Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Vilken jävla idiot!!!

Av Mikaela - 17 oktober 2010 13:26


Flög in i buskarna Jessica Jonssons valp blev ihjälsparkad a
  FLÖG IN I BUSKARNA Jessica Jonssons valp blev ihjälsparkad av en 42-årig man under en promenad.

Golden retriever-valpen Angel ville bara hälsa på mannen.

Då sparkades hon till döds.

– Han tog i så att hon flög in i ett buskage, säger matte Jessica Jonsson.




Golden retriever-valpen Angel blev bara tio veckor. När Jessica Jonsson var ute och gick med hunden förra söndagen råkade hon tappa kopplet när hon skulle svara i telefon.

Angel sprang fram för att hälsa på en 42-årig pappa och hans barn. Då fick mannen panik.

Han sparkade Angel så hårt att valpen flög flera meter in i ett buskage.




– Jag skrek: ”Vad fan gör du? Slå inte min hund!”

Hunden kräktes och kunde inte gå själv så Jessica fick bära den. Hon lyckades inte få tag i någon veterinär och under natten dog Angel av inre blödningar.




Polisen har identifierat den sparkande mannen och han är misstänkt för djurplågeri, men rubriceringen kan komma att ändras till skadegörelse.




Enligt Jessica ska mannen i förhör med polisen har sagt att det var hon som fick hunden att attackera honom och hans barn.

– Jag tycker att det är fruktansvärt att han gjorde som han gjorde. Min hund var världens snällaste och ville bara hälsa. Den skulle inte skada någon, säger hon.







Angel blev tio veckor.


 
 
Ingen bild

Danne

17 oktober 2010 15:13

Fyfan om det var mot mitt barn hunden sprang, hade mosat den och ägaren. Håll ere jävla hundar för er själva och låt bli att komma nära mina barn.
mina barn > alla världens hundar

Mikaela

17 oktober 2010 19:19

Skulle du slå ihjäl en hundvalp om den ville hälsa på dig?

 
Ingen bild

Emil

19 oktober 2010 15:22

Allt är relativt.
Min hund > alla världens ungar
Dom bara snorar och skriker endå.

Dock förstår jag inte mig på den ägaren endå. Väldigt norchalant agerande. Hade det varit min hund hade jag gått över eld och vatten med att få den till en vetrinär. Lam jävla ursäkt att säga att man inte har körkort när den lilla valpen kräker och inte kan gå. Nu lät hon den plågas till döds. Så hon kunde sluta böla i tidningen och gjort rätt från början så hade den kanske levt idag.
Dock är det självklart att mannen ska dömmas för djurplågeri (borde nästan båda göra).
Ser man en 10 veckors golden som ett hot har man problem.

Mikaela

19 oktober 2010 16:27

Ja,jag håller faktiskt med dig till 100 % Jag menar är det inte så att man själv har bil/körkort så finns det väl alltid nån annan,eller varför inte ta taxi? Jag hade gått flera mil för att min hund skulle få vård och tittas över så snabbt som möjligt.Ja,allvarliga problem,det är ju klart att små små barn tex ska akta sig för att springa fram och klappa hundar som står bundna nånstans,men om det nu kommer en liten valp emot en och man har ett litet barn så skyddar man väl barnet på bästa sätt (Utan att sparka ihjäl en stackars oskyldig hundvalp)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards