Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Mikaela - 6 januari 2011 22:36

För mig är det en självklarhet vem som ska pryda 200-lappen när den väl kommer år 2014 eller när det nu är klart.

  





Ingen passar bättre än Allas vår Astrid Lindgren,enligt mig.


Gick nyss med i en grupp på facebook om att just Astrid Lindgren förtjänar att sitta på 200-lappen.


Vet inte om det fortfarande går att rösta på sin favorit på Aftonbladet.Men jag har iaf valt,och det var som sagt inte ett svårt val.


Vet inte hur länge man kan lägga sin röst men är nog fram till i slutet av våren 2011 har jag för mig.

Ska förska hitta den artikeln jag läste för nån vecka sedan där man också kunde rösta^^

Det var väldigt intressant att se vilka kandidater som man hade enats om att folk fick rösta på kan jag ju säga,haha en del visste jag inte ens vilka det var.

Eller så är det för att Astrid är det mest självklara för mig,vad vet jag^^



Om Isadora  kunde säga sin mening i den här frågan så kan jag lova att hon också vill att Pippi Långstrump och Emil i Lönnebergas 'Mamma' ska få vara på den sedeln.^^

Hon Älskar nämligen Pippi,för att inte tala om Herr Nilsson,Lilla Gubben & griseknoen i Emil!


Tittade på Madicken & Pippi Långstrump senast idag. 



Astrid Lindgren var och förblir ett geni inom både böcker & barnfilmer,jag Älskar dom fortfarande lika mycket,fast jag snart är 22^^

(Tur att jag har min lilla Isadora så att jag får bli barn på nytt & kan titta på Astrids filmer hur mycket jag vill,med eller utan sällskap)^^ 


Av Mikaela - 6 januari 2011 14:38

Är det bara jag som har lagt märke till en sak?



Människan generellt verkar ha slutat att bry sig! 


Det man verkar prioritera högst är enbart sitt Eget välmående....

Om Simone Back hade haft RIKTIGA Vänner så hade man ju iaf kunnat hoppas på att nån enda vänlig själ hade reagerat.


 (Ingen reagerade på hennes då sista statusmeddelande, "Tog alla mina piller är död snart hej då")

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8375172.ab



Inte "bara" på att hon skrev sitt eget Avskedsbrev/En Sista hälsning på Facebook inför sina 1082 "vänner" ,utan Människan SKA(!!!!!!) hjälpa andra INNAN det är försent!




& Hur man bara kan kläcka ur sig så fruktansvärt själviska kommentarer som:"Hon överdoserar och hon ljuger!" eller "Jag hoppas att Du ljuger om detta annars kommer du att må dåligt i morgon"!?????????




-------------------------------------------------------------------------------



Jag tänker inte ens börja spekulera i vart världen är på väg när något såhär tragiskt händer och INGEN reagerar!



Jag blir bara förbannad om jag skulle lägga en massa energi på hur jävla iskallt osympatisk & HJÄRTLÖSA människor det finns!!!!


----------------------------------------------------------------------------------------






Simone


liksom Många andra som mår dåligt Behövde hjälp & stöd ifrån sina vänner!!

Det finns ALLTID anledningar till att man mår dåligt!!

(När f*n ska folk förstå det? och NÄR ska samhället Acceptera att människan inte är störst,bäst & vackrast i alla lägen? MAN FÅR MÅ DÅLIGT,och då SKA man FÅ HJÄLP,både PROFESSIONELLT och inte minst VÄNNER,familj m.fl






Hade folk BRYTT sig Mer om andra människor!!!!


så tror iaf jag att vi skulle kunna försöka förhindra att FOLK faktiskt ser som Sin enda Lösning att Begå självmord!




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards