Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Mikaela - 1 januari 2011 15:39

Jag & Isa är fortfarande hemma hos mamma & co,inte mig emot!



Snart vankas det rester i från nyårsmiddagen,fläskfilé,min goa sås,potatis,kokta morötter & svartvinbärsgelé & äpple & päroncider-Alkoholfri,precis som igår^^

(Isadora var jätteduktig & åt faktiskt ganska mycket av både förrätt,varmrätt & desserten igår på nyår) ^^

(Hon är en aning kräsen i vanliga fall kan jag ju lugnt säga)




Desserten är inte heller slut sen igår så den ska vi väl se till att äta upp,exotisk fruktsallad med glass,nutella-choklad & mango&passionsfrukts-mousse med en egengjord passion-honung-& lime-sås till.



Idag är även syrran & Andreas med och hjälper till att äta upp den goa maten,trevligt trevligt.




Hade gärna sett att även förrätten fanns kvar från igår,men då hade jag väl hamnat i matkoma igen^^

Snittar med kryddstark skinik-röra & smällt ost inuti.

(Kommer Recept på dom snittarna senare,så sjukt GOTT)

Av Mikaela - 1 januari 2011 14:52

2011 har hitills inte inneburit att jag har brutit några löften i alla fall.

Jag röker fortfarande,det är ju den värsta & dummaste ovanan jag har.Men jag anser inte att man Måste lova en massa saker till sig själv och inför andra just på Nyår & som dessutom ska hållas under HELA året.









Man ska nog defenitivt inte lova nått som man vet att man inte är redo för till fullo & man är osäker på att man kan hålla.

Om man tar det här med rökning tex så är det Jag som Själv ska inse när det är dax att trappa ner/fimpa förgott.Inte nått klockslag/första dagen på varje år ska vara avgörande för när man är redo för nya utmaningar!











Då blir det ju mer eller mindre ett ont måste,"Nu Måste jag sluta röka","Nu måste jag börja träna Minst 3 gånger i veckan","Nu Ska jag ta tag i mina extra kilon","Alla andra är så duktiga så dom Måste jag vara lika bra på Allt"












Det blir liksom inget kul om man känner sig tvingad av sig själv eller kanske får en massa jobbiga frågor efter 3 veckor in på nya året,tex:"Jaha,hur går det med träningen" eller "Va det inte Du som sa att du skulle Sluta röka helt från och med 1 Januari?" etc etc....













Nej gör istället som jag gör varje år,ha Delmål i Allt du vill uppnå i livet,inte stressa & ha en massa måsten på dig.

Ta bit för bit & ha som en stege framför dig då når du målen lättare & kommer att märka att det inte är så svårt om man väl har bestämt sig & ger det mer tid.





Kram på er Alla & Gott Nytt 2011!!! =)

Av Mikaela - 1 januari 2011 13:19

Vissa blir aldrig nöjda...tydligen.


Hade jag vart i deras situation så hade jag vart evigt tacksam!!!!






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards