Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Mikaela - 3 februari 2013 23:30

God kväll! Borde väl egentligen ligga & sova nu men det verkar omöjligt ikväll...Får se hur det går. Pysslade lite efter att jag & Isadora kom hem, har nämligen en fin gammal burk ståendes på hyllan i köket som jag har fått av min mor. Piffade till den lite, ska fixa, dona & greja i köket har jag tänkt...Till exempel byta gardiner, måla om vårt lilla bord, hitta andra stolar & göra om dem i lite retro-stuk! Det kommer väl att ta sin lilla tid men jag ska försöka att börja så snart som möjligt & även visa upp resultaten här på bloggen så småning om. Jaja, här är min pimpade burk :) Före & efter:

Av Mikaela - 3 februari 2013 13:38

Hjärtan på tråd!

 

 


Jag har pysslat lite på förmiddagen och något som alltid är snyggt är hjärtan.

 

 

Detta behöver du:

 

 

 

 

En eller flera böcker, som du inte läser/är rädd om

 

Ett grovt snöre

 

Häftaparat

 

En vass kniv

 

Linjal

 

En skärbräda eller annat tåligt underlag

 

Pärlor, små dukar, ja valfritt helt enkelt!

 

 

1.

 

 

Riv ut några sidor ur båda böckerna.

 

 

 

Jag valde sidor med en ljus och en mörkare bakgrund.

 

2.

 

 

 

Använd en linjal så att det blir rakt!

 

3.

 

 

 

Skär ut så många remsor du vill ha.

 

4. Kaos? :P

 

 

 

Skär av några cm på valfria remsor och para ihop de långa med de korta, de korta ska ligga längst ut från snöret.

 

5.

 

 

Häfta fast 4 remsor, (2 korta & 2 långa) på snöret.

 

6.

 

 

 

Forma de två korta remsorna till ett hjärta och gör likadant med de långa och häfta ihop!

 

 

 

 

7.

 

 

Trä något på snöret, till exempel pärlor, knappar, ja vad som helst som har hål, jag valde små små dukar.

 

8.

 

 

Gör en knut för att fästa materialet.

 

9.

 

   

 

Gör ett till hjärta.

 

10.

 

 

 

Ett stycke duk till.

 

11.

 

Ett hjärta etc.

 

   

 

Häng upp i gardinstången och knyt fast något som tynger ner snöret mot golvet så att snöret blir rakt.

 

Av Mikaela - 3 februari 2013 13:24

Pysseldags!

 

Om man har askar, kortonger lådor osv liggandes kan man alltid göra som jag gjorde, klä in dem i några snygga presentpapper!

 

 

 

Detta blev ett pennställ till Isadora gjort av en förpackning för glödlampor. Det enda som behövs är;

 


en förpackning

 

presentpapper

 

en sax

 

och tejp!

 

 

 

 

 

Jag gjorde även ett bokställ utav en kattmatskartong som jag klippte av på hälften, självklart kan man lägga andra saker i den med :)

 

   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards