Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Mikaela - 3 januari 2011 17:25

Nu är det väl mer eller mindre bekräftat då-Att en mycket stor svensk erfaren skådespelare har gått ur tiden.






Har inte velat blogga om det innan då allt har varit så "luddigt" kring vad som faktiskt Har hänt med Per Oscarsson & hans hustru Kia Östling.




Man hoppas ju alltid på ett lyckligt slut,både i filmer,böcker & inte minst i livet.




Nu har tekniker & polisen hittat ytterligare 1 kropp tror dom,de första kvarlevorna hittades ju igår.





-----------------------------------------------------------------------------




& Som vanligt blir kändisarna hyllade som mest när dom har dött!!!Då ska det visas filmer,ges ut en massa skivor med sångaren/sångerskan efteråt.Eller så gör man en skiva till minne av en skådis/kändis va det nu kan vara med hans eller hennes favoritlåtar.

Det görs dokumentärer m.m,och Nej det är väl inget fel med det,det är ju så man visar att man hyllar en person som har gått ur tiden.


MEN varför kan man Aldrig ta vara på dom NÄR dom lever?

Alltså varför blir en person som kanske har dragit sig tillbaka så uppmärksammad när den inte finns längre?

Kan man inte säga ett gott ord om folk längre,under tiden dom lever?



*Ta bara som Johanna Sällström,en Fruktansvärt duktig skådespelerska som trots sin inte så höga ålder hunnit med en massa både karriärsmässigt & säkert privat.



När hon tragiskt nog tog sitt liv blev hon Jätteuppmärksammad.

kunde dom minsann överösa med finfina omdömen & verkligen hylla hennes stora insatts i Sveriges film-industri.

fick alla veta att hon var en Lysande skådespelerska!!!


Jag tycker att det är så himla sorgligt när människor faktiskt Väljer att ta sina liv.

Var fanns all hjälp & allt stöd man faktiskt Behöver INNAN det går så långt.Det gäller ju varje individ.Varenda människa ska få hjälp på ett eller annat sätt när man inte mår bra.Men det är väl pengar & kanske brist på kunskap i vanlig ordning från både det ena & det andra hållet.



Per Oscarsson:





Jag tycker att det är en riktig tragedi alltihop.Jag kanske inte har haft honom som en av mina svenska favorit-skådeselare men han har ju aldrig lämnat någon orörd i allt han har gjort.

Nästan Alla vet vem har var,även om man inte vet så mycket av allt det han har gjort.



Men min morfar har berättat för mig enda sen jag var liten nästan att Min morfar & min ena morbror har vart med i en av hans filmer (Sverige åt Svenskarna)


Jag har aldrig sett filmen själv,och det kanske inte är den mest seriösa av Alla Roller som Per Oscarsson har haft.Men han hade själv regisserat filmen & hade dom stora rollerna i filmen själv.

& Det är väl ett bevis på att man Älskar sitt yrke! & verkligen går in för det helhjärtat!




Som skådis får man ju ta det man blir erbjuden i värsta(vanligaste) fall & sen klättra sig uppåt på karriär-stegen.


Jag menar alla vill väl bli lika stor som dom största!^^



Per Oscarsson kanske inte var störst överallt (Utanför Sverige tex) Men han var ändå en extremt bra skådespelare om man frågar mig.

Han verkade vara en sån som gav 120% i allt han gjorde.



& tyvärr får jag väl ändå säga så tycker jag att det är så tråkigt att man som seriös Skådis/Konstnär/Kändis m.m får en MASSA publicitet EFTER att man har gått ut tiden.



Titta bara på Michael Jackson,det var inte ett ord om honom,inte några snälla i alla fall,utan bara en elak skvallerpress som gjorde att han var intressant.
& Man är ju inget Helgon bara för att man är kändis/skådis m.m Man får ju fela,det får alla.


Men att media blåser upp precis allting & ljuger,lägger till & drar bort den riktiga faktan för att tjäna pengar är tydligen rätt.

Bara dom får snaskiga detaljer om folk så får ju dom mat på bordet så att säga & kan leva ostört.


Men stackars kändisar.Jag skulle Aldrig stå ut med all press & alla blickar dom har på sig nästan 24 timmar om dygnet!Varje dag hela sitt liv,tills dom blir "ointressanta" och kanske drar sig tillbaka med all rätt eller helt enkelt bara slutar för att dom vill.(Men då låter ju inte pressen dom vara ifred för de,snarare tvärtom.Man måste tydligen ha en mycket bra anledning till att vilja sluta vara kändisar.Som ju faktiskt blir mer eller mindre som ett yrke till slut.& vem har inte nån gång velat byta jobb/ändra riktning liksom?



Det är ju faktiskt heller inte alla som är kända som klarar av det rent mentalt heller,och det förstår jag Verkligen!


Men att folk kanske ska må så dåligt att dom väljer mellan att leva eller kanske dö bara för att MEDIA är som HYENOR det är fan INTE rätt!!!

Vem det än handlar om!!!


-------------------------------------------------------------------------------








Jag & 2 andra diskuterade just det här tragiska som har hänt med Per Oscarssons hus,och det är fan Aldrig en rättvis fakta/rubrik som ges ut (Inte så konstigt för hade kvällstidningarna inte överdrivit ALLT som dom skriver om så hade dom ju inte fått en enda blaska såld) Men ändå det är fan inte rätt.



Den ena personen jag pratade med var lite drastisk om jag får säga det själv.Hon trodde (kanske med "hjälp" av Medias okloka & hjärtlösa spekulationer) att Per Oscarsson Medvetet hade bränt sig inne!!!


Ja,det är klart att folk kan elda upp sitt boende för en massa olika anledningar,självklart är det de.


Men att folk verkligen bryr sig så lite om andra än sig själva får mig att må mentalt illa.

Vart fan tog folks EMPATI & SYMPATI vägen????




Per & hans hustru Kia har troligen brunnit inne,något som sagt är en väldig tragedi!!!!




Men att media vill göra ett "fint & logiskt" avslut på hela nyheten som har spridit sig som en löpeld & kanske bara hitta på att han hade en sjukdom,det är fel.


Ta reda på riktig,bekräftad fakta Innan,det verkar ju faktiskt inte som att journalister m.m inte faktiskt bryr sig så mycket om människan i sig.Utan bara är ute efter att få den bästa bilden & få ställa alla frågor första (Vem det än är som dom intervjuar,allt från folk som bor i länder där det är krig,till bara allmänt snaskiga detaljer ifrån Alla som är kända,både i Sverige & givetvis övriga världen.




Nej media ger fan inte nån bra bild av Per Oscarssons mycket tragiska öde,man kan dö/vara med om olyckor m.m Även fast man är känd.& Vem har sagt att man Måste vara helt superpigg & alert när man är 83 år???


Det kanske var en väldigt tragisk olycka,som tyvärr verkar sluta med att 2 personer har ryckts ifrån oss...



Man behöver ju inte vara dement/ha alzheimers eller vad det nu är som media vill tro att han har,"bara" för att han var gammal & fick ett väldigt tråkigt & oväntat slut på sitt liv.


Jag betvivlar ju mycket stort att han "valde" att ta sitt liv,det tror jag faktiskt inte,men vem vet,man måste ju vara öppen.



Det sista som alltid lämnar en är ju HOPPET,i vad det än gäller.



Av Mikaela - 3 januari 2011 11:42

Ja det här året kommer nog verkligen att bli ett annorlunda år på dom flesta fronter!








-----------------------------------------------------------------------------


Det är kanske nu man är vuxen med allt vad det innebär.









Här är bara några få punkter som gör att jag tror att jag står stadigt på vuxenfronten:


Jag flyttade hemifrån när jag var exakt 18år & 2 veckor,(Men det var ju ett tag sen)^^

Så att städa,diska,laga mat,betala räkningar,fixa & dona är ju knappast nått nytt för mig





*Jag har haft turen att få en långt vikariat som innebär jobb från Mån-Fred varje vecka.(& en väldigt bra lön tycker jag)

*Man ser det som en helt naturlig sak att gå upp klockan 04.00 varje vardag för att man ska jobba.=)


*Jag vet vad jag verkligen vill jobba med nu när jag är "vuxen"^^


*Jag har nu valt att ta tag i mina studier och skaffa en seriös utbildning som faktiskt ger jobb.


*Jag står väldigt stadigt ekonomisk med hjälp av både csn & mitt vikariat som är garanterat till Mars,troligt mycket längre!!


*Eftersom jag kommer att kunna kombinera både mina studier & mitt jobb utan några problem så kan jag till och med Spara pengar på ett mer seriöst sätt än att bara sätta in några hundralappar när man tidigare känt att man har "haft råd" till ett sparande.


*Jag vet vart jag står,inte på alla fronter men jag har slutat att ta skit helt enkelt,det är inte värt det.


*Ingen annan kan bestämma över mig på ett sätt som gör att jag blir mindre!


*Jag vet Vem jag är och vad jag har för åsikter och vad jag tycker och tänker om saker (på gott och ont naturligtvis)


*Jag har en helt Underbar Dotter som för det mesta har gett mig ett inre lugn (Inte alltid en dans på rosor att ha en liten viljestark dotter på drygt 2 år som har vart bestämd från dag 1) Älskar henne så OTROLIGT MYCKET så det går bara inte att beskriva med ord!!! Hon är det Bästa som Någonsin har hänt mig & KÄRLEKEN till Isadora kommer alltid att vara lika oändlig som universum & självklart förevigt.





-------------------------------------------------------------------------





Fyller nog på med mer "Vuxen-poäng på just min lista lite längre fram^^

Kan inte få med allt på samma gång,när man inte ens får ner hälften på 1 timme^^




Nu ska jag dricka Kaffe,Mysa med Isa som tittar på Fåret Shaun och sen fortsätta lite smått med tvätten & även skura lite golv.



Kram kram! 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards