Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Mikaela - 17 oktober 2010 23:43

Hehe ändrade planer eller nått Isadora har vaknat Så det blir väl bara förhoppningsvis att sova Vi får försöka iaf Hon måste vara utvilad och glad tills imorn för då ska hon vara fin i nya söta kläder och toffs hade jag tänkt Tyvärr hatar hon att ha toffs i håret men jag får väl fixa det precis innan korten ska tas God natt alla som kan/får sova

Av Mikaela - 17 oktober 2010 22:46

Kollar film och käkar godis Blev helt plötsligt väldigt sugen på ostbågar Så det fick Thomas köpa till mig hihi Blev till att titta på "Rallybrudar" på fyran Det var inte riktigt meningen Men men den är ganska rolig iaf Snart ska jag sova Puss hej

Av Mikaela - 17 oktober 2010 13:37









Klädde ut sig – till en buske



Inbrottstjuven åkte fast trots kostymen


LONDON. Inbrottstjuvens mål: Sten- och mineralmuseet.

Metod: Karva ett hål i fasaden – utklädd till en buske.






Men Greg Liascos plan avslöjades trots hans listiga förklädnad. En polishund som spårat honom tycktes bita i marken. Då hjälpte ingen kamouflagedräkt.

– Hans gnällande avslöjade honom, säger en polistalesman enligt Daily Mail.

Då hade han under flera dagar karvat och grävt en tunnel in till ett hisschakt inne i Sten- och mineralmuseet i Hillsboro i den amerikanska delstaten Oregon





Hela tiden utklädd till buske.

En vaktmästare larmade polisen när han först upptäckte märkliga jordhögar och senare också tunneln.






Redan nästa dag upptäckte polisen ett inbrott och Liascos kunde spåras i den närliggande skogen tack vare att hundar fick upp spåret.

Buskdräkten är en så kallad ghilliedräkt som används av militär och jägare för att smälta in i olika miljöer.






Museet kanske inte låter så spännande, men hyser en stor samling ädelstenar, med rubiner, diamanter, smaragder och opaler. Men den mänskliga busken tycks inte ha hunnit komma över något byte.

Av Mikaela - 17 oktober 2010 13:26


Flög in i buskarna Jessica Jonssons valp blev ihjälsparkad a
  FLÖG IN I BUSKARNA Jessica Jonssons valp blev ihjälsparkad av en 42-årig man under en promenad.

Golden retriever-valpen Angel ville bara hälsa på mannen.

Då sparkades hon till döds.

– Han tog i så att hon flög in i ett buskage, säger matte Jessica Jonsson.




Golden retriever-valpen Angel blev bara tio veckor. När Jessica Jonsson var ute och gick med hunden förra söndagen råkade hon tappa kopplet när hon skulle svara i telefon.

Angel sprang fram för att hälsa på en 42-årig pappa och hans barn. Då fick mannen panik.

Han sparkade Angel så hårt att valpen flög flera meter in i ett buskage.




– Jag skrek: ”Vad fan gör du? Slå inte min hund!”

Hunden kräktes och kunde inte gå själv så Jessica fick bära den. Hon lyckades inte få tag i någon veterinär och under natten dog Angel av inre blödningar.




Polisen har identifierat den sparkande mannen och han är misstänkt för djurplågeri, men rubriceringen kan komma att ändras till skadegörelse.




Enligt Jessica ska mannen i förhör med polisen har sagt att det var hon som fick hunden att attackera honom och hans barn.

– Jag tycker att det är fruktansvärt att han gjorde som han gjorde. Min hund var världens snällaste och ville bara hälsa. Den skulle inte skada någon, säger hon.







Angel blev tio veckor.


Av Mikaela - 17 oktober 2010 11:39




Hahaha,älskar den här Ica-reklamen! =) Den bästa på länge! =) Enjoy!!!


Av Mikaela - 17 oktober 2010 11:19



God morgon!


Hade en jättekul kväll igår med sambon och många många fler!!!




Det var verkligen länge sen jag hade så roligt,till och med Kronan var roligt! =)



Hamnade väl på bild några gånger med,my gad,ville inte veta hur packad jag såg ut.Mohahaha



Inget gick fel igår,det är ju alltid lätt hänt att det är nått/någon som ballar ur...


Just nu vill jag bara ha hem min lilla Isadora,hämtar väl henne om nån timme och sen blir det förhoppningsvis en tripp till mamma och syrran med lilla familjen.

Hoppas att man kanske får övningsköra lite med Thomas snart igen.Det går riktigt bra med körningen nu,inte problem med kopplingen eller växlarna eller nått. Bara jag kommer igång med det så blir det nog bra,måste bara skaffa en seriös inkomst sen är det bara att börja =) 




Haha,ser lite kul ut att jag skriver att jag var ute och festade igår och sen börjar jag prata om att köra bil,hahaha.



Nu ska jag dricka kaffe och plocka lite här hemma!



Puss & Kram!!! =)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards