Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Mikaela - 28 oktober 2010 20:48

Nu är jag hemma! Har vart med syrran i Lidköping med Peter och Josefine,trevligt trevligt.Jag och syrran gick av vid Ö.B för jag skulle köpa en spegel jag har tittat på i typ 4 år.Och nu är den köpt! Gött,kostade bara 139 kronor för en helfigursspegel,med en fin ram jag är helnöjd,det kommer att bli så snyggt med allt som ska va i hallen.


Köpte även ett par rosa kanin-innetofflor till Isadora i julklapp,dom var så söta.

Skulle även ha köpt väggljusstakar till Gabbi i julklapp,men hon köpte dom till sig själv trots att jag informerade henne om att jag skulle ge den till henne.




Efter Lidköping så åkte vi hem till mamma,jag,Thomas,Isadora & Gabbi,för att hämta lite grejer,drack även kaffe och tjöta skit^^





Just nu väntar vi bara på att pizzan ska bli klar i pizzerian,(Thomas orkade inte vänta på maten) Sen efter att vi har ätit så ska Isa sova och vi andra ska titta på Tortured,en skräckis hoppas att den är bra!

Av Mikaela - 28 oktober 2010 11:24

Har tittat på "Efter Tio" på tv4.




Den här veckan diskuterar dom vad vi människor får i oss för olika gifter från både mat och tex leksaker.




För små barn är det värst.


Mycket av det som vi äter och tar i dagligen (tex plast) är cancerframkallande,speciellt för små barn.




Det bästa är att försöka laga all mat från grunden,som alla vet,plus att det är ju billigare än halvfabrikat.



Det är obehagligt,man har ju vetat om det,det kommer ju hela tiden uppgifter om mat som kan vara cancerframkallande,men det är ju om man har ett MASSIVT INTAG AV ONYTTIG MAT!  m.m


Givetvis kan man ju minska riskerna genom att köpa närproducerad och ekologisk mat.



Men det här med alla leksaker som har farliga kemikalier och gifter i sig.....Hur ska VI få nån ändring på det? Vi konsumenter.....Eller ska våra barn sitta och leka med pinnar från skogen och stenar? Vem vill ha ett helt berg med pinnar och stenar hemma hos sig i sina barns rum/leksakshörna?



En grej som jag har blivit lite nojig över är det här med gifterna i kvitton,jag sparar bara kvittot om det är någon med garanti och sånt som kostar lite mer,inte mat tex.

Förvisso var gifterna inte så farliga för oss vuxna,men det är ju inte idealiskt att sitta i kassan på Ica utan handskar tex.En regelbunden hantering av kvitton är helt enkelt inte så bra.Dom tog upp ett exempel i "Efter Tio" om att det är farligt om en bebis skulle äta upp ett kvitto,men det fattar väl vem som helst?





Sen så förstår jag inte det här med vällingflaskor......Finns det i något annat matreal än plast?



Andra gifter och cancerframkallande ämnen finns tex i smink och rengörningsprodukter för oss människor,men det var väl ingen nyhet....Men tandkräm visste jag faktiskt inte. 

Av Mikaela - 28 oktober 2010 10:43


Big Brother kommer tillbaka!





Big Brother kommer tillbaka.

Men byter kanal.

Dokusåpan har köpts – av TV 4, avslöjar Dagens Media.




Nu gör skandalsåpans urmoder comeback.

TV 4 har köpt programmet som inte visats i Sverige sedan Kanal 5 slutade sända såpan 2006.

”Big Brother” kommer att sändas i TV4 Plus.









Kan faktiskt bli lite kul,jag föreslog att Thomas skulle söka,"han" har gjort det en gång förut,men det är klart en hel del har ju förändrats sen sist "han" gjorde det......Hur roligt kan det vara att se en 27-årig pappa med otränade magrutor och tåbira?^^






Jag kommer säkert att titta på BB,det har jag gjort tidigare år,får nöja mig med det tills en ny säsong av "Kungarna av Tylösand" har spelats in^^


Om du också vill se en till säsong om K.a.T så läs mer här:http://kanal5.se/web/guest/tylosand/-/artikel/av/b7xA/1097/4547331/1.0

Av Mikaela - 28 oktober 2010 10:38

Hahaha,vilket k*k-väder!^^




Av Mikaela - 28 oktober 2010 09:53



Kärlek!






      Isadora när hon var 3 månader ungefär   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards