Alla inlägg under juli 2010

Av Mikaela - 21 juli 2010 23:06

Jag vill åka till Ullared och shoppa =)


Ska göra det nån gång i höst tänkte jag,när man förhoppningsvis har mer pengar än vad man har nu.


Shoppa shoppa shoppa!

Av Mikaela - 21 juli 2010 21:38

Jag har helt seriöst suttit halva dagen för att leta efter hotell och bed and breakfast´s för våran lilla mys-helg i Borås.

Har dock varit väldigt ont om lediga rum,och dyrt är det med såklart.

Sen kom jag på den smarta idén att titta på Borås Djurparks hemsida och titta under boende.

Där hittade jag den här söta lilla 4-bäddsstugan! =)


  


Hur gulligt som helst!!! Kostar "bara" 1200 kronor,och då delar man ju bara det på 4 och blir 300 kronor per skalle.Då ingår inträde till djurparken i två dagar =)

Om vi skulle gå på djurparken i två dagar annars hade det kostat sammanlagt 840 kronor PLUS hotellkostnad för lika mycket per person.

Kan ju inte bli så mycket billigare =)


Nu får det mer än gärna bli helg =) =) =)

Av Mikaela - 21 juli 2010 19:48

Shit jag är så jäkla godissugen så jag vet inte vart jag ska ta vägen!


Har inte ätit godis på hela 9 dagar! Det mina vänner är ett rekord!

Jag lovade ju tandläkaren sist jag var där att jag bara skulle äta godis en gång i veckan,men inte ens det har jag gjort.=)


 Har nästan alltid småätit godis,ibland i stora mängder.Varje dag! Har jag inte fått mitt godis har jag blivit superirriterad.


Men nu har jag faktiskt vart riktigt duktig och bara ignorerat godissuget =) Tänk om man kunde vara lika duktig när det kommer till rökningen =)

Vilka pengar man hade kunnat spara! 



=)

Av Mikaela - 20 juli 2010 23:47






God Natt!

Av Mikaela - 20 juli 2010 21:12



Tänkte faktiskt ta och beställa hem lite böcker till vår relativt toma stackars bokhylla.


  


Den här boken har jag läst innan och jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig den,ville bara att det skulle bli läggdax hela tiden så att jag i lugn och ro kunde fortsätta läsa.

Det är en väldigt gripande och ledsam bok,men samtidigt är huvudpersonen i boken väldigt stark och det är beundrande!!

Kan varmt rekommendera denna bok,men vill varna för vissa otrevligheter.


  


Den här boken vill jag gärna ha också,har inte läst den tidigare men nån gång ska ju vara den första.Hoppas att den är bra,för bra böcker kan man läsa flera flera gånger =)


  


Till slut hade jag tänkt köpa den här också.

Det är nog väldigt starka böcker allihop men har jag klarat av att läsa ut "Gör vad ni vill men döda henne inte" så kan jag nog läsa vilken bok som helst!



Jag gillar att läsa böcker där man verkligen blir berörd,och får sig både en och annan tankeställare!

 



Av Mikaela - 20 juli 2010 12:46

Ikväll blir det film-mys!

Ska köpa Snabba Cash idag tänkte jag,har fortfarande inte sett den,skulle sett den på bio men blev inte så.

  


Får verkligen hoppas att den är bra! =)

Men snyggingen är ju med så det måste den ju vara =)


Av Mikaela - 20 juli 2010 08:44

Spelade dataspel – 
lät babyn svälta ihjäl


Den 41-årige mannen och hans 25-åriga fru var båda besatta av spelet Prius Online.

De tillbringade timmar varje dag på ett internetcafé – samtidigt som deras tre månader gamla dotter svalt ihjäl i parets hem.



Spelet Prius Online går ut på att hjälpa en ung flicka vid namn Anima att återfå sitt minne och utveckla känslor.

Men det verkar som att medan makarna Kim i staden Suweon, söder om Seoul, var upptagna med att hjälpa den animerade figuren glömde de av den egna – verkliga – flickan som väntade på dem hemma.


Tre månader gammal

Samtidigt som makarna tillbringade timmar på ett internetcafé gick de bara hem en gång om dagen och matade sin tre månader gamla dotter. Till sist svalt flickan ihjäl.

– De åtalade skulle ha sett efter sin undernärda dotter men istället blev de beroende av ett dataspel. De vanvårdade henne och slog henne till och med emellanåt, sa domaren Yu Sang-jae i rätten, uppger BBC.


”Kan inte förlåtas”

Dödsfallet inträffade i mars, men den 41-årige sydkoreanens dom kom i går. Två års fängelse blev straffet.

– Det här är ett omänskligt och omoraliskt brott som inte kan förlåtas under några omständigheter, sa domaren Yu Sang-jae i rätten.

Hans fru dömdes till samma straff, men benådades direkt.

Anledningen?

Hon är nu gravid med parets andra barn.



Det här är verkligen fruktansvärt!!!!!

Stackars barn!

Men samtidigt blir jag inte förvånad,jag vet så väl hur ett jävla spel kan göra en människa dum i huvudet rent ut sagt.Dom kopplar ju bort den verkliga världen.


Och "straffet" han fick då? 2 år? Han borde torteras till döds,det är väl det minsta man kan begära?

Och hur kan det vara tillåtet att dom skaffar fler barn?


Blir helt rasande när jag läser det här!!!!


Jag vet,det här är en gammal artikel,men människor måste förstå hur ett patetiskt spel verkligen kan ta över någons liv!!!!


Av Mikaela - 19 juli 2010 23:03


Frida!


Jag finns ALLTID här för Dig gumman oavsett vad,

glöm aldrig det min älskade vän!



  


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards