Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Mikaela - 17 mars 2013 12:29

Oj oj oj vilken dag!

 

 

Jag har precis bevittnat bland det värsta jag har varit med om i hela mitt liv, finner inga ord...Kan inte hur mycket jag än försöker beskriva denna hemska upplevelse!!

 

 

Var ute och gick för ungefär en halvtimme sedan, jag trodde att det skulle bli en helt vanlig promenad med fågelkvitter och stanken av gödsel, som är två ganska vanlig ting här ute på landet.

 

 

 

I vilket fall som helst, när jag och hunden Kippy hade gått några hundra meter möttes båda av en total chock! Det hade inträffat en mycket allvarlig trafikolycka på vägen! Tänk om det är någon man känner tänkte jag, vad Kippy tänkte kan jag inte svara för men hon tyckte nog inte heller att det var så bra...

 

 

Vi gick längre fram mot olyckan & ringde 112 för att tillkalla ambulans, det hade tydligen varit mycket halt ute denna förmiddag, halkan kanske kan jämföras med hur det känns att halka på ett bananskal...

 

 

 

Jag tog en bild på olyckan.

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

 

 

Av Mikaela - 17 mars 2013 10:10

Ja, äntligen kan man ju lugnt säga!

 

Nu har Åhléns valt att använda en ny skyltdocka som har kurvor och den ser helt klart mer fyllig och mänsklig ut! För handen på hjärtat, vilken vuxen kvinna som inte har någon sjukdom eller liknande ser ut såhär?

 

 




Att väga ungefär 40 kilo när man har vuxit klart kan verkligen inte vara hälsosamt!!!

 

 

 

En annan sak som slog mig är att med de nya dockorna, som jag förövrigt hoppas att fler klädbutiker tar efter, kommer många fler kvinnor med största sannolikhet att känns sig mer bekväma och kvinnliga i sig själva. Det är ju inte många gånger som man ser en skyltdocka med snygga kläder som man sen väljer att prova och det ser precis lika "bra" ut på en själv.

 

 

Jag har inte på nått sätt en speciellt "stor" kropp, men kurvor och en liten mage har jag allt!

 

 

Här är den nya skyltdockan, hon i lila underkläder, bra beslut Åhléns!!

 

 

 

 

 

Av Mikaela - 17 mars 2013 09:46

Hej på er!

 

 

Satte mig i soffan för en stund sedan och kikade in på Aftonbladets hemsida, tycker att det är kul att hänga med lite grann så man får veta vad som händer i världen. Jag fastnade för en artikel som handlade om Jesus, fråga mig inte varför, jag har väl fått men för livet efter alla miljoner gånger man har tittat på underbara Tre kronor! (Sten Frisk) 

 

 

Här är i alla fall artikeln:

 

 

Jesus låg ihopvikt - i fyra år

Amerikan hittade frälsaren i en skyddsduk

 

 


Har du saknat Jesus de senaste åren?

Det kan bero på att han legat ihopvikt hemma hos Brian Krantz i Saugus, strax norr om Boston, i fyra år.

– Mitt hjärta slog i miljoner kilometer i timmen, jag hyperventilerade, säger Brian Krantz som hittade Jesus.


 

För fyra år sedan sprejmålade Brian Krantz sina persienner. För att inte spreja utanför använde han sig av en skyddsduk. Sedan dess har duken rykt fram emellanåt och agerat skydd för olika projekt.

Men så i förra veckan stannade Brian Krantz upp och tittade på tyget. Vad han såg gav honom en chock.

– Jag kan inte förneka det här. Det är vad det är. Det ser ut som Jesus Kristus, berättar Biran Kantz för nyhetskanalen Whdh.

– En krona eller gloria, två ögon, en mustasch, näsa, där finns hakan, där är käklinjen, säger han när han visar upp tyget.

Ramar in Jesus

Han berättar att han använt duken säkert 50 eller 60 gånger utan att märka något särskilt med den. Men nu när han upptäckt motivet av Jesus planerar han att rama in duken och hänga upp den hemma.

Fyndet gladde även hans flickvän.

– Jag vet inte varför, men alla behöver hopp i livet. Och jag hoppas att detta är något som ger honom hopp, säger Julie Anne Aloise som är Brian Krantz flickvän.

Dyker upp lite överallt

Brian Krantz är inte den förste att hitta Jesus i ovanliga miljöer eller former. Vid flera tillfällen har han dykt upp på ultraljud och så sent som förra året hittade en 27-årig man Jesus i en mögelfläck bakom kylskåpet, rapporterade The Daily Mail.

 

 

 

Den här bilden ska tydligen föreställa Jesus...Är det jag som är blind eller amerikaner som är mediakåta??

 

 




Döm själva, om nån vill förklara ytterligare så är ni varmt välkomna!

 

 

Källa:Aftonbladet.se

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards