Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Mikaela - 26 oktober 2010 21:29

Jag är så trött så ögonen knappt går att hålla uppe!



Tänkte lägga ut lite ögongodis med inredning iaf,blir dock ingen tex,utan bara bilder^^




                                                                        

Av Mikaela - 26 oktober 2010 20:52

Vad trött jag är nu,vi har vart i Skara i flera timmar och handlat mat och grejer.



Hittade årets första julklapp till mamma med,jättebra!






Det var lite roligt när vi var inne på Coop Forum.....Det stod en lite större modell av en tomte,med skägg,glasögon,luva och hela kittet vid alla läsk och chipsen.Isadora fick verkligen PANIK när hon fick syn på tomten! Hahaha,det var lite små kul,hon vågade inte gå ner på golvet på typ en kvart,utan skrek bara i panik,"Mamma!" "Pappa!" så fick vi bära henne.Vi gick fram till tomten 3 gånger och klappade på den för att hon skulle förstå att tomten inte är läskig.(Hon var inte rädd för tomten förra året,då brydde hon sig inte ens.)Men det gick inget vidare idag.....

Efter ett bra tag så gick hon iaf själv på golvet,men HELA tiden spanade hon efter om tomten följde efter henne,efter varje hylla kikade hon snabbt fram vid nästa.Vi var tvungna att förklara för henne att tomten var borta.Så då gick hon runt i 20 minuter och sa:"Borta""borta""borta" hela tiden och hon sträckte ut båda armarna åt sidorna och fortsatte "borta""borta""borta"^^   









Det är riktigt bra att planera sina matinköp för varje vecka/månad.

Idag handlade vi för lite drygt 2 veckors matsedel+mellanmål.

410 kronor gick det på!!! Tillkommer ju lite mjölk och ciggaretter också,men på tal om cigg så har jag trappat ner massor,från nästan ett paket om dagen till ett nytt paket var tredje dag^^ och Thomas funderar på att sluta röka överhuvudtaget.....Det kommer inte jag göra,men ska försöka trappa ner lite mer faktiskt.

Av Mikaela - 26 oktober 2010 20:29

Nästa veckas matsedel:







Måndag: Kryddstark Korvstroganoff med ris!


  





Tisdag: Pizza med pizzasallad och rivna morötter!


  



Onsdag: Tacosoppa med creme fraiche!


  




Torsdag: Rester!




Fredag:Sill och potatis till dom vuxna,Isadora= Fiskpinnar


  


  




Lördag: Pannkakor med sirap & bär + knäckebröd!


  




Söndag: Grönsakssoppa med ostmackor!



 




Billigt,billigt,billigt!^^

Av Mikaela - 26 oktober 2010 13:53

Sådär ja,disken diskad,leksakerna upplockade,hade ingen post(gött) och tvätten ligger bara och väntar på att bli ihopvikt och inlagd i gaderoberna^^ Ska för övrigt sätta upp en liten hylla till i min Walk In Closet,där jag tänkte ha lite tröjor,skor och skärp m.m Blir kanonis^^





Om jag ska återgå till det här med att det snart är jul då.....

Det här året blir det inga mängder med julklappar till allt och alla tillskillnad från tidigare år.


Jag och Lovely pratade om att köpa kanske 1-2 riktigt fina och viktiga julklappar till varandra,och Isadora kanske får MAX 8-10 stycken lite billigare julklappar.För det första så förstår hon inte än vad julklappar är.För det andra så kan jag inte komma på en enda grej hon behöver.Hon fick ju massor,och då menar jag verkligen massor med kläder och leksaker när hon fyllde år.Hon har väl ca 50 nya plagg den lilla busungen,och alla leksaker som vi planerade att hon skulle få fick hon antingen från oss eller ifrån nån annan  


Det kanske blir lite mer prioriterat att sätta in pengar på hennes sparkonto och lite sånt.




Iaf,jag vet redan en grej jag ska köpa till Lovely i julklapp,och till mamma har jag kollat ut ett par riktigt fina saker,som inte kostar skjortan av en,så istället för 1 dyr julklapp får hon nog 5-6 stycken.Syrran har jag redan bestämt för länge sen vad hon ska få^^ Till mormor och morfar blir det nog en smått och gott-korg med fin choklad,blommor,trisslotter och frukt och lite annat.




Jag och Thomas har förövrigt en MYCKET speciell "julklapp" som vi ska berätta om på julafton,något som kanske bara är roligt för oss men men^^




Det blir nog en supermysig jul fastän man inte har flera flera tusen att lägga ut på klappar och allt va det är.Vet dock inte om vi ska göra något speciellt,blir väl som vanligt mormor & morfar på förmiddagen och titta på Kalle Anka & co och äta gott.Sen hem och sen vidare till mamma och syrran och mysa med glögg och diverse tillbehör och öppna lite fler julklappar.Enkla och sköna jultraditioner! Det gillar jag     

Av Mikaela - 26 oktober 2010 12:35

Vilken underbar dag! Solen både lyser starkt och värmer upp hela lägenheten!




Räkningarna är betalda,och pengar fick man över med,inte illa för att leva på så lite pengar som vi gör^^ Men det blir väl ändring på inkomsterna så småning om,och inte så lite heller^^







Isa-Pluttan,Lovely & Smulan ligger och sover,själv lyssnar jag på go musik och ska plocka lite leksaker och diska tänkte jag.Hämta tvätten och posten med.




Sen åker vi och storhandlar lite i Skara,har redan gjort klart nästa veckas matsedel med,duktig duktig^^





Och vet ni vad mina vänner,snart är det jul och jag börjar redan planera vad jag ska köpa till alla,skönt att slippa tänka på sånt i sista sekunden!!






Nej,nu ska jag börja med disken,lika bra så länge man är på bra humör,leksakerna plockar jag upp på vägen till köket,ibland får man vara smart^^

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards