen tyvärr.Men men

 

Var du nervös inför förlossningen? Nja,blev väldigt fokuserad på slutet iaf.

 

Hade du några cravings?  Inget vad jag kommer ihåg

 

Hur reagerade du/ni när du plussade? Blev jätteglada!!!

 

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? Runt 4e veckan.

 

Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kilo,men dom försvann på 2 veckor.

 

Hur länge ammade du? Jag ammade i ca 3 månader sen fick hon bara ersättning. 

 

Vem är barnet mest likt? Sin pappa helt klart

 

Vad är det bästa med att ha barn? Allt... barn är underbara individer *älskar*

 

Vad är det sämsta med att ha barn? När de bråkar kanske

 

Är ditt barn döpt? Japp,Isadora Melina =)

 

Hur gammal är barnet nu? Lite drygt 21 månader <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards