Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Mikaela - 23 oktober 2010 23:46

Haha,skrattade högt när jag tittade på Robins förut!









Antingen så är jag väldigt trött eller så är detta en klockren parodi på Leif GW Persson!















Av Mikaela - 23 oktober 2010 23:34

Den 5 November blir det Ikea för hela slanten,behöver köpa lite småförvarings-grejer och sen är det klart att det slinker ner en och annan oplanerad sak^^




Har pratat med mamma i ca 40 minuter i mobilen om bland annat Ikea,och suttit och tittat på Ikeas hemsida,det finns verkligen en massa fint.Ska fortsätta kolla mer snart.Är kul nät man kan hjälpa andra med inredning också.Tex mamma eller syrran,som jag faktiskt inspirerade till att göra om sitt rum totalt.Med min expertis och ett inrednings-program på datorn så blev det bra.Även om hon givetvis har valt själv med,men hon är ju inte emot att jag hjälper henne och ger tips!





Ska verkligen försöka att få med mamma också,det vore jättekul!





Hoppas bara att vädret är bra,är det blixthalka,snökaos & trafikstopp kanske vi bortprioriterar det,eller så tar vi och lånar ett flygplan.Haha nej skämt och sido,men det vore kul.





Det är ju alltid kul för mamma också att hitta på nått man inte gör varje dag,slippa all vardagsstress och tråk.Det är ju skönt för vem som helst men mamma behöver verkligen det   







Vad skulle man göra utan sin familj och vänner egentligen?


Det är ju det bästa som finns,iaf för mig,synd bara att Pappa inte är här   



Men jag vet ju att du Alltid finns med mig!

Av Mikaela - 23 oktober 2010 22:18

Nu har man vart hemma i ca två timmar sen Inredningspartyt!







Det var det företaget som jag hade planer på att börja jobba på,men ändrade mig när jag såg vad man var tvungen att uppfylla för kvar.Man är tvungen att sälja för väldigt höga summor på ganska kort tid.Förvisso är det absolut helt okay priser att shoppa produkter för men ändå.









Det var i alla fall en mycket trevlig kväll med gott tilltugg och dryck!












Jag köpte mig ett par ljusstakar som jag redan hade tittat ut som jag bara ÄLSKAR,precis såna jag vill ha och har letat efter i ca 1 års tid.
















  








Det här var den bästa bilden jag kunde hitta,dom är betydligt snyggare i verkligheten^^Priset var inte alls så farligt heller,inte ens 400 kronor för dessa två,dom är som sagt snyggare och mycket mycket större i verkligheten.







Partylite har nästan såna här,men där kostar dom 1099!!!!!!!



Plus att dom här är snyggare,enligt mig ^^







Dom kommer att passa perfekt bredvid mina andra maffiga ljusstakar jag ska ha i hallen (dom andra ljusstakarna är redan köpta) Så nu är mig ljuscollektion komplett,fattas bara den där speciella hyllan jag vill ha och några av alla mina snygga ramar så blir det både ljus & familjefoto-collektion när man kommer hem!MYS!









Älskar Verkligen Inredning!

Av Mikaela - 23 oktober 2010 16:05

Här kommer ett mästerverk,snarare en idé om en snygg lampa jag ska göra och hänga upp i hallen.










   Ja,mina vänner den är gjord i paint!

Ska iaf ha helt vanliga lågenergiglödlampor som hänger i kablar i olika längder som är inklädda i lila & svarta band så att inte den fula vita färgen syns.

Kommer att bli kanonis,och vi ska ju åka till Ikea i början av November om allt går som planerat och då ska jag köpa lampor vill jag lova^^ 

Av Mikaela - 23 oktober 2010 13:51

Tänkte lägga upp nästa veckas matsedel här på bloggen!




Måndag:  Rotfruktsgratäng med timjan & citron!






  




Tisdag:   Fiskgryta med tomat & dill!








  







Onsdag:   Kålpuddning! (Thomas får väl äta mackor eller nått^^)






  





Torsdag:    Busenkel broccolisoppa!






  






Fredag:    Ciderkokta palsternackor med lax & äpple!





  





Lördag:    Färsk pasta med färska champinjoner & baconröra!




  






Söndag: Tonfiskpasta!






  

Av Mikaela - 23 oktober 2010 11:39

Enda sedan jag började titta på "Djurpolisen i......" allt vad det nu heter på Animal Planet för flera flera år sedan har jag sagt att Sverige också skulle behöva ett program om djurplågeri m.m för att folk ska förstå att det finns överallt i världen.





Efter dom här bilderna som följer så står jag på mig,Sverige behöver också lägga mer fokus på utsatta djur.Det finns Djurens Vänner,Djurens Rätt med flera men ändå.





Här kommer VÄLDIGT  starka bilder ifrån ett "Rop på hjälp"










  






    







  

TOTAL MISSÄR!!!!




Varning för den här bilden!!!!
















  





  







  







Enligt grannar till det gamla paret hade det här troligen pågått i 12 års tid.







 Djurens Vänner gjorde en helhjärtad insatts när polisen vägrade gå in i huset utan skyddsdräkter,trots att det var polisen som bröt upp dörren till huset.









Just det här fallet är inte ett medvetet djurplågeri,utan dom har låtit sitt hem bli ett "Djurhem" och tydligen tagit hand om andras övergivna djur.



 Djurens Vänner uppmanar alla som ger bort sina djur via Blocket tex att se till att dom nya ägarna tar väl hand om djuret!

Av Mikaela - 23 oktober 2010 10:50

Jag och Isadora har suttit halva morgonen och tittat på katter och kaniner som ska placeras ut via Djurens Vänner! Isadora vill nog ha varenda kisse,för alla katter på skärmen har fått varsin puss.











Själv föll jag för den här katten!




  



Så fruktansvärt söt,ser lite arg ut men man ska väl inte döma boken efter omslaget.Jag hade mer än gärna velat ha den här katten,och många till,men är ju lite tajt med ekonomin just nu,kanske till våren.....




Hittade även den här jättesöta katten som heter Knut^^




  




Jag gillar verkligen lite långhåriga katter,dom fäller ju satan med det göra väl nästan alla,djur som människor.




  


Den här katten är också jättefin,Missan heter hon.Jag vill bo på landet i ett stort hus,då hade jag tagit hand om och vårdat dom alla tre,och Smulan förstås.







Djur är ju bara underbara!

Av Mikaela - 23 oktober 2010 10:24

  




Jag ska på Inredningsparty ikväll med mamma! Det ska bli superkul ^^




Finns säkert en massa fina saker,hoppas att priserna är måttliga och inte som PartyLites priser!






Inte för att jag behöver någon mer inredning för tillfället, men det skadar ju inte att titta =)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards