Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Kemikalier & gifter vi får i oss VARJE dag!

Av Mikaela - 28 oktober 2010 11:24

Har tittat på "Efter Tio" på tv4.




Den här veckan diskuterar dom vad vi människor får i oss för olika gifter från både mat och tex leksaker.




För små barn är det värst.


Mycket av det som vi äter och tar i dagligen (tex plast) är cancerframkallande,speciellt för små barn.




Det bästa är att försöka laga all mat från grunden,som alla vet,plus att det är ju billigare än halvfabrikat.



Det är obehagligt,man har ju vetat om det,det kommer ju hela tiden uppgifter om mat som kan vara cancerframkallande,men det är ju om man har ett MASSIVT INTAG AV ONYTTIG MAT!  m.m


Givetvis kan man ju minska riskerna genom att köpa närproducerad och ekologisk mat.



Men det här med alla leksaker som har farliga kemikalier och gifter i sig.....Hur ska VI få nån ändring på det? Vi konsumenter.....Eller ska våra barn sitta och leka med pinnar från skogen och stenar? Vem vill ha ett helt berg med pinnar och stenar hemma hos sig i sina barns rum/leksakshörna?



En grej som jag har blivit lite nojig över är det här med gifterna i kvitton,jag sparar bara kvittot om det är någon med garanti och sånt som kostar lite mer,inte mat tex.

Förvisso var gifterna inte så farliga för oss vuxna,men det är ju inte idealiskt att sitta i kassan på Ica utan handskar tex.En regelbunden hantering av kvitton är helt enkelt inte så bra.Dom tog upp ett exempel i "Efter Tio" om att det är farligt om en bebis skulle äta upp ett kvitto,men det fattar väl vem som helst?





Sen så förstår jag inte det här med vällingflaskor......Finns det i något annat matreal än plast?



Andra gifter och cancerframkallande ämnen finns tex i smink och rengörningsprodukter för oss människor,men det var väl ingen nyhet....Men tandkräm visste jag faktiskt inte. 

 
 
jennie

jennie

28 oktober 2010 14:23

visst är det skrämmande. ibland undrar man hur människan är funtad, vi tar ju kol på oss själva med all den här skiten. de här med tandkräm tex, jag använder inte vanlig tandkräm längre med tanke på kemikalierna. Kan lika gärna hälla i mig en dunk gift känns det som. .__.

http://www.jenniesays.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards