Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Rösta! Astrid Lindgren m.fl & få din stora förebild på 200-lappen! =)

Av Mikaela - 6 januari 2011 22:36

För mig är det en självklarhet vem som ska pryda 200-lappen när den väl kommer år 2014 eller när det nu är klart.

  





Ingen passar bättre än Allas vår Astrid Lindgren,enligt mig.


Gick nyss med i en grupp på facebook om att just Astrid Lindgren förtjänar att sitta på 200-lappen.


Vet inte om det fortfarande går att rösta på sin favorit på Aftonbladet.Men jag har iaf valt,och det var som sagt inte ett svårt val.


Vet inte hur länge man kan lägga sin röst men är nog fram till i slutet av våren 2011 har jag för mig.

Ska förska hitta den artikeln jag läste för nån vecka sedan där man också kunde rösta^^

Det var väldigt intressant att se vilka kandidater som man hade enats om att folk fick rösta på kan jag ju säga,haha en del visste jag inte ens vilka det var.

Eller så är det för att Astrid är det mest självklara för mig,vad vet jag^^



Om Isadora  kunde säga sin mening i den här frågan så kan jag lova att hon också vill att Pippi Långstrump och Emil i Lönnebergas 'Mamma' ska få vara på den sedeln.^^

Hon Älskar nämligen Pippi,för att inte tala om Herr Nilsson,Lilla Gubben & griseknoen i Emil!


Tittade på Madicken & Pippi Långstrump senast idag. 



Astrid Lindgren var och förblir ett geni inom både böcker & barnfilmer,jag Älskar dom fortfarande lika mycket,fast jag snart är 22^^

(Tur att jag har min lilla Isadora så att jag får bli barn på nytt & kan titta på Astrids filmer hur mycket jag vill,med eller utan sällskap)^^ 


 
 
Martin

Martin

20 januari 2011 18:04

Jag tycker vi hellre ska ha Zlatan på 200 lappen, han betyder mer för oss i Malmö ialafall ;)

http://har igen

 
Ingen bild

Mikaela

20 januari 2011 19:03

Ja det kan jag tänka mig,
Zlatan är ju verkligen en ikon för dom som älskar fotboll i världsklass! :)
Vilken tur att alla har olika intressen & förebilder här i välden,
utan att det ska behöva ifrågasättas.:)

 
Ingen bild

Ulla

21 januari 2011 23:39

Jag håller på Astrid. Om det blir en literär person för mycket tycker jag Raould Wallenberg, hjälte under Andra världskriget, eller Dag Hammarsskjöld, den bästa presidenten som FN har haft skulle. Båda har förtjänat äran. Vem är poppisen Zlatan?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards