Alla inlägg under december 2010

Av Mikaela - 17 december 2010 18:56

Fick mitt schema från skolan som börjar den 11 Januari =)

Så bra upplägg det är på schemat måste jag säga,jag kan jobba nästan precis lika mycket som jag gör nu och samtidigt plugga utan problem!








Har bara sammanlagt 5 timmar & 35 minuters lektionstid under 1 vecka =)








Måndagar Börjar klockan 09.30 och slutar 10.45-Kan alltså gå direkt från jobbet till skolan,sen hem & vila en stund för att sen köra sista passet på jobbet för dagen!Plugga om det behövs under tidiga eftermiddagen & kvällen!Sen sova ganska tidigt.









Tisdagar Helt ledig från skolan så då kan jag jobba och ta morgonpasset på jobbet,hem & vila ca 2 timmar,sen tillbaka för sista passet för dagen! Och efter 13-tiden ungefär kan jag bara hem och plugga nån timme (om det behövs) & sen är jag helt klar med både jobb & pluggande för dagen!









(Samma som dagen innan)

Onsdagar Helt ledig från skolan så då kan jag jobba och ta morgonpasset på jobbet,hem & vila ca 2 timmar,sen tillbaka för sista passet för dagen! Och efter 13-tiden ungefär kan jag bara hem och plugga nån timme (om det behövs) & sen är jag helt klar med både jobb & pluggande för dagen!









Torsdagar Just den här dagen blir väl "svårast" att få ihop.Måste ju ta ut mina timmar jag har rätt till på jobbet.Men det blir svårt att jobba "enligt schemat" på Torsdagarna.Jag ska sluta jobbet klockan 09.30 Men skolan börjar 08.45 Har en möjlig vikarie för mig om det kan fungera.Vi får se helt enkel,i "värsta fall" så får jag väl hoppa över första passet & ge den till nån annan,eller om jag gör nån typ av deal så att jag kan jobba dom dagarna jag ska Söndag natt-Fredag eftermiddag.









Ska prata lite med Studievägledningen,men har redan pratat en gång med henne om just det att jag har ett jobb,och det är väldigt vanligt att man gör en liten specialare för dom som tex har jobb och så.







Slutar iaf 14.20 från skolan på Torsdagar!


Sen hem & plugga om det behövs



till sist.....

Fredagar Helt ledig från skolan,bara jobba mina vanliga pass & sen hinna att "ta igen" sånt som jag inte (mot allförmodan) har hunnit med med mina studier.Men tror att det kommer att gå skitbra det här.







Tror inte att jag kommer att komma efter i mina studier heller för den delen trots så mycket jobb.Eftersom man har flera dagar på sig att plugga,tack vare många lediga dagar,och så helgen såklart.








Så att jobba & studera och vara Småbarnsförälder går ihop! Det måste det göra,man kan klara vad som helst bara man är envis & vet vad man vill & vart man vill här i livet!!!










Alla Borde Ha Ett Mål med det man gör!!! =) Man Klarar ALLTID av Mer än man tror!!!

Av Mikaela - 17 december 2010 17:50

                        





Av Mikaela - 17 december 2010 14:31


Läkarelevernas första
obduktion – sin lärare



"Stämningen blev lite konstig"











Studenterna från Karolinska institutet skulle vara med om sin första kliniska obduktion.

När kroppen avtäcktes visade det sig att det inte var en främling framför dem på bordet – utan deras tidigare lärare.

– Jag blev jättechockad, säger en av studenterna till TT om sin reaktion när han fick se kroppen på britsen.











Att vara med om sin första kliniska obduktion brukar i sig vara en svår upplevelse.

Men för en grupp studenter från Karolinska institutet blev upplevelsen extra jobbig – när det visade sig att kroppen de skulle obducera tillhörde en person som tidigare hade undervisat dem.















”Konstig stämning”

Ingen av dem vågade först säga något och den instruerande obduktionsteknikern påbörjade sitt arbete. Men några av de elever som TT talat med berättar om hur stämningen blev konstig:

– Den första obduktionen är väldigt känslig, och vi obducerade någon vi kände! säger en av studenterna.

– Jag känner spontant att det är någonting i rutinerna som spricker lite, säger en annan.














”Beklagligt”

Flera av dem säger att de funderat mycket på händelsen efteråt och att de undrar om det verkligen var rätt att de skulle utsättas för en sådan upplevelse.













”Ingår i utbildningen”

Läraren var enligt Gunnar Nilsson en person som vid ett fåtal tillfällen haft kontakt med klassen.

– Läraren har undervisat på ett par enstaka föreläsningar i tidigare kurser, säger han.

Prefekten, professor Tina Dalianis, säger att även hon lider med eleverna men hon tycker inte att KI har gjort någonting fel.

– Det är jättehemskt, men det ingår i utbildningen ibland. Det måste man tyvärr hantera, säger hon.






-----------------------------------------------------------------


Fakta: Vem obduceras och varför

Obduktion innebär att en kropp efter en avliden öppnas och undersöks invändigt. Organen plockas ut, om det behövs, och läggs tillbaka efteråt. En obduktion kan vara klinisk eller rättsmedicinsk, i KI-fallet var den klinisk. Sådana obduktioner görs för att antingen:

  fastställa dödsorsaken.

  lära sig mer om olika sjukdomar och effekterna av olika behandlingar.

  undersöka förekomsten av skador eller sjukliga förändringar i kroppen.

Samtycke till obduktion är grundantagandet, om det inte finns någonting som talar för att den avlidne skulle ha motsatt sig undersökningen. Om den avlidnes vilja är okänd ska anhöriga underrättas och ges möjlighet att yttra sig inför en klinisk obduktion.


Av Mikaela - 16 december 2010 20:35

Ögongodis! Vill ut & shoppa!!!




Smycken!



Halsband!


  


Ringar!






                






Mer Ringar!






Favoriten!

        








Armband!





      



Till Barret!^^




  





Kläder!



  






  










          




Av Mikaela - 16 december 2010 20:08

                                      








En riktigt rolig Ica-Reklam,det är inte varje vecka man får det^^

Av Mikaela - 15 december 2010 20:00

   





 



  








  





  





  



Över till knäckeli knäcken! :P





        




:P







  





Julfint hem Hemma Hos Oss!

Av Mikaela - 14 december 2010 15:01

Fler bilder från julbaket kommer här! 




  



Visst är det Mysigt med Jul! =)







  





  



Diggar färgkombinationen starkt!





  

Svamp,Stjärna & Hjärta :P






        



Strössel-Shot & Smält god Choklad! ^^









Det kommer Mera!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards