Alla inlägg under juli 2010

Av Mikaela - 9 juli 2010 11:40

Jag är ju så himla smidig hela tiden.

Det är ju inte direkt så att jag badar i pengar.

Igår köpte jag en present till lillasyrran,efter att ha kollat runt på nätet länge och väl så hittade jag det jag sökte.

Hittade två likadana presenter fast till olika priser....


Jag nappade på den som skulle kosta 400 kronor,

när allt var betalt och klart så får jag efter någon timme ett mejl ifrån den andra där det står att dom enbart vill ha 200 kronor för presenten.

Jag blir galen,han kunde inte klämt ur sig det lite tidigare,200 spänn rätt i sjön.

Får väl iaf hoppas på att Gabbi blir glad för sin födelsedagspresent.



Av Mikaela - 8 juli 2010 22:15

Jag och Frida måste verkligen umgås mer än vad vi göra,vi har så kul åt allt och inget och allting känns så lätt och problemfritt när man pratar med Frida,man kan liksom skratta åt allt   


Har suttit och snackat i telefon med Frida i över en timme,alltid har vi något nytt att prata om....Herre gud!


Vi måste ses snart igen,och då ska jag komma till dig gumman!!!

Du är sååå Underbar gumman!



Är så tyst och skönt hemma hos mamma,vi sitter och tittar på tv,just nu sitter vi och tittar på "Extrema Samlare" Herre gud säger jag bara,men det är klart det är ju synd om dom,det är ju en sjukdom.Dom samlar på saker för att det fattas något i deras liv.


Imorgon är det tydligen Fredag,redan,men det händer väl inget speciellt,vet inte om jag ska åka hem eller inte imorn.Saknar ju lilla Pluttan så mycket   



Jag får allvarligt talat bestämma mig hur jag vill ha det snart.

Jag vet ju åt vilket håll det lutar åt,men jag tror att jag skulle klara av det.

Bara jag har min lilla dotter så kan inget gå fel =)

Av Mikaela - 8 juli 2010 19:01

Är hemma hos mamma och tar det lugnt.

Så jäkla skönt att komma ifrån Thomas ibland alltså,orkar verkligen inte med all skit.


Saknar dock redan lilla Isa,men vad ska jag göra?Orkar inte med att vara en ständig passupp på honom,när man inte får något tillbaka Sen att han sover sig igenom halva dagarna varje dag gör mig ännu mer irriterad.

Jag ska ensam sköta allt med hemmet,och dum i huvudet är jag med för att jag inte har något jobb,men hallå,vakna det har fan inte han heller!

Det enda han har är sitt jävla WoW-spelande,sitter lätt till 01.30 och spelar på nätterna varje dag!

Varför är man så dum och går på allt dom säger som man vet att dom ändå inte kommer att hålla?


Det är frågan om man ska bli feminist!

Av Mikaela - 8 juli 2010 13:48

Sitter och dricker kaffe & tittar på en massa Lyxfällan-avsnitt på Tv3-Play,tycker att det är jätteintressant med ekonomi faktiskt.

Även om man själv är ganska slösaktig när ens pengar kommer in på kontot,men en del är ju helt katastrofala!


Jag är riktigt duktig på att se till att även Thomas räkningar blir betalda,eftersom jag alltid har haft mer koll när det kommer till ekonomin,och framför allt har jag skött ekonomin nästan felfritt Alltid!

Sätta in betalda räkningar i pärmar,dubbelkollar alltid så att det ser rätt ut.

Har både sparande till mig själv och till Isadora.


Är egentligen sjukt hur jag får ihop ekonomin med tanke på att det är jag som står för Allt när det kommer till Isadora.Kläder,sparande,mat,blöjor,hygienartiklar,
försäkring,leksaker m.m

Men det går ju ihop iaf 





Av Mikaela - 8 juli 2010 11:45

Igår var det 6 år sedan min älskade pappa gick bort i cancer!


Vill & kan fortfarande inte förstå att jag aldrig mer kommer att träffa honom!


Det blev lite tårar igår,men ändå känner jag mig förvånansvärt stark.


Jag,mamma & syrran var vid graven igår och planterade blommor!


  

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


  

  

Pappa,du finns föralltid i våra Hjärtan & i våra tankar!



Ta vara på dom ni älskar och bryr er om,

en dag finns dom inte mer,och det kan gå så fort!



Imagine there's no Heaven 
It's easy if you try 
No hell below us 
Above us only sky 
Imagine all the people 
Living for today 


Imagine there's no countries 
It isn't hard to do 
Nothing to kill or die for 
And no religion too 
Imagine all the people 
Living life in peace 

You may say that I'm a dreamer 
But I'm not the only one 
I hope someday you'll join us 
And the world will be as one 

Imagine no possessions 
I wonder if you can 
No need for greed or hunger 
A brotherhood of man 
Imagine all the people 
Sharing all the world 

You may say that I'm a dreamer 
But I'm not the only one 
I hope someday you'll join us 
And the world will live as one 


John Lennon!

Av Mikaela - 7 juli 2010 23:02

Vilken jäkla dag jag har haft.Har vart i Lidköping nästan hela dagen.
Först var det möte med Jobb Coachen i 2 timmar sen blev det lite shopping.


Jag har vart lite småirriterad hela dagen,har börjat sova fruktansvärt dåligt,vet inte varför,men jag märker ju att jag är helt slut av minsta lilla.


Syrran följde med till Lidköping med,men eftersom mötena blev så utdragna så hade hon redan shoppat klart när jag äntligen kom ut i friska luften,(och kunde ta en cigg) ^^

La familya och Gabbi då gick och käkade mat på Elake Måns,sen gick jag själv (gött) på Vero Moda och H&M....Fan vad gött med REA överallt,gjorde några kap måste jag säga!


 Till mig: En supersöt tunika & en rosa spetstopp


Till Isadora: 2 enfärgade tröjor i rosa & lila,en Hello Kitty-t-shirt,en söt klänning med en fjäril & en lite större rosa tröja med nått silvertryck på.


Allt för 280 kronor! =)


Det var allt lite uppiggande med shopping,men kunde inte sluta tänka på det tråkiga med den här dagen!


Av Mikaela - 6 juli 2010 13:39

Hej hej! Tyckte att det var dax att äntligen blogga lite.

Har vart så mycket på senaste tiden så man hinner ju inte med det här.


Ska väl börja med en massa bilder från Jordgubbens Dag som var i helgen!

På Fredagen hade vi möhippa för Granis,titta och njut!



OBS OBS OBS! Bilderna kommer inte i ordning!


  Vi satt och smådrack i skuggan bakom skolan =)

  

Granis i sin kidnappnings-utstyrsel,hörselskydd och narrmössa! Hahah

  Granis & hennes loveguy innan vi för bort henne!   Efter en lång åktur ute i skogen där Granis varken kunde se och knappt höra så blev det lite för mycket hehehe


     

Jag mår bra,nu fortsätter vi med "Jag har aldrig"" hehehe



Fortsättning följer.....

=)

Av Mikaela - 5 juli 2010 14:43

2010's sommartest för tjejer.

Antingen eller

Kjol eller shorts? -Kjol
Linne eller t-shirt? - Linne
Bikini eller baddräkt? - Bikini
Kärlek eller strul? - Kärlek
Fest eller myskväll? - Myskväll
Dag eller natt? - Natt
Sola eller bada? - Bada

Sommar frågor:

Gillar du sommaren? - Ibland
Vad är det bästa med sommaren? - När det är lagom varmt & att man kan ha mindre kläder på sig :P
Brukar du sola mycket? - Nej.är alldeles för rastlös för det
Blir du lätt brun? - Haha,nej röd som en jordgubbe
Brukar du åka båt?  - Nej

Killar:

Ska killar ha långa eller korta badbyxor? - Långa
Magrutor eller ölkagge? - Mittemellan :P
Blonda boys eller mörkhåriga? - Spela roll
Ragga eller bli uppraggad? - Uppraggad
Har du strulat med någon riktigt ful? - Hahaha ja *Mår psykiskt dåligt bara jag tänker på de*
Har du strulat med någon och sedan ångrat det? - Ohhh ja
Har du strulat med minst än 1? - Ja

Kärlek:

När kysste du någon senast? - Idag
När sov du bredvid någon av det motsatta könet senast? - Inatt
Har du haft ett förhållande som hållt längre än 1 år? -Ja
Gillar du någon nu? -  Ja <3
Har du pojkvän just nu? - Japp
Har du någon gång varit olyckligt kär? - Jo

Vänner:

Har du många vänner? - Lagom
Vem/vilka är dina närmsta vänner? - Frida & Anna <3
Vem/vilka brukar du umgås mest med? - Min familj,och vänner i närheten
När senast var du med några? - Igår
Brukar du vara med vänner på helgerna? - Händer väl

Sport:

Går du i någon sport? - Nope
Trivs du med den? - -
Vad är det bästa med den? --
Vad är det sämsta med sporten? - .....orka....

Har:

Du många vänner inom den sporten? - ..
Är det en lagsport eller enskild? - ..
Kommer du fortfarande hålla på den den sporten om ett år? - Men jag går ingen SPORT!

Random frågor:

Har du en egen data? - Japp
Hardu ett träd utanför ditt fönster? - Hajjemän
Bor du i villa eller lägenhet? - Lägenhet
Äger du ett par rosa skor? - Nej
Har du en vit bh? - Yes
Anser du att du är smart? - Haha,nej
Skulle du vilja prova att vara kille för en dag? - Mabye
Vad tycker du är det bästa med dig själv? - Min dotter <3
Vad har du för hårfärg? - Blont och brunt
Vad ska du göra imorgon? - Kanske jobba
Var det här testet roligt? - Nej :P

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards