Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Mikaela - 20 mars 2013 23:14

Jag är så himla trött men är så hungrig så jag måste ha nått att äta innan jag sluter de små blå!

 

 

Slänger in en sån där halvtöntig, "30 frågor om mig-skit"

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Fullständigt namn -  Mikaela Teresia Rydewald

Ålder - 24...

Vart bor du - I världens mest deprimerande håla, Vara

Husdjur - Katten Roxie och kaninen Glass

Födelsedatum - 5 feb-89

Syskon - 1 & ½

Hårfärg - Blond

Ögon färg - Blågrå

Längd - 162 cm

Favorit land - Vet inte

Favorit färg - Lila & svart

Bästa tjejkompis:- Frida <3<3<3

Bästa killkompis:-Det får la bli min sambo Thomas

Tränar du - Nej

Beroende av nått - Isadora, Cola, cigg, kaffe, godis

Röker du - Ja

Snusar - Nej

SENASTE

Person du tänkte på - Min lillasyster

Person du pussade - Isadora

Gången du grät - Igår

Person/personerna som såg dig gråta senast - Frida, tror jag i alla fall

VEM

Vill du krama nu - Isadora, men hon ligger ju och sover och det är ju dumt om hon vaknar

Träffade du senast - Thomas

Får dig på bäst humör - Frida, och en massa andra 

Vet mest om dig - Frida & Anna

VAD

Gör dig glad - Pengar , familjen, vännerna, djur (inte i den ordningen)

Gör dig ledsen -  Mycket

Längtar du till - Tills skattepengarna trillar in på kontot, underbart!

Ångrar du i ditt liv - Massor, men skulle jag tänka på det ofta så skulle jag "gräva ner mig" totalt

Har du svarat ärligt på alla frågor - Ja

 

Av Mikaela - 20 mars 2013 21:21

Jag har upptäckt en ny talang hos mig själv idag, det som förvånar mig mest är att jag inte har provat detta innan. Vem vet, jag kanske kan uppträda på cirkus med detta?

 

Eller vad tror ni?

 

Jag tror faktiskt att jag har en chans, kanske borde åka på en turné Sverige runt så att alla kan få möjlighet att se detta underverk, som jag väljer att kalla det!

 

 

 

Jag kan nämligen stå på händerna! Det trodde ni inte om mig va?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Titta här!

 

 

 

Han har väldigt fin utsikt den där gubben på tv:n, kiss my ass!

 

 

Nu ska jag försöka vara seriös istället, idag har jag varit megatrött, vaknade vid 7, halv 8 nånting, tittade på Nyhetsmorgon, tycker att det är ganska kul och intressant faktiskt. Gick och rökade och bryggde kaffe...mmm gott!

 

Sen vid strax innan 9 väckte jag lilla sötnos-Isadora för hon skulle gå till tandläkaren på en kontroll. Hon hade jättefina tänder, och en lös tand, herre gud en lös tand??? Snart dröjer det väl inte länge innan hon har pojkvän, är ute och festar hela helgerna och sminkar sig, min lilla bebis...

 

Sen kom mamma hit med sin symaskin, jag vill ha en egen, men de är så himla dyra! Sen gjorde vi lite ärenden ihop & efter det var det dags för mamma att gå till tandläkaren.

 

Jag har sytt och grejat lite i köket idag, vet inte vad jag ska göra för något imorn, börjar få slut på idéer känner jag.

 

 

Jaja, här kommer ett gäng bilder:

 

 

 

 

 

 

 

Före:

 

 

 

 

 

 

Efter:

 

 

 

   

 

 

Insynsskydd! :)

 

 

Årets påskris, en blomma!

 

  

 

 

Jag sydde även vimplar, det gör jag aldrig nånsin om, det var riktigt jobbigt!

 

 

 

 

 


Av Mikaela - 20 mars 2013 10:58

Ja, hej och hå, här lär ni få förbereda er på en irriterad Mikaela som just nu ser ut som ett stort jäkla frågetecken!

 

Det kanske finns någon som vill låna ut sina ögon och tolka dessa bilder från de brev jag har fått som kan få mig att förstå vad jag har gjort för fel? Vore väldigt snällt!

 

 

Jag tar det från början så att ni hänger med lite på vad det är som förundrar mig.

 

I början av detta år (2013) så fick jag ett brev på posten från Csn, so far so good, där det stod att jag skulle börja betala tillbaka på mitt lån från Csn, där har jag inga invändningar, MEN, i detta brev stod följande:

 

 

 

 

 

Det är betalningsdatumet jag syftar på, är det fler än jag som tolkar det som att jag ska betala summan senast den 29:e november 2013??

 

 

Det slutar inte där, fick sen ett till brev där csn tydligen hade ändrat sig, brevet ser ut så här:

 

 

 

 

Okay, sista augusti ville de visst ändra det till...Om ni trodde att det slutar dät har ni fel! För idag fick jag detta brev!

 

 

 

Är det roligt att ändra betalningsdatumet hela tiden eller?

 

Fick en betalningspåminnelse att jag inte har betalat den första summan som skulle vara betald 2013-02-28 (har aldrig fått nått brev eller nått på deras hemsida om det)

 

 

Så jag ringde upp Csn nyss och väntade i ca 30-40 minuter eftersom jag ville uppge ändrad inkomst, men nej nej och åter nej, då var jag tvungen att fylla i en blankett, jag kan ju tycka att jag istället kunde ha fått uppge min inkomst direkt, okay jag förstår att man inte kan göra så egentligen eftersom folk kan fuska och uppge en inkomst som inte stämmer men va fan!

 

 

 

Såhär känner jag just nu:

 

 

 

 

 

Okay, det är omoget men jag tycker att jag har rätt till att vara irriterad just nu!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards