Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

En helvetes helg!

Av Mikaela - 24 februari 2013 13:17

Igår var jag trött...

 

idag är jag ledsen!

Känslorna går som en berg-och dalbana för mig upp, ner fram och tillbaka i en hastighet på 250 kilometer i timmen.

 

Får väl se hur jag mår i morgon när jag ska ringa läkare och gå till apoteket, hoppas på en bra dag såklart men vi får väl se, jag ger inte mycket för det!

 

Hade en "lätt" panikångestattack igår, som tur är så vet jag att man ska "andas runt en tavlas fyra sidor" men det är inte lätt att fokusera på det när man tror att man håller på att dö vill jag lova...Det var några månader sedan sist som jag hade skiten, den första fick jag 2010 vad jag vet i alla fall, det var en fruktansvärd upplevelse eftersom man inte visste vad det var för något...Vi åkte bil hela familjen och var på väg till min mamma, efter nån kilometer kom den som en blixt från en klar himmel!!!!

 

Ja ja nog om det, hittade en text som jag gillar starkt & som jag planerar att vinna på Tradera!!

 

Här är den:

 

 

 

 

Ni kan ju försöka gissa vart jag ska ha den :P

 
 
linda

linda

24 februari 2013 13:54

Panikångest är en folksjukdom det beror på att samhälle har så stora krav på oss och vi ställer stora krav på oss själva.
När jag va tonåring led jag av samma sak visst jag kan få det i mataffären än idag. Men kämpa på :) Kram

http://lindagrytberg.bloggplatsen.se

 
linda

linda

24 februari 2013 14:05

Jag har hittat min form och om jag inte tränar tillräckligt så är jag mer mottaglig för panikångest hitta ett intresse det du gillar att göra men som gör att hjärnan får arbeta så kan det hjälpa.
Det gjorde det för mig :)

http://lindagrytberg.bloggplatsen.se

 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

24 februari 2013 18:00

Hej Mikaela! Vad skit att du inte mår bra! Jag hoppas att det lättar för dig och att du snart mår bättre! Jag har haft en ganska bra helg men jag har väldigt svårt för att stanna upp för då kommer ångesten. Jag beklagar verkligen det som hände din pappa, det måste vara det jävligaste som kan hända. Jag har också panikångest och tycker inte att andas i fyrkant är så lätt när man är mitt i det hela. Jag har inga bra tips att ge men har själv fått höra att man ska fokusera på varje andetag? Jag undrar också om det är okej för dig att jag länkar till dig på min blogg, då kan andra hitta din blogg genom mig och jag har bara ett klick så kommer jag in på din blogg direkt. kram C

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

25 februari 2013 00:46

Tack för att jag får länka till din blogg! Jag ser fram emot att följa den och jag hoppas att du går mot en ljus framtid med både fysisk och psykisk hälsa god. kram

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards