Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Mikaela - 22 oktober 2010 22:22

God kväll mina vänner och ovänner Här ligger jag i min sköna divansoffa och äter Pringles och dricker min favorit såhär års Nämligen JULMUST Fan vad gått det är Synd bara att inte pepparkaksdeg Har tittat efter det på Ica i en veckas tid Bara den kan komma så är julen nära på riktigt Och lite mer snö skulle sitta fint Och i år ska vi ju göra Mumin-pepparkakshus Isa kommer att älska det och tro mig det kommer inte att få stå orört hihi Det blev ingen film i kväll utan jag tittar på en lite smårolig serie på Svt-play som heter Våra vänners liv Älskar min lilla älskling Isadora och Lovely Thomas

Av Mikaela - 22 oktober 2010 14:44





Ska gå till Ica lite senare och köpa årets Rosa band,som jag har gjort varje år!



Lite fint med en ny design och mönster på!



Tycker att alla som kan skänka en slant till forskningen om bot mot bröstcancer ska köpa det Rosa bandet Det kostar bara 25 kronor,och varenda krona är viktig och kan göra skillnad mellan liv och död.



Många företag har kampanjer för att stödja forskningen,det har väl ingen missat,väldigt fina saker och för alla saker du köper skänks en slant till forskningen!




Exempel på företag är:

Lindex

Ica

och Apoteket





Jag vill vara med och påverka och utrota all typ av cancer och det här är en bra start!  





Vill du vara med? 

Av Mikaela - 22 oktober 2010 14:17


Blev väldigt sugen på att testa Marabou´s vita choklad!




Jag älskar choklad,speciellt vit choklad,men ibland kan det faktiskt bli för mycket av det goda!




  

Av Mikaela - 22 oktober 2010 12:37

Tittade tidigare idag på "Efter tio" med Malou





Hela den här veckan har det handlat om hemlösa och vad dom lever under för fruktansvärda förhållanden.


Varför inte se till så att alla i Sverige har det bra och har tak över huvudet innan man hjälper alla andra utsatta länder runt om i världen?









Om nu Sverige är ett så bra land så ska väl alla ha lika värde?







I "Efter Tio" så pratade dom iaf bland annat om vilka hemska skador dom hemlösa drabbas av när det är vintertid och iskallt ute.




  




Här är tex en bild på ett par köldskadade fötter.Det fanns andra värre bilder också,där tårna har "fräts" ihop,och hela foten bara var som en enda svullnad.Dom hade fått uppsöka läkare,som skulle "återställa" deras skadade händer och fötter så gott det gick.Det är fruktansvärt att någon ska behöva vara med om något sådant.Och att dom hela tiden levde i skräck och misshandel,knivslagsmål och sjukdomar är bara vardag!










In till studion hade dom bjudit in en äldre man som heter Raine,som hade varit hemlös i många många år,han hade skrivit dagbok under hela sitt liv som hemlös och nu släpper han en bok som jag funderar starkt på att köpa!







  



Dom läste ett kort kort stycke ur boken där han beskrev hur hans när och kära som också var hemlösa har dött.Hans flickvän och en nära vän dog i hans armar,bara dryga 20 år gammal.





Raine,liksom många andra hemlösa försörjer sig på att sälja Situation Sthlm.















Sen har jag bara en enda sak till som jag måste skriva........




 





Malou står stolt i studion (dock inte på den här bilden) säger att dom har fått in så mycket bra kläder att skänka till dom hemlösa runt om i Sverige.Hon beskriver att det är flera tunnor med kläder ute i korridorerna osv och visar upp berget,som hon kallar det med kläder i studion.




Min fråga är bara:Va fan gör kläderna kvar i studion? Det är kallt ute och det snöar och blåser kallt på flera ställen i Sverige,UT med kläderna NU!!!!!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards