Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Mikaela - 18 oktober 2010 22:23




Skulle vilja beställa lite grejer ur Ellos-katalogen med,inför julen,men nja,vi får väl se hur det blir med det......







  




Den här klänningen med bolero skulle vara fina på Isa på julafton!








  



Snygg (Jag menar den grårandiga cardiganen)^^








  






Sjukt snygg klänning som jag vill ha,men kostar för mycket för min ekonomi just nu.....







  



I Like It








  



En billig kappa,antingen i grått eller mörklila,den kan jag faktiskt med att köpa 







  


Gilla!



Lite julklappar till Isadora kanske?Hon ska inte alls få lika många som hon brukar.




  









  



Isa pekade ut dom här två själv,efter att jag hade satt ett kryss och frågetecken bredvid dom ^^








  



Årets pepparkakshus kanske blir Muminhuset,vem vet.





  


Hello Kitty Hamburge-bar.



Nånting av det här får Isadora iaf,och jag "får" väl kappan åtminstående och Thomas får väl cardigan ur katalogen.









Det märker vi väl,ska inte göra som vi brukar i år,blir inget Ullared för mig inför julen (tack gode gud) utan vi åker nog ett par dagar innan julafton till Torp i Uddevalla med mamma & syrran kanske,vi ska dit iaf.Blir smidigt om man tar en HELDAG och köper allt på en och samma gång.Kanske kan småhandla lite men det mesta blir klart på en och samma gång,smidigt!







God natt! 

Av Mikaela - 18 oktober 2010 20:56

Kom hem ifrån mamma vid sju-tiden hade mycket trevligt där ute idag.




Vi fikade,lagade mat,tittade på tv,var ute och gick med vovvarna och busade med katterna.Jag fixade med mammas räkningar och satte in dom i pärmen,tycker det är himla kul med sånt.


Isadora öppnade sina presenter hon fick ifrån Uno och barnen också,jättefina böcker och pussel,det uppskattades =)


Tror förresten att vi ska ta och åka till Coop Forum i Skara när det är dax att storhandla för månaden,vi har ju MedMera-kort som vi använder på väldigt många ställen förutom just självaste Coop.Det är ju faktiskt riktigt bra erbjudanden där och dom har ju inte bara mat,dom har ju saker för hemmet,kläder leksaker m.m Sånt är kul,även om man inte ska köpa nått så är det ju alltid roligt att titta.Jag har inte shoppat nått på snart två veckor och det känns GÖTT!


Fick sålt mina Lasse Åberg-glas idag med,så nu är man några hundralappar rikare^^




Mamma och syrran hade varit inne på Ödgrens Möbler här i Vara och köpt en madrass och kollat på lite möbler,dom hade fått hem några trevliga kataloger som jag tittade i flera gånger.Fanns superfina saker,men stod tyvärr inga priser.

Hittade iaf en sak som jag vill ha och som både jag och Thomas tycker att vi ska köpa och det är den här möbeln i ek.





  




Väldigt smidigt att ha i hallen och den tar inte upp mycket plats alls,däremot "slukar" den en hel del,plus att man kan sitta på den,är ju smart när man tex ska klä på Isa ytterkläder eller om man ska ta på sig skor eller nått.Behöver ha lite mer förvaring med just ytterkläder och så.Så att man kan lägga mössor,vantar,halsdukar m.m i lådorna så slipper man ha det framme för det är ju inte så snyggt.Ska även köpa lite fler krokar,dock inte på Ödgrens,men det får bli ett senare projekt.Ska iaf gå och höra vad den här bänken kostar imorn tänkte jag.Efter att jag har vart och lämnat Isadora på dagis och vart på posten.Ska även ringa samtal imorn tänkte jag & gå till mormor och morfar en sväng och träffa mamma på eftermiddagen =)




Okay,jag vet jag sitter stolt och berättar att jag har botat min köp-mani,och så skriver jag att jag ska köpa bänk och hängare till hallen,men det är ju ändå praktiska saker och det är inte så kul när det kommer hit nån och det ligger kläder precis vid ingången^^





Nu ska jag titta på Tre Kronor,men först blir det röka!

Av Mikaela - 18 oktober 2010 13:55





Nu ska jag och Isadora åka ut till mamma



Nu har vi ätit lite lunch för en stund sedan och försökte få Isa till att vila lite middag men det gick inte.




Vi var ute hos mamma igår med och då gjorde jag och mamma i ordning vid pappas gravsten inför vintern.




Här kommer lite bilder   




  



  


Ett fint hjärta,ska även köpa en sten med texten "Saknar Dig" på och lite så,och fixa lite mer tänkte jag.







  



Nu är det över 6 år sedan du kom till himlen min Älskade Pappa,jag vet att du vakar över mig och över Isadora som du tyvärr aldrig fick träffa.Älskar Dig av hela mitt Hjärta Pappa,kommer Alltid att göra det.Utan Dig finns inte mycket kvar men mitt hjärta har fått försöka att läka ihop igen.Även om det alltid kommer att finnas ärr ifrån saknaden av dig så mår jag bra.Bra för att jag vet att du Alltid finns med Mig vad som än händer     









  





                

Av Mikaela - 18 oktober 2010 12:21



Vilken underbardag det här är!






Har varit duktig och färdigställt tre jobbansökningar,ska bara läggas på lådan!



Isadora kom hem för en timme sen ungefär från fotograferingen på dagis som tydligen gick jättebra,till och med toffsen fick vara kvar på huvudet.


Nu är det bara hundra år (Iaf över 1 månad) tills man får se dom fina bilderna =)Man blir ju lite stolt.



Efter att breven är iväg skickade tänker jag bara ta det lugn,3 sökta jobb på en förmiddag får faktiskt räcka.

Jag längtar till och med tills jag får återgå till Arbetsförmedlingen igen,så illa är det med JobbCoach kan jag ju säga.Och det fick jag ju även bekräftat i lördags,så det känns riktigt skönt faktiskt.



Eller ja,helst av allt hade jag ju givetvis haft ett jobb/en rolig utbildning till våren,det är bara att hålla tummarna!

Ska nog skicka in en ansökan till,sen får det nog vara bra.





Nu tänkte jag att jag skulle hitta på nått kul med min älskade familj,vet bara inte vad än!





Pussar & Kramar!

Av Mikaela - 18 oktober 2010 09:26

God morgon Då var det en ny vecka med nya möjligheter Isa-plutt sitter och äter frukost och jag dricker kaffe Blir som sagt en snabbvisit till dagis idag för fotografering Blir nog bra Nu har Thomas vart snäll och fixat lite sorround-ljud också Så nu blir det lite roligare att titta på film Nej nu måste jag försöka få liv i Thomas så vi kan åka till dagis smidigt och lätt

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards